Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista veckan på jobbet påbörjad! Funderar på om man skulle ta och byta bank. Har kvar samma som jag haft sen jag var 13 och det är en lokal sparbank i byhåla där jag inte bott på nästan 20 år :D

Ibland är de små, fristående bankerna bäst :) Jag bytte från storbank till liten och fick oerhört bra hjälp :D Också haft samma i över 20 år.

Nu har jag visserligen fått byta igen pga av bolån och liknande så jag har samma bank som sambons men saknar ibland min första :D

Jag har stor sorg. Jag kvaddade min första mobilskärm igår och det är inte en liten spricka utan glasflisor i fingertopparna-modell på sprickorna. :cry: Ska försöka få till en deal med föräldrarna i dag om co-financing i två veckor för inköp av en ny.

Go'morron :)

Dags att starta dagen. Stora barnen är i skolan och jag tänkte tagit en promenad med vovven och mini men det regnar :arghh:
Vovven snarkar hellre i soffan än blir blöt :D
Så behöver inte gå ut i regnet men hade behövt röra lite på mig :meh:
Ska ta en kopp kaffe och planera resten av veckan :)

Ibland är de små, fristående bankerna bäst :) Jag bytte från storbank till liten och fick oerhört bra hjälp :D Också haft samma i över 20 år.

Nu har jag visserligen fått byta igen pga av bolån och liknande så jag har samma bank som sambons men saknar ibland min första :D

Ja min lilla bank är kanon men det är bökigt att inte bo på samma ställe :) Är bara ren lathet att jag inte gjort detta innan.

Jag har stor sorg. Jag kvaddade min första mobilskärm igår och det är inte en liten spricka utan glasflisor i fingertopparna-modell på sprickorna. :cry: Ska försöka få till en deal med föräldrarna i dag om co-financing i två veckor för inköp av en ny.
Världens bästa föräldrar gick med på co-financing! Så pappa köper en ny mobil åt mig efter jobbet. Jag betalar hälften nu hälften nästa gång jag får pengar. :love: Alltså de är bara såååå bäst!!!

Ja min lilla bank är kanon men det är bökigt att inte bo på samma ställe :) Är bara ren lathet att jag inte gjort detta innan.
Fast behöver du träffa banken?
det mesta sköter man ju via nätet och appar och bankID. Många har ju banker som inte ens har några kontor.

De enda gångerna jag behövt prata med min bank har varit i samband med mitt lån.

Senast ändrad:
Fast behöver du träffa banken?
det mesta sköter man ju via nötet och appar och bankID. Många har ju banker som inte ens har några kontor.

De enda gångerna jag behövt prata med min bank har varit i samband med mitt lån.

Ja bland annat när jag behöver ny bankdosa plus har lite pengar som eventuellt ska placeras och då vill jag ha någon att prata med.

Ringde A-kassan som trött svarade att deras system inte alltid samarbetar. Arb.givarintyget från 2007 kunde jag skita i.

Men sedan kom nästa bekymmer. Jag rapporterade att jag arbetat några timmar förra veckan.

De vill ha anställningsavtal... Jag gör lite extra åt kommunen lite då och då. Konfrencier på något kulturarrangemang. Guidning och värdskap när det kommer gäster. Plock av läromedel ibland.

Nåväl. Kommunen får väl hitta på nåt bra.
Suck. Byråkrati......

Blir jag översvämmad ska det mycket till... typ en större geologisk händelse :angel:
Samma här, det finns en klar fördel att bo uppe på en sandås. :angel: Men jag surar över vädret, nu regnar det, sen skulle det bli kallt igen :crazy: vilket innebär vägar med glansis. :nailbiting: Ännu värre är att om det blir kallt i helgen är jag utan bil :arghh: maken och dottern åker på JSM och jag har skruttibangbang bilen, vi är inte sams normalt och när det är kallt så startar den inte ens för maken som den normalt sett gör allt för. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
54 077
Senast: Scata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 284
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 260
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar