Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur har det gått idag?
Ja,jo,vad ska jag säga :angel::nailbiting: Jag hade ju 50 min i bilen på mig att ladda,han klarade sig med en snällare Dobbis pga ett skutfall som gjorde mitt besök 20 min sent. Efter en orväxling modell något högre än vanligt tal så kallade vi varann en del ord,bla kallade han mig kontrollfreak :mad::o och jag honom besserwisser och en tillsägning om att män ska inte himla med ögonen som tjejer. Gnäll om bedövningen o klistret,så stod jag ut o han gjorde sitt jobb på mitt vis :up: och jag gick hem som en nöjdare kund och han torkade pannan o pustade ut.
All heder till honom,för han kunde ha dragit kortet :Passar det inte så kan du gå!
I slutet av veckan ska jag till tandteknikern,inga sprutor :banana::banana: men nu måste han/hon böja sig för min vilja :o ,men som betlande kund så är det jag som bestämmer och det ska bli skitsnyggt. (har haft bettfel o tänder kors o tvärs hela livet)
Nu har jag även hunnit proväta nya tillfälliga bryggan o det gick bra.

Den gamla bryggan fick en träff med min stentrappa o hammaren :devil::up:

Hej allihopa. Operation rensning har inletts. Har samlat ihop 8 SÄCKAR kläder till Myrorna och SER INGEN SKILLNAD! Fyfan vad vidrigt.. Är ett vrak. Sätter mig ner för första gången idag och tar ett glas rödvin.

Dag två. Känner mig psykiskt labil. Hittade fler galna pälsar och jackor. Det mesta åkte till återvinningen. Förutom en fotsid blåfärgad päls från gissningsvis tidigt 80-tal. Tänk ”Dynasty galen tant”. Lite rädd att det kan vara varg då min kompis trodde det. Räv är det iaf inte...

Något jag blev glad att återse var dock en helt jävla galen 80-tals skinnkappa med axelvaddar i jordens alla färger som troligen hade gjort Bonnie Tyler rejält avis :rofl: Vet att jag köpte sen i Paris och min kompis trodde att jag skämtade :rofl:

Bifogade filer

• C38CA12F-847A-4CB2-B3C7-81BF5B88D851.webp
    C38CA12F-847A-4CB2-B3C7-81BF5B88D851.webp
    176,8 KB · Visningar: 92
Senast ändrad av en moderator:
Snart klar med jobbet för dagen, känns skönt att det börjar bli vår så att det inte har börjat skymma innan jag går hem. Även om jag var ute och tränade i snö på lunchen :cautious:

Chefen är på semester och har lämnat mig ensam här i två veckor med all kunder. Än så länge har det inte brakat loss med saker att göra, utan det är hanterbart, så jag passar på att njuta så länge jag kan. De här veckorna är min chans att visa hur fantastiskt kompetent jag är :up: ;)

Alltså när tar min otur slut... Min mage är under utredning sen månader tillbaka, mamma har fått lungcancer och nu har vi fått besked på att hon har ungefär ett år kvar i livet om behandlingen hjälper :cry:, i 4 veckor har jag gått med en stöveljäkel på högerbenet för att jag smällde en sena i foten när jag gick rakt fram på plan mark... Idag var det återbesök och jag tänkte att äntligen blir jag av med den så jag kan börja göra allt som vanligt! :love:
In kommer överläkaren som tagit över mitt fall...what? Vad är det nu... Ja alltså jag gjorde en extra magnetröntgen för två veckor sen och tadaa - jag har en jävla fraktur också, jag har brutit foten!! :banghead: Han frågade hur ont jag egentligen har....hm...jätte? Och har tappat känseln uppe på foten. Men det var inte så konstigt tydligen...:angel: Inte nog med att det är en fraktur, det är en jätteovanlig fraktur som han inte ens sett i hela sitt yrkesliv utan bara har hört om och han kan inte vara många år från pensionsåldern :o. Senan börjar läka men....nu blev det gips. I 4 veckor till en början, sen åb och ev några veckor till och sen rehab och stövel igen. Om jag inte måste transplantera ben och få plattor dvs. Seriöst :crazy:.

Det roligaste med besöket var dock att jag och Ulf Lundell gipsades samtidigt - han valde färg till mig hahahahaha :rofl::rofl:.

Jag är redan uttråkad. Samt har hunnit vara i stallet :angel:. Läkaren mumlade något om sega envisa hästmänniskor, jag förstår inte vad han menar faktiskt.

29386614_10156324739205972_6764218519006970145_n.jpg

Jag gör matlådor och sen ska jag förbereda mig inför imorgon då jag börjar på mitt nya jobb :D Blir hårinpackning, måla naglarna och smörja in huden så jag känner mig på topp imorgon :D Fast det är grejer jag borde göra regelbundet, jag är expert på att slarva med att smörja in huden trots jag är så torr att till o med runt ögonen flagnar just nu...:o

Ser på Fråga doktorn. Ätit middag :up:
Har kollat dokumentärer på svtplay idag. Ska spana in urplay nån dag också. Finns ju hur mycket som helst att se :eek:

Min mage har lugnat ner sig lite. Är nästan "normal" idag:banana:
Svettningarna och värmevallningar har lugnat ner sig också:banana:. Vet ej om det är nya medicinen eller annan dos av Levaxin som gör det
Nu väntar jag på en akvariumköpare, som inte har hört av sig om vilken tid...:mad:

Sitter i bilen, som är ett fullpackad med prylar. Idag har vi nämligen tömt rummet på sjukhuset, eftersom det funkar bra att bo hemma. Nu kommer vi bara behöva åka in för vägning och kontroller varannan dag :up:
Så härligt att höra! :banana:

Alltså när tar min otur slut... Min mage är under utredning sen månader tillbaka, mamma har fått lungcancer och nu har vi fått besked på att hon har ungefär ett år kvar i livet om behandlingen hjälper :cry:, i 4 veckor har jag gått med en stöveljäkel på högerbenet för att jag smällde en sena i foten när jag gick rakt fram på plan mark... Idag var det återbesök och jag tänkte att äntligen blir jag av med den så jag kan börja göra allt som vanligt! :love:
In kommer överläkaren som tagit över mitt fall...what? Vad är det nu... Ja alltså jag gjorde en extra magnetröntgen för två veckor sen och tadaa - jag har en jävla fraktur också, jag har brutit foten!! :banghead: Han frågade hur ont jag egentligen har....hm...jätte? Och har tappat känseln uppe på foten. Men det var inte så konstigt tydligen...:angel: Inte nog med att det är en fraktur, det är en jätteovanlig fraktur som han inte ens sett i hela sitt yrkesliv utan bara har hört om och han kan inte vara många år från pensionsåldern :o. Senan börjar läka men....nu blev det gips. I 4 veckor till en början, sen åb och ev några veckor till och sen rehab och stövel igen. Om jag inte måste transplantera ben och få plattor dvs. Seriöst :crazy:.

Det roligaste med besöket var dock att jag och Ulf Lundell gipsades samtidigt - han valde färg till mig hahahahaha :rofl::rofl:.

Jag är redan uttråkad. Samt har hunnit vara i stallet :angel:. Läkaren mumlade något om sega envisa hästmänniskor, jag förstår inte vad han menar faktiskt.

29386614_10156324739205972_6764218519006970145_n.jpg

Beklagar om din mamma och din fraktur :down:
Men fin färg på gipset ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
46 791
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 276
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 245
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar