Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måndagstress...

Ska straxs gå ut och köra truck med långa gafflar på :nailbiting: Och en massa betäckningar. Jag vill inte... men måste kollegorna är i Stenungssund för tillfället så jag måste köra.....

Sist jag körde trucken var i somras...
Andas, du kan. Sätt dig i trucken och blunda några sekunder och bara känn in reglagen. Om du hinner så flytta lite tompall innan? Vi har bara ståtruckar på vårt lager, jag saknar motviktstruckar!

Hästen har tid på kliniken nu. Undrar hur det går... mamma är på plats och rapporterar
Håller tummarna för er!!

Jag sitter och dricker kaffe efter att ha skurat klösträd (hårboll) och badat Pälsfröken som hade fått en del på sig.
God morgon världen vilken underbar måndag vi har framför oss idag :yuck: Får jag gå och lägga mig nu?:banghead:

:arghh: Jag försöker hitta information om en författare, det jag hittar är på tyska och väldigt knapphändigt, jo jag hittar en pdf fil med hens cv men den hänger inte ihop med något så rent källkritiskt så är den en katastrof. :( Så jag får väl använda mig av det lilla jag har och sen bre ut mig om boken istället. :cautious:

:D Eld som är som härligt! Jag gillar att elda, även om jag har respekt för eldar, men det är något som gör att jag känner mig trygg när jag har en brasa att titta på.

Nej usch, det är så otäckt! Tänk om det flyger en gnista och tar eld i håret eller nåt :nailbiting:

Har vräkt in ved nu så det ska klara sig tag. Snart borde det bli varmt här inne. Var bara 11 grader i morse :nailbiting:

Börjar bli lite nervös nu, velar lite fram och tillbaka om jag ska våga åka och lämna bullarna eller om jag ska avvakta, bästa är nog att lämna dom idag. Solen skiner, jag är ledig, kan tajma in tiden när alla är samlade på ett ställe. Jag bör åka 11:15 för att hinna dit i tid. :)

Jag tor det blir en bra dag idag oxå,klev ur sängen och insåg att både nerver o diskbråck inte bråkar med mig,såååååååååå skönt. (så länge det varar)
någon + grad o stigande,solen kommer nog för jag kan skönja den genom molnen.
Men lugnet är nog slut vid 13 tiden när jag ska vara hos tandis och vi ska bråka om den helt värdelösa,sårframkallande,fula tillfälliga bron ska avlivas enligt mig (den passar bäst mellan min stentrappa o min hammare) i onsdags så snäste han :jag är inte tandtekniker! Synd för honom,för nu är det dags att bli det. :devil:

Ätit pannkakor med grädde och sylt till frukost. Är jättemätt nu. Måndag betyder kontorsdag så lär bli en hel del kaffe som går åt idag. Vädret är ok men ingen sol ute så känns helt ok att vara inne idag (inte lika kul att sitta inne och jobba när solen strålar från klar himmel).
Har sandat då det var isgata imorse, får gräva fram mer sand idag då den tog slut.
Längtar verkligen till våren. Skulle behöva göra fler hagar och vill göra större grönsaksland.
Proffesorn tycker iaf att vädret är ok ute nu. Han gillar snön och att det inte är så kallt ute så han har varit ute hela morgonen idag och bla "hjälpt" mig att mocka :p

Skulle ha tävlat idag. Livet satte stopp och jag fick avanmäla, följde instruktionerna i meddelandet och smsade. 10 min innanjag skulle ha startat ringer en irriterad och inte särskilt trevlig överdomare och säger att jag måste visa vaccinationsintyg. När jag svarar att jag avanmält tror hon mig inte, men efter lite eletande hittar hon mitt sms. Tänkte det var klart där.
Men nej, då undrar hon hästen verkligen ÄR vaccinerad. :meh: Ja för jag kan ju ha avanmält för att jag var uttagen till vaccinationslistan :meh: Där blev jag lite irriterad. Så när jag fotade passet och smsade bilderna kan jag ha varit lite skit-dryg och bett dem observera att hästen vaccineras halvårsvis pga internationellt tävlande i annan gren :angel:
Om de vill ha in foton på vaccinationsintyget har jag inga problem med det. Men det går ju att göra på olika sätt... Känner väl ingen brinnande lust att tävla där igen, men de är som de är på den klubben.
Men hjälp vad är problemet hos vissa :crazy::mad: !

@sthu hur har det förresten gått med sambon, han hade väl tröttnat på huslivet har jag för mig du skrev förut? Har han "kommit över" det eller vill han fortfarande inte?

Tack för lyckönskningarna :heart

Hemma från skolan och fick handlat lite med, tacksam att svärmor kunde passa mini några timmar.
Kan alltså numera kalla mig student :)
Har min första lektion imorgon men det är inte så mycket lektioner då jag läser flex iom barnen. Behöver tid för alla deras möten med sjukvården och skola som alltid är på dagtid, så studerar hellre på kvällen än behöver stressa mig igenom vardagen :crazy:

Sociala svårigheterna följde tyvärr med men lyckades dölja det som tur var. Imorgon kommer jag dock ta min ångestdämpande lite tidigare än idag så den kickar igång ordentligt innan lektionen börjar.
Känner verkligen hur måendet och det sociala var det som hindrade mig i tonåren i skolan utan att jag visste om vad som var fel då :( Men nu är jag äldre, förhoppningsvis lite klokare :p och vet vad som hindrar mig och har en del verktyg för motverka att min problematik ställer till bekymmer så har stora förhoppningar om att det ska gå bra :)
Nu ska jag lägga mini, träna ett pass och sen käka lunch :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 619
Senast: Sel
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 246
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar