Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på Gyn för att kolla min hormonspiral. Äntligen någon som tar mina svåra svettningar och värmevallningar på allvar. Ska prova att äta en medicin för det. Lämna urinprov på vårdcentralen på måndag eftersom jag har problem med ständiga uvi hela tiden
Någon hormontablett. Eftersom jag är i menopaus. Vilket jag inte är enligt min gamla husläkare...

:meh:
Funderade på vart apelsinerna jag köpte tog vägen.

Nu vet jag. Tittade i frysen och råkade slänga ett öga i kassen med fläskläggar jag köpt på extrapris. De hade sällskap av en påse apelsiner.

Nu ska jag utforska hur djupfrysta apelsiner beter sig om de får tina lite...... Rent vetenskapligt alltså.

Har precis avslutat ett smsmaraton med min mor och jag var så snäll så jag gav henne tips hur hon kan testa att lägga upp saker till pappa för att presentera det på ett sätt som kan få honom att tycka att det verkar intressant utan att han riktigt förstår att det är en lite lömsk baktanke (snäll så ingen fara) och vad hon absolut inte bör yttra om hon inte vill få en ev. diskussion helt kört i botten och fastankrad där helt.
Jag önskar henne lycka till ska bli kul och se om det faller väl ut med tur.

Nu vet jag. Tittade i frysen och råkade slänga ett öga i kassen med fläskläggar jag köpt på extrapris. De hade sällskap av en påse apelsiner.

Nu ska jag utforska hur djupfrysta apelsiner beter sig om de får tina lite...... Rent vetenskapligt alltså.

Vardagsexperiment :up:

:D

Typ svarva av skalet och äta som isglass efter att ha sågat upp lämpliga bitar?

Fick meddelande från skatteverket idag om att de gjort fel och att jag skulle ha 7400 dkk tillbaka istället för 4400 dkk som de sagt tidigare :up:. Humöret steg till skyarna och jag firar med en god öl och vingummin i soffan!

Och så säger folk att pengar inte kan köpa lycka :angel:.

Din kollega hade inte överlevt att jobba med mig (och jag hade suttit i fängelse). Vilken förbannad planta, kan ni inte bli av med henne?!

I manga kulturer ar det oerhort oartigt att inte lagga marke till om nagon okat eller minskat i vikt :cautious: Det ar SVART att byta kultur i bland.:p

Nar vi bodde i Asien och Florida hade jag alltid apelsiner skurna i klyftor och infrysta for att snabbt kunna fa en svalkande "glass" nar andan foll pa ... och i vart beach house i Saudi Arabia var det nog det enda, forutom is, i frysen.:laugh:

Din kollega hade inte överlevt att jobba med mig (och jag hade suttit i fängelse). Vilken förbannad planta, kan ni inte bli av med henne?!
Nej hon kommer vara kvar till hon går i pension om några år. Och ja hon har blivit otroligt illa behandlad och mobbad på andra enheter hos oss. Hon har ingen diagnos men det finns garanterat ett npf i botten hos henne.
Jag pyser ur mig här om det värsta men hon har ju bra sidor också även om hon är enerverande milt sagt mellan varven.

Nej hon kommer vara kvar till hon går i pension om några år. Och ja hon har blivit otroligt illa behandlad och mobbad på andra enheter hos oss. Hon har ingen diagnos men det finns garanterat ett npf i botten hos henne.
Jag pyser ur mig här om det värsta men hon har ju bra sidor också även om hon är enerverande milt sagt mellan varven.

Men även om det finns en diagnos i grunden (vilket jag har full förståelse för) har man ju inte fritt fram att vara elak mot folk vilket det där är. Alla har rätt att vara fredade på sin arbetsplats och tex hade tillräckligt många kommentarer om min vikt hade kunnat trigga min anorexi ordentligt.

Men även om det finns en diagnos i grunden (vilket jag har full förståelse för) har man ju inte fritt fram att vara elak mot folk vilket det där är. Alla har rätt att vara fredade på sin arbetsplats och tex hade tillräckligt många kommentarer om min vikt hade kunnat trigga min anorexi ordentligt.
Det var inte till någon av oss hon sa det itan berättade om en hon träffade i sitt hemland (inte Eritrea ;) ) Vi tog upp det olämpliga i att säga sånt just med tanke på ätstörning (som även jag har/har haft).
Alla på jobbet vet hur hon är och vi kan hantera henne. Men behöver pysa ur någonstans ibland.

Det var inte till någon av oss hon sa det itan berättade om en hon träffade i sitt hemland (inte Eritrea ;) ) Vi tog upp det olämpliga i att säga sånt just med tanke på ätstörning (som även jag har/har haft).
Alla på jobbet vet hur hon är och vi kan hantera henne. Men behöver pysa ur någonstans ibland.

Jag är imponerad av er, jag hade inte fixat det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 997
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 292
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 289
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.