Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller på med en roman just och just nu är jag uppe i 97 954 ord och inget slut i sikte ... Eller, i sikte är det väl, men en bit kvar.
Själv sitter jag och försöker skriva, men trots att jag är ett par tusen ord in i kapitlet har jag inte riktigt fått den där känslan jag vill ha.
Istället skramlar tankarna kring en av mina karaktärer jag kommer introducera längre fram i historien - en karaktär jag ser fram emot att använda men bävar lite inför att skriva. Karaktären kan inte prata, läsa eller skriva utan kommunicerar till mestadels med kroppsspråk och ett eget teckenspråk som ingen förstår mycket av. Typiskt mig att knöla till det för mig själv...
I tidernas begynnelse gick jag den här (som internat, trots att jag då bodde på krypavstånd), och det var jättekul och kreativt nyttigt på samma gång.@Mumfie Har förgäves försökt hitta skrivkurser här i staden men har hittills inte riktigt lyckats.
Det där lät onekligen ganska komplicerat. Tror du verkligen att det tillför det du vill åstadkomma? Det är ju onödigt att krångla till det bara för tillkrånglandet, menar jag.
Det jag skriver är tänkt att bli en psykologisk thriller, typ.
Fast vänta lite, min kurs var en vecka lång, och den här tycks vara flera terminer... :0o
Den här var det - början på juni denna gång:
http://www.biskopsarno.se/skrivarvecka-for-dig-som-skrivit-en-del-tidigare/
Och ingen häst i sikte, eller...?Det jag skriver är tänkt att bli en psykologisk thriller, typ.
Och ingen häst i sikte, eller...?
Jag har precis skickat iväg en bok till "mitt" förlag! Tjoho! Mulles Dagbok - ett helt nytt sätt att skriva på, dagboksform. Till att börja med var jag rätt ställd, men sen lossnade det. Tror jag. Bok för barn 6 - 9 år om nu Mulle har nån åldergräns....
För mig är detta med rent skrivande ganska nytt - mer text än i pratbubblor, så att säga. Men det är vansinnigt roligt och tänker fortsätta på det här spåret.
Japp! Svante sitter i min bokhyllaAlltid kul att testa nya saker. Jag har en shetlandsponny vars memoarer jag skriver ...
Jag tror det. Denna man är en soldat, och anledningen till hans stumhet spelar en central del i hur han hamnade i en uniform senare i livet. Hans överordnade förstår honom och tolkar en del vid behov. Svårare är att beskriva en sådan karaktärs inre liv och trossystem, samt för mig att förstå hur andra interagerar med honom utifrån deras erfarenheter och värderingar... Mest sitter jag nog och överanalyserar eftersom jag inte hittar den röda tråden idag.
Är din roman något du hoppas publicera själv/försöka få publicerat?
Japp! Svante sitter i min bokhylla
Om du skriver i Word så är kortkommandot för spara ctrl+SLåter smart, jag ska kolla på det. Tack för tipset!
Om du skriver i Word så är kortkommandot för spara ctrl+S
Alltså, Word har kunnat automatspara se'n Hedenhös brann!Tack! Det gäller bara att komma ihåg att spara med jämna mellanrum, när jag är inne i ett riktigt flyt glömmer jag gärna
Alltså, Word har kunnat automatspara se'n Hedenhös brann!
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.567762/sakrare-att-autospara-oftare---sa-har-gor-du