Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu regnar det har i Arizona :crazy: Dang. Hundarna har inte varit ute annu. :cautious: De vantar talmodigt en stund till ... men sedan maste jag ut i blotan. Och det regnar ett "riktigt" regn, inte bara ett mycket sakta droppande som ar vad oknen brukar bjuda pa.

Tandläkarbesöket blev jobbigt, tandläkare som inte riktigt förstod vad jag tyckte var jobbigt, och mest blev irriterad när jag fick panik och ingen luft. På slutet rann tårarna och jag tror att hon faktiskt förstod hur jobbigt jag tyckte att det var. Jävla skit, förra gången jag lagade hade jag världens gulligaste tandläkare och jag gick därifrån med en känsla av att jag faktiskt tyckte att det var helt okej, nu känner jag mest att jag aldrig mer vill tillbaka till tandläkaren. :(

Usch vad jobbigt! :heartJag förstår inte hur det fortfarande kan finnas tandläkare som inte kan bemöta rädda patienter, är ju knappast något ovanligt.

Känner mig lat men det slog mig att jag har fredagsfikat imorgon så var in på tempo och handlade kakor
Är inte så inspirerad just nu
Hade ju tänkt baka nåt men äh

Skönt med en kollega som är duktig på Volvo då han bytte enheten på 25 minuter. Hade kunnat gjort det själv men meken på Volvo sa det kunde ramla ut vissa delar då man tog bort styrenheten från blocket under pumpen men det var säker för att dom ville göra jobbet. Skönt med en bra mekaniker på jobbet. Men nu har jag lovat att hjälpa honom flytta för jobbet

Det är riktigt spännande när det dessutom kommer ifrån KD, vad är kyrkklockorna i såna fall? Avskräckande eller? Det känns som om hon bara försöker plocka poäng inför valet. :down:
Plocka poäng eller bevisa sin beröringsfobi mot allt annat än svensk kristendom....?

Från DN:
"– Vi är emot böneutrop därför att det inte är rimligt med återkommande institutionaliserade böneutrop som proklamerar en religions budskap ut över människors privata hem och bostäder, säger hon till Ekot i Sveriges Radio"

"I sin ansökan har Växjö muslimer skrivit att böneutrop går att jämställa med kyrkklockor. Ett argument för böneutrop är att även kyrkklockor är ett religiöst uttryck, där kristendomens budskap proklameras. Detta håller inte Busch Thor med om.

– Men kyrkklockan i sig gör inte det. Kyrkklockan har en naturlig särställning i Sverige av tradition och är en del av vårt kulturarv. Den har som syfte att markera högtider medan böneutropet har som syfte att proklamera en religions andliga makt över ett bostadsområde, säger hon."

Märkliga argument tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 899
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 288
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 287
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar