Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På kontoret igen efter röntgen och ultraljud. Jag har inte någon tumör utan det är enbart bröstvävnad som dragit ihop sig till en knuta. Slapp nålen också, vilket jag är väldigt tacksam för.
Blir mer och mer tacksam med åren över att jag får vara frisk och skadefri. Jag ska njuta av varenda dag som fortsätter vara så.
Sitter i omklädningsrummet på jobbet och övar mig i konsten att andas. Jag vill gå hem. Jag vill inte vara här. Jävla skitdag!
Jag är skeptisk men visst det låter ju som det går åt rätt håll så vi kör på detJag såg en tofsvipa! Det betyder att det är Vår!
Kan bli en intressant kort intervju, skålHar vaknat, gått och köpt frukost och sitter nu i soffan och går igenom mailen medan jag häller i mig kaffe. Av ngn anledning vill en journalist intervjua mig om mitt leverne så nu har jag mailat henne lite mer info.
Kan bli en intressant kort intervju, skål
Åh vad skönt!!
Jag fick också gå på mammografi förra året och det visade sig vara samma som för dig! När jag fick remissen räknade jag kallt med att jag skulle dö inom kort typ. Min pappa dog ju ung så jag fick sånna flashbacks. Hade liksom förlikats med att "nu ska jag dö" och sen ba "du är frisk". Den känslan alltså!!!
Fick googla på namnet då det stod helt still med vad det var för fågel. Trodde den hette tikråka, ser ut som en sånJag såg en tofsvipa! Det betyder att det är Vår!
Mycket byråkrati.. Men han får väl hitta standardformuleringar så det går smidigare.Underbara härliga sol! En promenad i solen med hundarna och nu sätta lite fart med plugget igen. Maken surar över överförmyndarnämnden och deras gnäll över redovisningen han har lämnat in åt sin mamma som han är god man åt. Tjafsar om julklappar till barnbarnen som de anser att hon måste skriva på varje gång. Sen blir det ännu mer fantastiskt när det uttryckligen står att personen får göra vad hen vill med sina pengar. Så hade maken tagit ut pengar med hennes kort så hade det varit okej, som det är nu när han för över till barnbarnens konton istället direkt, så nej så får man inte göra utan att ha skrivit papper. De vill även att han ska ta hennes bankkort och gå ner på stan och ta ut pengar och lägga i bokassan (alltså pengar som de använder åt henne på boendet, klippning, fotvård osv) istället för som nu att han tar kontanter han själv har tagit ut exempelvis vid handling eller liknande och för över samma summa till sig själv. Att pengarna kommer till henne spelar ingen roll, sättet han gör det på är fel.
Alltså jag förstår väl att det är viktigt att kontrollera Goda män och att det ska skötas på ett rimligt sätt, men när alla parter är överens och det är en nära anhörig, kan man inte vara lite smidig då? Det är även ett helt underbart formulär man ska fylla i om hur många gånger man har pratat med personen, dennes anhöriga, varför man har pratat med dem osv. Seriöst? "jag har hälsat på min mamma varannan vecka eftersom jag anser att jag vill träffa henne" "JAg har pratat med min syster ett par gånger i veckan, sist diskuterade vi hundpassning"
Det borde finnas formulär för nära anhöriga istället för ett allmänt formulär.
Haha, förstår vad du menar. Jag var dock inte så väldigt rädd utan försökte tänka logiskt, det måste ju gå hur många ofarliga knutor som helst per cancertumör. Men det klart att det var lite skakigt när läkarna hade den där bekymmersrynkan i pannan. Förstår att du måste blivit extremt lättad
Efter min depression var en annan sak dock. När blodet hade stått stilla i kroppen och man varit levande död i nästan ett år. Då, när livet började sippra in som en liten vårflod igen. DEN känslan. Jag kan fortfarande bli helt blödig när jag tänker på det Viva la vida!
Kan inte låta bli att komma med en lite mer mörk input Jag har varit en "levande död" på grund av psykisk ohälsa i många år, men i samband när jag utreddes för en neurologisk diagnos och föreställde mig det värsta (och som den katastroftänkande och planerande människan jag är så googlade jag möjligheter till dödshjälp utomlands) så insåg jag att jag trots allt vill leva. Det är dock inte någon rosaskimrande historia om att allt vänt och jag blivit hög på livet sedan dess, det är ungefär lika mörkt ändå