Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde precis sambon väldigt upprörd :rofl: men alltså... ja vi har (jag har :D ) slitigt senaste dagarna för att få hus och tomt att se toppenfint ut inför inspektionen idag (när som helst inom en timme kan de dyka upp) och efter att han gjort sista touchen i morse (och såklart var jävligt stolt över hur fina bänkytorna är nu efter att han sprayat och torkat lite) och vi hade morgonkaffe och cigg på verandan (vi vet vad det får igång tarmaktiviteter :angel:) så var jag tvungen att gå in och göra nummer 2... Sambon blir grinig för om de dyker upp snart kommer det lukta prutt i badrummet och allt vårt jobb skulle tydligen vara förjäves :laugh:

:rofl::rofl:

Försöker vakna till liv. Är fasligt trött och jobbar 7-16 sen möte efter hos terapeuten. Känner redan att det kommer bli en lång dag.

Kaffe och en macka. Den sista så får antingen ställa mig och baka eller vara utan restens av veckan.
Proffesorn väcker mig så tidigt. Nu var det innan kl:05:30 fast vi är ute sent på kvällen. Men jag måste öppna uterdörren för honom så han får kissa. Svårt att somna om efter det då det bara är drygt en timme kvar tills jag ska vakna.

Inga jobb idag heller. Ena uppdraget är att ringa Telias IT servicedesk och få hjälp med behörighet. På engelska :nailbiting: Yes I would like behörighet to Jönköping please. Det här kommer bli spännande! :D

Funderar på vad jag ska sy. Förslag? Jacka, klänning, kjol..?

Mitt munsår låter mig inte sova :arghh:. Det vätskar sig och spricker. Känns svullet och gör just nu förbannat ont. Två veckor kvar till operation..

Jag försöker få kroppen att fatta att den är vaken, har tankat med groteska mängder kaffe redan men verkar inte göra någon supernytta. Ska iväg på ett möte och då skulle jag både behöva vara vaken och ha hjärnan med mig, känns långt borta just nu men det ska nog ordna sig. Sov en stund i natt, suveränt ju :up:

Maken ledig idag. Vi ska promenera bort med mini till förskolan och gå en runda med vovven. Sen städa ur bilen för vi ska få hämta den nya imorgon :)
Blir kanske en tur till tippen med. Måste bli av med en massa skit!

Fick hem en av skolböckerna med posten igår. Märks att det var ett tag sen jag pluggade, rena grekiskan :o Men kommer förhoppningsvis in i det snabbt :)

Vaknade imorses först vid 4, sen vid 5 och vid halv sex när det var dags att stiga upp vart jag så groggy och borta. Helt sjukt.

Sambon blev skraj och ville kolla blodsocker mm men det var ok. Aldrig varit med om liknande. Kunde inte orientera mig trots att kroppen inte gav några varningssignaler. Tog lite längre tid att komma iväg. Först stall och medecinering av häst sen rastning av hundar.

Nu är jag tillbaks på jobbet och har en liten hund som är överallt. Hon är såååå lycklig över att få vara med och busa med kollegorna här. :)

Kylskåpsmagneter blir klara snart.
15210164925363161154218413677869.webp

På kontoret igen efter röntgen och ultraljud. Jag har inte någon tumör :heart utan det är enbart bröstvävnad som dragit ihop sig till en knuta. Slapp nålen också, vilket jag är väldigt tacksam för.

Blir mer och mer tacksam med åren över att jag får vara frisk och skadefri. Jag ska njuta av varenda dag som fortsätter vara så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 960
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 290
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 289
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar