Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Jag vet varför bullbak inte fungerar, det är eftersom bebisen enda chans att få smaka på bullarna är om den är kvar i magen.:idea:

Igår gick jag och sambon en lång promenad till affären men det enda som hände var att jag fick ont i ländryggen, suck. Idag ska jag ta en kort promenad till den lilla affären i närheten och köpa mer ägg, kom på imorse att det är bättre att göra lite mer morotskaka å frysa in. Då har jag ju något att bjuda på när bebisen har kommit.:)

Grattis Ishtar!

Men mjölken till bullarna finns ju på utsidan! :idea: ;)

Vaknade i morse med ont i korsryggen, gick över efter en varm dusch. Det spände över hela magen också. Har sovit någotsånär inatt, inte riktigt lika illa som de senaste nätterna. Igårkväll trodde jag det var lite på G, förvärkar som kändes annorlunda och "mer" sas, men efter en andra promenad försvann de. :/

Nu ska jag till BM, sista ordinarie besöket. Tänkte be (läs övertala) henne göra en hinnsvepning, nu är jag trött på det här! I min plan för idag ingick en bebis! ;)

Hur gick det hos BM, blev det någon hinnsvepning? Jag har tid hos BM på måndag, men jag hoppas jag slipper gå dit.:)

Hade lite förvärkar när jag var ute och promenerade, men det försvann när jag kom hem... Eftersom jag har saker inplanerat imorgon, ska till stallet och sen ska vännerna komma på fika, så kanske han sätter lite fart. Än så länge tycker jag att det är helt ok att vänta, ut kommer han ju någongång iaf. Undrar om jag säger samma sak om en vecka?

Nej, hon ville inte göra det, hon rådfrågade kollegorna som sa att man vill inte pilla så mycket iom infektionsrisk. Hon tyckte jag skulle gå hem och ha sex istället. ;)

Har haft mycket hårda sammandragningar idag, men inte så mycket förvärkar. Men ska ut och promenera sedan ikväll (när jag tvättat klart, jag har diskat idag också :angel:) och hoppas att det blir något då. Slemmisen har börjat släppa mer också, nu var den inte lika gul utan mer brunaktig, får se om det kommer mer. Vill bara att det överstökat nu, saknar min bebis. Fast vore bra med ett par dagar till hemma också, har inte så mycket ordning hemma ännu. Mitt i en renovering. :crazy: Vill hinna spackla och slipa en gång till i köket så att man kan ta bort avspärrningsplasten mellan köksdelen och där köksbordet ska vara. Saknar att kunna sitta vid matbordet... Men vill ha bebis ännu mer! :p

Jag tror också på varianten att ha saker inplanerade, imorrn är det promenad med en vän som står på schemat. :)

Förvärkar eller riktiga värkar? Har suttit i ett tag nu iaf, och kommer mer regelbundet än tidigare förvärkar gjort. Mer slempropp har kommit ut under kvällen också, hoppas hoppas verkligen. :)

Tänkte gå och lägga mig med vetekudden och se om jag kan få lite sömn, har varit igång hela dagen och är det på riktigt kan jag nog behöva lite sömn i kroppen...

Just det, magen har sjunkit fler centimeter under kvällen också, den känns sjukt låg nu!

Hur går det för dig? Hänt något mer under natten?

Jag tycker jag är igång hela tiden, städar, diskar, badat hunden igår och promenerar rätt ofta. Händer ingenting...inte ens en slempropp:( Imorn har jag BF så jag kan väl inte klaga ännu, men vill så gärna att det ska smälla till, säga plopp så är ungen ute ju:rofl:
Det enda jag kännt är lite tryck på bäckenet, inget mer... jaja vi väntar och ser:)

ha! Då är det på G.. (säger jag i min expertis)
Min slempropp släppte på söndagen och måndagen. Sent på måndagskvällen fick jag en blödning och så satte värkarna igång. På tisdagskvällen är lillkillen född!

Hade ju massa värkar när jag var uppe igårkvall(/natt), duscha hjälpte ingenting (oj vad poppis att duscha i lägenhet vid ettiden på natten :angel:) ch så var de mycket starkare, så trodde det kunde vara något. Gick och lade mig med vetekudden, vet inte om det var det eller om det var att jag kollade på Outsiders som handlade om Samlare (snubben som samlade på hushållssopor, yummie), men pang sade det och inte en värk i sikte. :confused:

Fast ändå bättre att det avtog om det inte var riktiga än att man skulle ha hela natten och sen avta. Men nu när jag steg upp tyckte jag att det kndes i magen att det kan komma igång igen. Får se vad dagen bjuder på - en sak är iaf säker - jag har inte sovit så gott som inatt på mer än en vecka. Förkylningen verkar ge sig och jag kunde andas hela natten. :D

Weed: Har tyvärr inga råd att ge för att det ska sätta fart. ;)

NeverEver: Då finns det hopp med andra ord! :D

Var inne igårkväll för o kika på lite sipprande vatten, osäker på om det var vatten eller flytningar. De tog de största instrumenten de hade för att kolla, gjorde galet ont... Men visst hjälpte det, går hemma med värkar nu, suttit i i två timmar, 4-5 min emellan, varken vetekudde eller varmt bad hjälper. Nu är det nog på G iaf. Men jag är så sjukt trött så nu önskar jag bara att det ska avta. Sov fem-sex timmar igår natt och har varit igång hela dagen, vill bara sova. Får väl se, avtar det inte till imorrn bitti får vi väl åka in, antingen för bebis eller för att få vända hem igen för lite sömn. Fast nej, kan nog hålla mig vaken för bebis skull ändå. :) Bara det är dags nu typ. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar