Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill också ha ett tåg
Jag drömmer om att köra tåg i Norrlands inland.
Du får komma och leka med svärfars märklinbana med miljoner tåg
Man blir som ett barn på nytt
Jag med ibland! Sen tänker jag på hur gräsligt det måste vara att pulsa i 1,5 m snö bak till sista vagnen för att kolla bromsarna, då går det över men jobbet i sig är sjukt bra! Kort utbildning, bra betalt.Jag drömmer om att köra tåg i Norrlands inland.
Jag är som Stig-Helmer, jag vill ha ett riktigt
Men lite sugen blir jag..!
Jag med ibland! Sen tänker jag på hur gräsligt det måste vara att pulsa i 1,5 m snö bak till sista vagnen för att kolla bromsarna, då går det över men jobbet i sig är sjukt bra! Kort utbildning, bra betalt.
Jag med ibland! Sen tänker jag på hur gräsligt det måste vara att pulsa i 1,5 m snö bak till sista vagnen för att kolla bromsarna, då går det över men jobbet i sig är sjukt bra! Kort utbildning, bra betalt.
HejaFacket ringde just och han gapskratta och sa vilken jävla parodi . Vi i facket eftelyste en medicinsk bedömning och inte en till som ska övertala dig att byta företag
Min svärfar är också tågnörd! Men han bygger vagnar som en annan nisse målar och så delar de på resultatet och stoppar i en garderob nånstans Sambon avskydde när pappa hans hade fått nys om nån ny vagn som skulle passera. Då tvingades sambon med för att de skulle stå på varsin sida om spåret och ta kort på vagnenHaha, klart man vill. Äkta vara liksom
Som pensionerad lokförare/lokförarutbildare tycker han det är kul att kunna hobbyleka lite ändå
Det är ju det! Och det är många, många fler som går i pension än vad som utbildas, så jobb kommer finnas. 32’ eller mer i slutlön, exkl OB och traktamente. Jag läste 60 veckor inkl fyra semesterveckor. Komsi komsiEtt eget godståg
Ja, det där lät ju inte jättekul... men kan vara värt det.