Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter lunch. Grönsakssoppa.
Full rulle hela dan igår. Och idag lyckades både leveransen av spån och hovslagaren vara på plats samtidigt. Och imorgon ska ett gäng laserbehandlas och sen ska jag iväg för att få klart bokslutet sen handla mat.
Idag har jag kvar att rida tre hästar, dubbelkolla pärmarna mm, en lektion, tvätta min jacka som någon lyckats dregla ner med lusern som ska vara min finjacka :meh: sen det vanliga med insläpp, höpåsar, vatten till alla, fodringar osv osv.

Väldigt fint väder! Nu är kaffet färdigt!

Wehey, slut för idag då? Ja det verkar så. Har hiskeligt lite att göra på jobbet, börjar nästan bli orolig att de ska säga upp mig..

Tänker du på granskningen av Google?
Nej.

Hennes rekommendation till kommunpolitiker att inte tillåta böneutrop i Sverige. För böneutrop inte går att värja sig emot och för att det är en sorts mission. Argumenten var rent äckliga. Och hade de itne varit på allvar hade de varit löjeväckande i mina ögon.

Plus att detta nationella råd föranletts av en förfrågan från en enda moske, om ett utrop i veckan.

Har ni sett O_o

Bilen säljes, går som en klocka. Behöver bara lite reparation på baksidan av bilen , prutbart pris vid seriös köpare :laugh:

Fick jag skratta idag med :D

Bifogade filer

• Screenshot_20180315-145905.webp
    Screenshot_20180315-145905.webp
    156,8 KB · Visningar: 105
Nej.

Hennes rekommendation till kommunpolitiker att inte tillåta böneutrop i Sverige. För böneutrop inte går att värja sig emot och för att det är en sorts mission. Argumenten var rent äckliga. Och hade de itne varit på allvar hade de varit löjeväckande i mina ögon.

Plus att detta nationella råd föranletts av en förfrågan från en enda moske, om ett utrop i veckan.
Det är riktigt spännande när det dessutom kommer ifrån KD, vad är kyrkklockorna i såna fall? Avskräckande eller? Det känns som om hon bara försöker plocka poäng inför valet. :down:

Tandläkarbesöket blev jobbigt, tandläkare som inte riktigt förstod vad jag tyckte var jobbigt, och mest blev irriterad när jag fick panik och ingen luft. På slutet rann tårarna och jag tror att hon faktiskt förstod hur jobbigt jag tyckte att det var. Jävla skit, förra gången jag lagade hade jag världens gulligaste tandläkare och jag gick därifrån med en känsla av att jag faktiskt tyckte att det var helt okej, nu känner jag mest att jag aldrig mer vill tillbaka till tandläkaren. :(

Det är riktigt spännande när det dessutom kommer ifrån KD, vad är kyrkklockorna i såna fall? Avskräckande eller? Det känns som om hon bara försöker plocka poäng inför valet. :down:
Men har ni hört hur det låter?? Det är en jäkla skillnad mellan lite ding dong o en timmes snattrande på främmande språk.
Tror att det skulle bli ramaskri om svenska kyrkan helt plötsligt ville sända gudstjänsten via yttre högtalare.

Tandläkarbesöket blev jobbigt, tandläkare som inte riktigt förstod vad jag tyckte var jobbigt, och mest blev irriterad när jag fick panik och ingen luft. På slutet rann tårarna och jag tror att hon faktiskt förstod hur jobbigt jag tyckte att det var. Jävla skit, förra gången jag lagade hade jag världens gulligaste tandläkare och jag gick därifrån med en känsla av att jag faktiskt tyckte att det var helt okej, nu känner jag mest att jag aldrig mer vill tillbaka till tandläkaren. :(
Vet hur det känns o känner med dig, Jag blev ovän med min tandis i går o vi kommer ha en ny "ordväxling" på måndag.

F51EE41E-604C-4809-B4A2-0D0E7E659776.webp

Tydligen har hyresbolaget varit ute och fotat min bil och snöhögarna och bestämt att jag kan parkera ändå. Om jag sen står för nära min granne så gav dom henne rådet att ringa parkeringsvakten så får dom böta mig..... :banghead::arghh::rage:

Och där tog mitt jävla tålamod slut :rage:och jag letade runt och fick tag i högsta hönset på företaget och sa några väl valda ord och inom ett dygn ska högen vara borttagen har han lovat nu :sneaky:

Jag förbannar min inre kärring ibland, hon kan dyka upp när jag minst behöver henne ibland men just som i dag är jag ganska glad över henne ;)

Fast då har de kört hela gudstjänsten på högtalare, här i Sverige är det bara böneutropet som spelas upp i högtalare. Därför är det rätt tramsigt att vilja förbjuda böneutrop när Svenska kyrkan använder sig av kyrkklockor på exakt samma sätt.
Aha! Jag trodde dom skulle köra hela alltet,för som granne till det hade jag lagt in mitt veto,ska ärligt erkänna att jag inte blir glad av ding donget kl 7 en söndagmorgon heller ,då vill jag bara bomba bort kyrkskrället

Visa bifogad fil 12357

Tydligen har hyresbolaget varit ute och fotat min bil och snöhögarna och bestämt att jag kan parkera ändå. Om jag sen står för nära min granne så gav dom henne rådet att ringa parkeringsvakten så får dom böta mig..... :banghead::arghh::rage:

Och där tog mitt jävla tålamod slut :rage:och jag letade runt och fick tag i högsta hönset på företaget och sa några väl valda ord och inom ett dygn ska högen vara borttagen har han lovat nu :sneaky:

Jag förbannar min inre kärring ibland, hon kan dyka upp när jag minst behöver henne ibland men just som i dag är jag ganska glad över henne ;)
Heja heja!!!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 938
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 288
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 289
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar