Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Nån som har en bra stallplats till en av mina hästar? På svenska sidan?

Jag har en över, har reserverat den åt mig själv, men mina hästar är inte flyttbara än på ett par dagar. Stall Vilhelmina, morötter, bördiga ängar, största boxarna och linbädd. Vad heter du, så kan jag reservera?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Hej! Har några frågor till er mer erfarna Howrse spelare.

Håller på o försöker bluppa mitt första Welsh sto har ni några tips?
Nu har Dressyr blivit svart fetmarkerat, innebär detta att hon har nåt det högsta hon kan inom dressyr eller?
Vad tycker ni är bäst att spendera sina pass på när man bara har spelat några dar?

Trevlig Lucia på er!! :-)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Hej! Har några frågor till er mer erfarna Howrse spelare.

Håller på o försöker bluppa mitt första Welsh sto har ni några tips?
Nu har Dressyr blivit svart fetmarkerat, innebär detta att hon har nåt det högsta hon kan inom dressyr eller?
Vad tycker ni är bäst att spendera sina pass på när man bara har spelat några dar?

Trevlig Lucia på er!! :-)


Nej, jag skrev ju fel ras.. höll på med welshar på den engelska versionen. Ett connemara sto är det ju :-)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

KL

Kap! Köpte nyss ett stoföl med grymma 353,07 i medfödd GP!! :banana::banana: Speciellt dyr var hon inte heller!

(Förstaplats på Fullblodens GP-lista har 354,04 i GP)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Du har helt rätt, ditt sto kan inte förbättra färdigheten genom träning eller tävling mer.

Och jag är nog riktigt trist när jag säger att det bästa nog är att spara passen tills du har lite fler och lärt dig spelet bättre. I efterhand kan det kännas surt att man "brände" sitt pass på någon struntsak eller på en häst man inser att man inte vill ha sen.

MEN för att svara på frågan: jag lägger mest pass på "tårar" och kronos timer. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Oh nu har jag fått tag på ett ännu bättre sto än mitt förra! :bump:
Hon är helt färdig och har 31 stjärnor! :d (kostade bara 70,000 equus :crazy:)
Hoppas nu på att jag får ett par ston med minst 30-31 stjärnor av henne, men det borde det väl bli med en kanonhingst som också har 31 stjärnor?!

Men nu till mitt dilemma, om hennes föl blir såhär bra nudå, då har jag en massa fölungar som helt plötsligt går från kanon till halvbra då de ligger runt 28 stjärnor, vad ska jag göra med dessa? Man vill ju sikta framåt och bli bättre men samtidigt är dom så fina... :cry::love:

(Nä, jag är inte mesig as hell! :angel:)

Visst, jag kan ha kvar dom ett tag men jag orkar inte slösa massa pass på att 30 hästar ska bli 100 bluppade med en gång, det är liksom inte värt det med tanke på att min riktiga häst också kostar pengar! :D:love:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Fint sto med fina skills, jag skulle ge henne en sten, W.O.Y och lägga på så många moln jag kunde och se till att göra båda lektionerna varje dag tills hon är 25 år, då får hon inte högre skills och sen avla henne med skillers och använda tårar... och sen sälja dem dyrt... tex en till mig :D

Men det är ju jag det, som gillar skillers ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Okej, då får det bli så! :D

En sten sa du, ja det lägger jag på alla "avelshästar"!

Men med skillers och W.O.U hänger jag inte riktigt med :confused:

Inga föl förens 25 års ålder? :eek: Jag har ett påväg nu.. :angel: ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Okej, då får det bli så! :D

En sten sa du, ja det lägger jag på alla "avelshästar"!

Men med skillers och W.O.U hänger jag inte riktigt med :confused:

Inga föl förens 25 års ålder? :eek: Jag har ett påväg nu.. :angel: ;)

Med w.o.u åldras de bara en månad och det gör att du kan göra fler lektioner och få högre skills :)
Molnet gör dem ju yngre och då kan du ju göra fler lektioner..

Jodå avla du, men när hon är 25 slänger du på tårar och ev. gör tvillingar och letar rätt på en hingst med riktigt höga skills... så köper jag dyrt... och det gör andra oxå, de går för pass... men det skulle jag väl aldrig sagt.... ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jaaa, nu är jag med! Det var förkortningen jag inte riktigt kopplade! :p:p

Jamen va fasen, då får jag köra på det då! ;):D:bow:

Hur var det nu med att inte köpa pass? :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja det får väl bli något sådant! :laugh:
Jag kommer att spara många avkommor om jag känner mig själv, se bara på antalet nu, usch, måste rensa ut men det tar emot, alla är ju speciella! :devil:

Jag kommer att bli en kass uppfödare IRL om jag är såhär med spelhästar! :eek::D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja det får väl bli något sådant! :laugh:
Jag kommer att spara många avkommor om jag känner mig själv, se bara på antalet nu, usch, måste rensa ut men det tar emot, alla är ju speciella! :devil:

Jag kommer att bli en kass uppfödare IRL om jag är såhär med spelhästar! :eek::D

:rofl: Det blir så dyyyyrt o tidskrävande... jag har testa :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hahaha ja du föder upp på riktigt va? :D
Jag menar, nu tvekar jag på att sälja en häst på spelet med waaay to kassa siffror för att den har fint namn ungefär, dom fastnar i hjärtat dom :devil: :mad: hästarna!



:rofl: :banana: :rofl:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hahaha ja du föder upp på riktigt va? :D
Jag menar, nu tvekar jag på att sälja en häst på spelet med waaay to kassa siffror för att den har fint namn ungefär, dom fastnar i hjärtat dom :devil: :mad: hästarna!



:rofl: :banana: :rofl:

Jag menar både och... ;)

Hade massor av hästar i spelet förut, men orkade inte o sitta och jobba alla varje dag.. det tog ju timmar... :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja visst gör det, i början var det riktigt kul men nu går det liksom på rutin, man vet redan innan hur det kommer att vara/bli, inte lika kul!
Och nu när det börjar gå bra blir man så tävlingsinriktad, vill ha dom bästa hästarna så fort som möjligt! :o:o;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja visst gör det, i början var det riktigt kul men nu går det liksom på rutin, man vet redan innan hur det kommer att vara/bli, inte lika kul!
Och nu när det börjar gå bra blir man så tävlingsinriktad, vill ha dom bästa hästarna så fort som möjligt! :o:o;)

Det är INTE kul när man har mer 20 föl (hela tiden) som ska göra games varje dag och när man börja kunna dem utantill börjar det bli riktigt illa :crazy:

Efter ett tag inser man att det kommer ta väldigt lång tid innan alla dessa ens är i närheten av att vara bluppade och varför ska de bli bluppade egentligen, när de är klara är de i stort sett värdelösa...
Och de kommer inte ens högt nog att det är en förtjänst att tävla dem...

Sen börja jag med skillers och det tar oxå en väldans lång tid...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jo det är precis det som gnager, vet att jag borde sätta ut i stort sett alla föl utom de 5 bästa på auktionen. Blir nog så, för inte ska internet gå före det riktiga livet inte, jag har lovat mig att det bara är FB som får gå så långt! :D

Du har inte lust att ta en snabbkik på mina hästar och se vilka ynglingar som borde få en ny ägare? :D:D
Jag ska också sätta mig o räkna, men man blir lätt hemmablind även på dataspel! :angel: ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp