Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Nej men jag var på jakt efter en, har nu köpt en!
Sambon tog med sig knodden i vagn och gick för att hämta ut 3 avier som vi fått. Hoppas att den är med! Så nu har jag mina första 20 minuter utan lillprinsen men jag har min andra prins i form av en hund istället.

Trikåsjalen jag köpt är från Marimekko, har fått dem rekommenderade så jag hoppas den kommer väl till pass! Såhär ser den ut och det är verkligen mina färger, det jag brukar klä mig i är svart, lila och rött. :laugh:

marimekkosjalen.jpg

Åh, den är jättesnygg! Blir lite avis... Saknar pyttebebismys i trikåsjal. :cry: :love:

Har varit på sista besöket hos BM, och alla värden var jätte bra. Har fått en tid för överburenhetskontroll på spec.mvc nästa tisdag. Är det någon som vet vad dom gör då? Hoppas jag slipper bli igångsatt, det verkar inte vara så kul. Men jag vill ju inte vara gravid resten av livet heller...
Kom ut bebis!

de kollar med ultraljud om du har tillräcligt med fostervtn kvar och bestämmer när de ska sätta igång dig..

Ok, jag trodde det skulle bli någon otrevlig gyn undersökning. Men ett ul är ju aldrig fel, då får jag ju se bebisen iaf:)!

Jag var också på sista besöket hos min BM idag, och ska få tid hos mödravården ifall inget hänt till nästa tisdag.

Tycker magen har sjunkit en massa. Och nu värker det en del i svanken, kan vara på gång kanske?:confused:

Min mage har varit jätte låg ganska länge nu, kan knappt lyfta benen nu. Kollade igår på bilder från vecka 36 å det var inte stor skillnad mot nu.
Jag tror inte bebisen kommer innan tisdagen, men jag får iaf se bebisen på ul på tisdag:)

Åhhh,vad spännande att du ska ha vilken sekund som helst! :bump:

Önskar dig all lycka till och hoppas att förlossningen kommer att gå bra,och vill faktist ha bilder på underverket sen! :D

Tänker på dig/er!

kram!

packade inte heller innan det var dags att åla in..fast jag hade lagt undan de bebiskläderna som skulle med.. sen fick sambon packa klart väskan när jag satt med hemska värkar...

Min väska har varit packad ett tag, mest för att alla tjatade så, men det verkar inte bebisen ha fattat. Sen har jag lite saker som jag kommer stoppa i precis innan vi åker in.

*kl* Jag ska ju på överburenhetsontroll på tisdag, bör man ha väskan med sig då lr är det onödigt?

Senast ändrad:

Ja visst är det spännande:D det tråkiga är bara att det inte händer ett enda dugg=/ var ju beräknad den 7e och nu är det den 12e och har bara kännt lite sammandragningar ibland som jag ändå gjort en längre tid...

Fick tid på mödravården på sjukhuset tisdag 18e om det inte hänt något för ultraljud och uppskattning hur stor bebisen är osv. Får se vad dom säger, om vi kommer dit vill säga.

Tusen tack för lycka tillet (;)), en bild ska man väl kunna bjuda på sen:D

Kram!

Åhh, hoppas det händer nåt för dig snart! Jag var faktiskt helt inställd på att gå över tiden så jag blev jätteförvånad när jag såg blod i trosorna 1½ vecka innan datumet. Men peppad!

Valle föddes för 1 vecka och 1 dag sen, jag kan inte fatta det.
Det är så sjukt underbart att bara titta på det lilla miraklet, både när han sover och när han är vaken och sådär urmysig. Tittar runt med sina skelande ofokuserande mörkblå brunnar till ögon, och alla små grimaser. Hjärtat smälter!

Idag somnade han i spjälsängen för första gången, till Jan Johanssons "Jazz på svenska", han gillar musik eller annat ljud, radio, spolande kran mm. Vi ska fortsätta ha honom på min sida i sängen om nätterna. Inatt sov han hela natten, bara paus för amning och blöjbyten, inget gny efter bröstet i onödan. Vi har redan fått börja med napp för han ska bara ha mitt bröst annars och då menar jag hela tiden. Han tar nappen och det funkar super. Är glad vi tog det beslutet, fast jag grät första gången vi gav honom den. Kändes som att vi lurade honom, jag är helt otroligt blödig av alla hormonerna tror jag. När han varit ifrån mig har jag ibland gråtit och sagt att jag känt mig tom. Herrejösses vad naturen har ordnat det bra, att man ska ta hand om sina avkommor! Har kompisar som väntat ett par-tre månader med napp och då har det varit jättesvårt att få bebisarna att öht vilja ta den, bara fingret eller bröstet dög.

Senast ändrad:

*kl* Jag ska ju på överburenhetsontroll på tisdag, bör man ha väskan med sig då lr är det onödigt?
Ja, ta med väskan! Det kan ju hända att du blir igångsatt på en gång, beroende på vad de hittar. Är det tisdag nästa vecka du ska dit alltså?

Ja, det är på tisdag (18de) jag ska dit. Jag lägger nog väskan i bilen, så får sambon hämta den om det blir aktuellt med igångsättning. Börjar hoppas att det blir det. För nu är jag riktigt less på att vänta...

Hohoo nu börjar det hända saker:bump:
Började med att jag imorse ca 10 tiden började känna lättare förverkar. Dom har hållt på nu under hela dagen och har klockat dom som tätast 6 min ca nu på kvällskvisten. Tidigare när jag var på toa kom en gulvit blodblandad slemklump i toan så jag antar att det var eller är en del av slemproppen?

Hur som haver, hoppas det sätter igång ordentligt snaaaaart:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2