Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Haha, gulligt :D

Skrattar lite åt alla som erbjuder "riktigt bra betalt" och med det menar typ 10 000e för en enhörning :grin:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL

Ny i tråden :laugh:
Är rätt så ny på Howrse men redan fast ofc haha! Men jag bara sitter och tänker taktik hela tiden och nu vet jag inte hur jag ska göra längre! Får man möjligtvis skriva ett långt inlägg med allt man har och så kan ni hjälpa en och säga hur man ska lägga upp taktiken? :angel: hihi!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Haha tack! Kan behöva lite hjälp av proffsen här i tråden :D
Började med hannoveranare från början, något jag förstått såhär i efterhand kanske inte var det bästa eftersom de verkar vara svårsålda? :crazy: Så tänkte gå över till araber istället men är så svårt att köpa någon bra häst innan man får tillgång till de privata försäljningarna… Har dessutom bara ca 5000 e… Nu har jag de här hästarna:
Hannoveranare:
Sto 350.74, 8 år o 10 månader, Blup: 72.10 (starthästen dvs odödlig med kronostimer)
Hingst 350.00, 7 år o 4 månader, Blup: 4.91 (andrahästen man får gratis)
Hingst 356.46, 3 år o 6 månader, Blup: -51.85
Sto 357.61, några timmar, Blup: -100.00

Araber:
Hingst 350.02, 11 år, Blup: 28.05 (odödlig med kronostimer)
Sto 352.38, några timmar, Blup: -100.00

Friser:
Hingst 353.73, 1 år o 4 månader, Blup: -94.67

Som ni ser har ju mina hannoveranare högst GP, men vad hjälper det om det är en dålig ras att satsa på.. Hur tycker ni jag ska gå vidare? Har en kronostimer och en ungdomens vatten o lite sånt som jag kan sätta på någon häst också, om jag bara kommer på vilken! ;) Mina tankar är att antingen åldra mitt arabsto och sedan avla på henne redan innan jag fått upp blupen helt (tar så lång tid), hoppas att jag får ett bättre sto (högre GP) som jag sedan satsar på och sätter kronostimern på. Och sedan få en hingst med bättre GP som jag sätter ungdomens vatten på. Eller försöka köpa någon ung talang att satsa på. Eller borde jag fortsätta med hannoveranarna ändå, känns inte som det… Gaah! Haha förlåt för virrigaste inlägget i hela tråden :angel: Ni behöver inte svara om ni inte pallar! :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

Vad anser ni vara ett föl värt att behålla, vad går ni på? Kan hästar födas med bättre BLUP än -99?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag behåller de föl som för min avel framåt!
Tror inte att de kan födas med mer BLUP...
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*knapplån*

Jag behåller hästar som har högst GP av den rasen, och säljer de föl som har lägre. Orka bluppa när de har lägre GP.

Personligen i början av mitt spel så försökte jag mest tjäna pengar. Vilket jag fick från tävlingar och ridlektioner samt betäckningar. Därav försökte jag skaffa så många hästar som möjligt, bra och dåliga, och ge ut lektioner med dessa samt tävla. I hingstarnas fall försökte jag ge ut betäckningar (fem st varje dag) om det gick. Tjänade sjukt mycket då ^^
Satsade alltså inte på en ras, utan ett antal som jag visste skulle behövas i Grand Prix i framtiden. Grand Prix är ett bra tips att tjäna pengar förresten.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

Ställde frågan därför att jag är sugen på att komma vidare med mina egna hästar. Jobbar sakta men säkert på mitt för närvarande fyrstjärniga ridcenter men kände att jag inte kom någon vart med hästarna... De låg alla på ~350 i GP och avkommorna blev liksom inte bättre. Så nu har jag köpt mig en dyr liten rackare, ett sto som har 372 i GP efter leken och redan som nyfödd hade 177 i färdigheter, och tänker börja avla på henne. Det kostade mig 40 svenska kronor :p Men det är jag värd.

Hade varit nice att krysta fram några föl som faktiskt går att sälja för ett pass eller två så att man kan skaffa sig roliga svart marknaden-stuff utan att behöva betala pengar.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag tycker du ska ge upp Hannoveranarna och satsa på en ung talang i någon annan ras, araber som du tänkt på kanske? Och sen ta till dig Praefatios tips om hur man kan tjäna pengar för det behövs alltid :D det är så mycket lättare när man inte behöver vrida och vända på kronorna haha.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag håller på med Akhal-Tekes och är uppe i 367 i GP nu, med nästan ingen inavel alls.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Tack! :laugh: Ja det var jättebra tips för att tjäna pengar, har mest tänkt på aveln innan men inget går ju utan pengar :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 158
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp