Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Speciella kollegan kunde inte förstå varför det kunde vara otroligt olämpligt att påpeka till någon man inte sett på länge att denna gått upp i vikt.....
Bortsett från det oartiga i det hela.
Min morsa tyckte ju det var lämpligt att hullbedöma mig genom att ta ett grepp om mitt fläsk som om jag vore boskap.

:banghead: :wtf: :mad:

Mycket byråkrati.. Men han får väl hitta standardformuleringar så det går smidigare.

Mamma och hennes bror har fullmakt för mormors konton. Och redovisar för varandra. Mormor är dement men de har inte utsetts till god man officiellt då de fick fullmakt redan när morfar dog för att kunna hjälpa mormor. Men det kräver god ordning och att de är ense om hur det ska skötas och funkar det inte är det nog upplagt för mycket tjafs
De ville göra så när det började bra iväg, idag kan man skriva en framtidsfullmakt vilket hade varit det bästa men nu ville kommunen absolut att det skulle vara en God man, så maken ställde upp under protest. Han har skött all hennes ekonomi sen svärfar dog med sin systers goda minne så det är absolut inget problem där emellan. Utan det är enbart överförmyndarnämnden som är problem, jag skriver i hans "besöksloggar" för att minska risken för överhettning hos maken. :angel:

Kan inte låta bli att komma med en lite mer mörk input :angel: Jag har varit en "levande död" på grund av psykisk ohälsa i många år, men i samband när jag utreddes för en neurologisk diagnos och föreställde mig det värsta (och som den katastroftänkande och planerande människan jag är så googlade jag möjligheter till dödshjälp utomlands) så insåg jag att jag trots allt vill leva. Det är dock inte någon rosaskimrande historia om att allt vänt och jag blivit hög på livet sedan dess, det är ungefär lika mörkt ändå ;)

Jag har liknande erfarenhet. Det är tragiskt att man ska behöva få en kronisk sjukdom för att man ska känna att man verkligen vill leva :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 005
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 292
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 289
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar