Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Eyz och Humlan; Nu har ni fått era BM items som jag va skyldig! Vad blev det i HOPet? Nyfniken...:angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ok, kör några fälttävlan också då! :)

Carand - jag sparar mina HOPs tills det är någon form av event men jag kaaan ju öppna den nu om du absolut vill... :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

För att få bra hästar på engelska sidan = avla när stoet är 2,5 år, använd bästa tänkbara hingst och ja, det kostar. :cool: När du börjar komma ikapp är det dags att ägna sig åt bluppande innan man avlar så hästarna får bra inborn skills.

Menväntanulitehärva! Innebär det att avkomman från två hästar så att säga får samma GP oavsett vad hästarna har i BLUP? Påverkar BLUPen bara avkommans medfödda färdigheter, inte GP?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

Jag har lagt om min strategi lite.. Fick erbjudande om att samarbeta med en av uppfödarna i toppen med insåg att jag skulle behöva köpa så otoligt mkt pass för att komma ikapp med en ny ras så jag sket i det..

Nu är planen att bara spela för att det är roligt på min egen nivå o min enda motståndare är jag själv ;) Blev så sur när jag inte hade möjlighet att logga in en(!) dag så tappade jag mina topp-placeringar överallt och blev helt hysterisk och var nära på o köpa en jäkla massa pass för att komma ikapp igen.. insåg att det är ju det hela spelet går ut på o när man väl är i toppen måste man spendera mer pass för att bibehålla sin status.. det blir otroligt mkt pengar.. Så jag kör på nu utan att spendera en krona och kör mitt lilla race - enbart för att det är roligt!

Köper inga pass och dom passen jag får för försäljning o dyl lägger jag på Ymnighetshorn, det är ju så spännande :D Jag kan endå aldrig bestämma mig för vilken häst jag ska spendera passen på :p

Mitt största problem nu är att jag sitter på en himla massa BM-föremål o är för snål för att använda dom :p NÄSTA föl kommer ju bli bättre så då vill jag ju spara dom till den :rofl:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Det var ju kul att vi fått nya mål.. det hade ju varit ännu roligare om det hade varit möjligt att klara dom :grin:

(vill någon ge mig ett äpple så är det fritt fram :D)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Haha okej, neej absolut inte för min skull! Tänker du typ som nu med Snow hästarna eller?

delvis kl

Alla dessa olika divines, hur blir dom det? Vart hittar man sleipnirs, ice horses, och cowbran?

Om man döper sin häst till Junior Croesus, finns det en chans att den blir en sån då? O vad innebär det isf?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Såhär står det:

If the average BLUP of the parents is 0 (then termed neutral) , it will not have an impact on the calculation of the foal\'s genetic potential. If it is below 0, the foal will have a greater chance of having a potential that is lower than that of its parents, and the other way around if the average BLUP is above 0.

Så ja, skiljer det mycket mellan ens sto och potentiell hingst så gör det väl inte så mycket om man inte bluppar, då hinner man ju aldrig ikapp.

Har du ett sto på 400 GP och hingsten har 800 så får ju fölet typ 600, om fölet är ett sto stå har hingstarna kommit upp på typ 820 GP när "fölet" blivit 2,5 år. Avkomman till dessa två får då ca 710 GP.

Hade man bluppat första stoet (utan morfeus armar) så hinner högsta GP på bästa hingsten hamna på 830 när man är klar för att betäcka stoet, avkomman får 615 GP. Så man hinner få (minst!) en generation till utan att bluppa och närma sig de bättre på den tid det tar att bluppa ett sto. Fast jag tror jag räknade snällt, man hinner nog med två generationer till under tiden.

Problemet är ju bara att avkommorna till 2,5 åriga mammor har lite svårare att hävda sig på tävlingarna iom lägre färdigheter. Hoppas du förstår hur jag tänker. (Och att inte jag tänkt galet :o)

Det finns ju många praktexemplar på detta att avkommorna kan få LÄGRE GP än föräldrarna på svenska sidan, hur många hästar med 349 GP finns det inte bara för att folk avlar sin starthäst med gåvohästen utan att bluppa dem. Inget fel med det, men då får man ju ingen topphäst. :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Tilläggas bör väl att det är fördelaktigt att använda en fullt bluppad hingst till sitt ungsto som bör ligga på runt -80 eller nåt om man gör ritter och träningar fram tills de blir könsmogna, då blir ju snittbluppen på föräldrarna positiv och man tappar inget där.

Edit: guuud vad jag känner mig nördig nu :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nörd :p

Hittade just annons på svenska sidan:
Stoet vid namn "Kräket" säljs... Texten hon säljs med är "Måste Tyvärr sälja mitt underbara sto :("
lite klockrent :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Gjorde just det man absolut inte går göra :angel:
Reggade ett till konto med mig själv som sponsor, för att jag absolut inte känner någon som skulle vilja joina. Tekniskt sett kan det ju vara min syster... Eller mamma eller något annat... Problemet med detta är nu bara att jag har en hingst med en färg som är ovanlig för rasen... Som dessutom har närmare 40 i positiv BLUP, GP på 351.?? och nästan helt fulltränad i sina bästa egenskaper (bara ridsätten kvar att fullträna) :angel: :crazy: Lär nog inte logga in så ofta på det där kontot...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Gjorde just det man absolut inte går göra :angel:
Reggade ett till konto med mig själv som sponsor, för att jag absolut inte känner någon som skulle vilja joina. Tekniskt sett kan det ju vara min syster... Eller mamma eller något annat... Problemet med detta är nu bara att jag har en hingst med en färg som är ovanlig för rasen... Som dessutom har närmare 40 i positiv BLUP, GP på 351.?? och nästan helt fulltränad i sina bästa egenskaper (bara ridsätten kvar att fullträna) :angel: :crazy: Lär nog inte logga in så ofta på det där kontot...

Jag återupprepar att jag tror det är väldigt vanligt med dubbla konton och jag tror nte det är något de kan se, för som du säger många har en större familj där fler spelar och andra spelar på tex skolans dator.

Ditt misstag kan ju vara att du berättar det här, ifall någon skvallrar.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Mjo jag vet, men och andra sidan har jag ännu inte avslöjat mitt namn här vs där, ens till det riktiga kontot (förutom hästarnas namn då så på den vägen går det ju). Och inte heller vad för häst det gäller på det nya kontot. Huvudsaken är det väl att man inte använder kontona för att fuska.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hah upptäckte att det visst går men ja... Kommer nog sluta med att jag ger bort det till någon som kommer döda hästarna av misstag, eller så försvinner det av inaktivitet istället x)

Lyckat att drabbas av köpmani när nästa mål är att få en reserv på 12600e
Men i morgon kan jag i alla fall betäcka mitt sto igen. Lyckats ställa mitt nyköpta föl på ett stall med smutsiga ängar :( 24st inackorderade hästar får dela på 1 stor bördig äng. Är det läge att kontakta denna tro?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

kl

Någon som vill byta ett guldäpple och pandoras ask mot en kronostimer?? Jag skulle behöva en sådan...
(Svenska versionen)
Eller bara mot Ymninghetshorn :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

kl

Jag söker både sadelmakare och hovslagare, men hitills är det svårflirtat! Ingen här som söker jobb?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Sadelmakare finns det väl inga än? Det går ju på antalet inloggningsdagar och på engelska sidan ska man ha varit inloggad i 100 eller 120 dagar för att bli sadelmakare och så många dagar har ju inte svenska spelet varit uppe. Så det kommer, det är ingen som dissar dig. ;)

KL

Jag köpte en enhörning nyss. 65k för ett sto som jag efter 2 AP fick fullt bluppad, 13 år. Hoppas jag inte gjorde bort mig. :p Nu blir det till att ställa klockan och avla ikväll! :banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hur funkar det med att avla på enhörningar?
Det måste väl vara samma ras och enhörningar bägge två och kl. 18:23 gametime.

Men sen när hon är betäckt kan man åldra henne med Ap för att snabbare få se om man lyckades? :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja precis. Det måste vara lönsamt att ha en enhörningshingst...

Jag utgår från att man kan åldra efter betäckningen. Orka vänta flera dagar för att få se resultatet... :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp