Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hej! Jag är ny på Howrse (ganska iaf) Ska precis börja föda upp Arabiska fullblod - har ett sto med BLUP 100 och GP 350,88 ( men med 414 i färdigheter... Vet ni ngn bra hingst att betäcka henne med?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Gå till de offentliga betäckningarna och leta efter en hingst med 100 blup och det högsta GP:t du kan hitta :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jo, men hur vet jag när det kommer ut ngn bättre... Jag skulle vilja betäcka henne med en som har över 370 i GP - Men de finns inte ute på betäckningen... :) får ta och hålla utkik på sidan!! :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Om du hittar någon speciell hingst du vill ha kan du ju alltid maila ägaren och fråga, om de inte är alldeles stucked up går det nog bra :angel: Jag säger i alla fall alltid ja när folk frågar mig!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Nu fick jag ett till mail från samma unge som tidigare i tråden.
Hon skrev "kán du skicka ett åldrandepoäng till mig???" haha :D ska jag skicka ett eller inte?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Haha, det är det som är charmen med att sitta på en sida där 80% av de som spelar är 10-14 år... Skicka inte, åldrandepoäng är ju knappast livsnödvändigt och inte så svårt att få fatt på själv heller ;P
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag hade inte heller skickat.
Ibland får man sig ju ett och annat skratt på sidan, men man får väl tänka på att många inte är så gamla.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Kan tillägga att det dessutom har funnits fem åldrandepoäng för 300 e styck uppe i Butiken fram tills nu, för nu knep jag dem ;) Så hon led knappast nöd på ÅP.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Haha, gulligt :D

Skrattar lite åt alla som erbjuder "riktigt bra betalt" och med det menar typ 10 000e för en enhörning :grin:

Ett sånt mail fick jag igår. Hon skulle betala mig bra, sa hon. Heeela 10 000e för min enhörning som ligger/legat i topp i rankingen för sin ras.
(har inte kollat om någon sprungit förbi honom) :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Enligt den här personens sida var hon bara 9 :p Men jag är lite fascinerad, jag hade nog inte klarat av sånt där när jag var 9!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Som min lillsyrra... som säkert skulle tycka att det var ett spännande spel, men som garanterat skulle skicka massa knäppa mail till folk :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Kan tillägga att det dessutom har funnits fem åldrandepoäng för 300 e styck uppe i Butiken fram tills nu, för nu knep jag dem ;) Så hon led knappast nöd på ÅP.

Jag tror att dom har fixat så det alltid finns ÅP i butiken nu. För om jag saknar 2 så finns det alltid 2, saknar jag 5 så finns det alltid 5... Oavsett tid på dygnet.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag håller med om det, numera finns det alltid ÅP när jag behöver. Förut kunde det vara tomt men de senaste veckorna har de inte varit slut en enda gång.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL.

Jag ska betäcka ett sto och väljer mellan två hingstar. Den ena är färdigbluppad och 359.1 i GP, den andra har - 18 i Blup och 360.1 i GP, vilken hade ni valt? Kostar lika mycket att betäcka med. Har BLUP något med aveln att göra? För jag vill att det ska bli ett bra föl, ska ge Herapaketet för första gången :D
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hmm, okej... men då måste det finnas en övre gräns på fem ÅP per spelare och dag, för jag har köpt fem idag och nu är de slut. Blä!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag skulle valt den färdigbluppade. Att hästarna man avlar på har positiv blup innebär att fölet föds med färdighetspoäng, ju fler desto högre blup. Man vill med andra ord ha så hög blup som möjligt både på sto och hingst.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag skrev dock otydligt märkte jag nu, ju fler blup-poäng föräldrarna har desto fler färdighetspoäng har alltså fölis när den föds :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 157
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp