Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Kanske var nån som inte ville ha honom - går ju inte att sälja honom. :crazy:
Men är inte jag för jag har min Snöhäst kvar. :p

Varför skulle det inte gå att sälja honom?

Ser man på det engelska spelet så är de hästarna OTROLIGT dyra och kostar både massa pass och pengar?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

:rofl: Vilken tabbe! Jag klappade en Snow i Safe Haven idag och tyckte DET var lustigt, men en Snow på svenska sidan är väl nästa ännu mer värd. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag vet inte varför det går, men jag har iaf ingen säljknapp på honom, går inte att välja honom via varken privat eller auktion försäljning heller.
Så enda sättet är Frizonen.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Varför vill du bli av med den? Du kan ju tävla och tjäna equus med den hur lätt som helst :crazy: Om inte annat ha den som lektionshäst samt få åldringspoäng från den...

Själv har jag storhandlat idag i auktionen :angel: Lägger bud till höger och vänster även om jag egentligen inte behöver hästarna i fråga :angel:
Har hittills köpt:
1. Ljusgrå welsh hingst för 801e
2. Fux hannover/arab hingst för 501e
3. Palomino akhal sto för 512e
4. Fux connemara hingst för 501e

Vid tidigare auktion räder har jag kommit hem med ( :eek: )
5. Leverfärgad fux shettis hingst för 801e
6. Rödprickig grå arab hingst för 652e

Welshen och Akhalen är nog de enda som blir hyfsat permanenta... Kanske shettisen med... :angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tänkte köpa en "skräphäst" sen för att fylla målet om att skicka en häst till himlen. Vill inte offra nån av mina egna :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ha inga som helst planer på att sälja honom, förklarade bara hur den som hade den i Frizonen kanske hade tänkt. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

hur bra är mina föl?

(nyfödd)
skills 38.63
genetics 388.25
en stjärna (vad menas med dom)

(4 månader)
skills 28.23
genetics 489.98
fyra stjärnor

(8 månader)
skills 45.00
genetics 549.34
sex stjärnor
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja den är verkligen jättefin den där pälsen! :love: Dock blir jag lite anti såna som är superpoppis när jag ska ha till mina egna hästar. :p Men jag tror dock att jag ska lägga den gråa PRE:n som man ser framifrån på en av mina hästa framöver, jag föder ju upp RSH/PRE.

Ja alltså av det jag kan se så borde hon definitivt vara klar i dressyren, du har ju gjort många starter, hoppningen borde också vara klar, kanske någon mer fälttävlan för uthålligheten? Och det kan inte vara något annat än uteritterna kvar, "brant sluttning" för hela slanten. :confused:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hurvida dina hästar är bra beror på ras och hur högt de bästa i rasen ligger. Jag skulle tro att din 8-månaders är ganska bra, den som är 4 månader är nog inte helt avhängd den heller. Förutsatt att du spelar på svenska sidan. :) Själv ska jag inte säga något egentligen, min enda avkomma där har 351,94 i GP. :angel:

Jag vet inte exakt vad stjärnorna står för, de hänger ju ihop med GPn så man kan säga att de är en sammanfattning av GP-poängen.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag kör branta sluttningar hela dagarna ju :p Men det kanske inte går att fullträna innan de fyllt 10? Tar ju en jäkla tid isf, hon är ju bara 8 år och åldras med 1 mån i taget.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hur gör man för att höja kvaliteten på ridlektionerna?

Mitt ridcenter har haft lektioner för 22e och +0,098 väldigt länge nu och jag vill komma upp i 23!! Förrutom fölet som jag stallade in igår så ligger sämsta hästen på ungefär 1049 i skills, medianskill är minst 1150. Har en divine i stallet. Behöver man fler divines för att få upp lektionerna? Jag har bara 13 boxar, är det för lite? Men det borde väl inte spela någon roll? Mina två hästar under 1100 fasas ut när fölets framtida avkommor stallas in så det byts ständigt upp i kvalitet på de inackorderade. Jag skickar iväg de gamla hästarna till andra stall när de börjar tappa hälsa för att inte det ska påverka...

Såg förresten att mitt stall på svenska versionen nu är uppe i 21e! :banana:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jodå, jag brukar få ägna mig åt att bolda andra skills än de som behövs för bluppen innan hästarna blir 10. Men du får alltså dressyr+hoppning+uthållighet från sluttningarna?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

dom är på engelska sidan och är welshar utom den på 8månader då den råkade bli en blandning :(
jag fattar inte helt hur man får bra hästar :D men sparar väl på dessa och avlar vidare på senare.. har inte bestämt mig vad jag gör med blandningen än
 
Sv: Vi spelar Howrse!

För att få bra hästar på engelska sidan = avla när stoet är 2,5 år, använd bästa tänkbara hingst och ja, det kostar. :cool: När du börjar komma ikapp är det dags att ägna sig åt bluppande innan man avlar så hästarna får bra inborn skills.

För att hitta bästa möjliga hingst klicka på avancerad sökning på betäckningssidan, fyll i ras och minst 99% rasrenhet och klicka två gånger på en av färdigheterna så dyker de bästa upp. :laugh:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag brukar söka på:

100 Blup
100% Rasrenhet
MINST 850 GP


Då får man fram dom bästa hingstarna som finns tillgängliga, men så avlar jag nästan bara Hano! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Bättre att klicka eftersom de då först sorteras med sämsta längst upp och vid andra klicket med bästa längst upp så slipper man leta bland alla med en viss GP. ;) Det där med 99% är en defekt från någonannanstans på spelet, när jag skrev in den procentsats jag ville ha stod det att det inte gick men då ska jag köra på 100 nästa gång även om jag tror att det ger samma resultat.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Från början fick jag uthållighet och hoppning av sluttningarna, nu bara hoppning.

Men nu är dressyren fetmarkerad :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 428
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp