Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plocka poäng eller bevisa sin beröringsfobi mot allt annat än svensk kristendom....?

Från DN:
"– Vi är emot böneutrop därför att det inte är rimligt med återkommande institutionaliserade böneutrop som proklamerar en religions budskap ut över människors privata hem och bostäder, säger hon till Ekot i Sveriges Radio"

"I sin ansökan har Växjö muslimer skrivit att böneutrop går att jämställa med kyrkklockor. Ett argument för böneutrop är att även kyrkklockor är ett religiöst uttryck, där kristendomens budskap proklameras. Detta håller inte Busch Thor med om.

– Men kyrkklockan i sig gör inte det. Kyrkklockan har en naturlig särställning i Sverige av tradition och är en del av vårt kulturarv. Den har som syfte att markera högtider medan böneutropet har som syfte att proklamera en religions andliga makt över ett bostadsområde, säger hon."

Märkliga argument tycker jag.
Tyvärr är det ofta det känns som om hennes argument är dåligt underbyggda, av tyckare på nätet hade jag inte blivit förvånad men av en partiledare? Dessutom är det ytterst märkligt att det är KDs partiledare som är så dåligt påläst om Svenska kyrkans historia, kyrkklockan är att jämställas med böneutrop.

Tagit in hästarna och gett mini lite kraftfoder. Slowcookingen är klar för idag, blev en helt okej gryta :) Funderar på att koka en grönsakssoppa imorgon :)

Nu ska jag slänga ut hundarna i trädgården så de får rejsa lite medan jag lyssnar på senaste P3 dokumentären.

Var in på den synnerligen lokala affären eftersom de annonserade att de har örhängen från Pieces.
De visade sig mest ha rätt fega varianter, men däremot hittade jag en VÄSKA. Den stod på en hylla och ropade till mig. Ceriserosa, elgant och prislappen sa 299. Inte 1299 utan 299. Så jag nappade den och gick till kassan.

Där såg de att den hade ett litet släpp i en söm i fodret (lättlagat) samt att den ävn innehöll en aftonväska. Felet i sömmen gav en femtilapp i rabatt.

...och så säger de att man inte kan shoppa sig lycklig? :D

Är riktigt less på min sk. fiskkompis. Hen fattar inte ett nej, har sagt nej 4 gg nu till bytet.
Har blockat hen på Fb. Hur blockar man en person på mobilen?

Är riktigt less på min sk. fiskkompis. Hen fattar inte ett nej, har sagt nej 4 gg nu till bytet.
Har blockat hen på Fb. Hur blockar man en person på mobilen?

Usch vad respektlöst när du sagt till flera gånger att du inte är intresserad. :yuck: Är kanske olika hur man blockar på telefonen? jag har ingen aning faktiskt. Jag hade bara struntat i att svara på samtal/sms när en person gör så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 899
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 288
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 287
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar