Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Så bra, då vet jag att det fungerar tills jag kommer dit då... :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Om man gör ett ultraljud på stoet, står det då att man har fått en unicorn eller står det den vanliga rasen? (Om man har avlat för en unicorn dvs)

Och vad fanns det i lucka 8 & 9, jag missade tyvärr att öppna dom! :(
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Tror jag läste att ultraljduet inte läser av om det är en enhörning eller ej, utan får vänta tills det föds.
Och eftersom mitt minne är som en guldfisks: tror det var åldringspoäng och hälsosörp i lucka 8 & 9 - kan ha fel dock :P


Provade på att bygga en fälttävlans bana, och tjohejsan, den blev... väldigt krävande :angel: Är det någon som har byggt några banor, hur mycket brukar ni ha med osv?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

KL

Vad händer med fölen om stoet inte har 100 i BLUP?
Vad är det negativa?
Älskar verkligen att försöka vinna tävlingar mot gudomliga hästar :cool:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

För och nackdelar (nåja, nackdelar är det dåligt med) angående 100 blup står tidigare i tråden. Kortfattat så - avkomman får bättre GP ju bättre blup föräldrarna har.


Knapplån

Är det någon på engelska sidan som vill sälja dagens kalendergåva POC för 13'000e till mig? Är det flera som vill sälja så kan jag tänka mig att köpa många. ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag brukar sätta svårighetsgraden på banorna efter vad min bästa-hästs förmåga. Det tycker jag är en bra måttstock. Man vill ju ha många tävlingar att välja bland och då vet man att det finns potentiella deltagare också. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har två POC på engelska sidan som jag kan tänka mig sälja, men det värsta är ju att jag inte har tillgång till privat försäljning. :(


Och det här angående GP så har jag läst att avkommorna inte ska få sämre GP än föräldrarnas snitt (eller den sämsta?) GP så länge båda har positivt BLUP? Eller är det annat på den svenska än engelska sidan? För uppdragen är ju lite "tuffare" på den svenska sidan mellan varven. Är det samma med aveln? :(
Men mina två förstfödda har ett GP som är lägre än stoet (som har det lägsta av föräldrarna, 350.0). Vad gjorde jag för fel egentligen?? :( Jag trodde de skulle få lite mer än 350, eller i alla fall inte mindre än 350. Nu fick de 349.95... :cry: Hingsten har 350.28 och 100 BLUP medans stoet hade runt 40 i BLUP när betäckningen skedde.

Sen så finns det ju inte ett endaste stall tillgängligt på den svenska sidan som har morötter. Och mina inackorderingar i egna stallet försvinner inte förens i natt... :mad:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Fast om du har en häst som inte är värd så mycket pengar kan jag lägga 13k på den i den vanliga försäljningen också, man brukar inte bli överbjuden. :)

Angående blup och avkommans GP så har jag för mig att det är lite chansartat ändå, man har större chans att få bättre GP om båda har positiv blup typ. Och hade båda haft 100 blup hade nog fölet landat på ca 350,12 eller något sådant.

Det som för GP:n framåt är att man gör bra lekar med fölen så GPn ökar med 1,2. Det är därför det går så himla långsamt... =/
 
Sv: Vi spelar Howrse!

:eek: Jag fick ett 5:e element på svenska sidan i julkalendern idag! Jag som trodde det var samma gåvor på alla versioner. Vad har ni andra fått idag?

Jag fick alltså POC på engelska sidan.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har fått en molntapp på alla tre sidorna (svenska, engelska och spanska) i dag. Trodde också att det var samma på alla sidor. :eek: Men kul att man kan få något annat med lite flyt då. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Okej. Om jag lyckas med föllekarna så borde de landa på 351 i alla fall då. :)

Hehe... jag måste lära mig att köpa på mig lite "skräp" hästar för såna här tillfällen... Men jag har en av de jag fick från start som jag kan hiva iväg om du vill. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Jag behöver en ny vän på engelska sidan för att klara ett uppdrag så om det finns någon som vill ha en kompis till så finns jag här! :D
:bump::bow::bump:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag kan ju lägga ut hästen jag köper av dig direkt efter att jag köpt den om du inte har någon häst du vill bli av med, men då kommer ju hästen inte att spelas på 6 dagar. Du får göra som du vill. :)

Vad heter du på engelska sidan så kan vi bli vänner där om vi inte redan är det?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

deheex heter jag på engelska sidan.

Och nu har jag lyckats köpa lite hästar för såna här tillfällen... :angel:
Ska jag lägga ut den? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp