Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Haha, din stackare! Du ska väl gå omkring en vecka eller så. :angel: :p

Nej, men du får väl ringa dem och fråga om det, eller så sätter du igång och städar bakom spisen eller putsa fönstren, då sätter det nog igång. Annars kanske det finns någon unge som vill ha hjälp med att dela ut reklam i närheten! :idea:

Förlåt, jag ska sluta vara dum nu. Du ska se att det sätter fart snart. :)

Hur går det för dig? Följer tråden så här lite i kulisserna, men nu kunde jag inte hålla mej längre! Sitter som på nålar här hemma ju:)

Hoppas iaf att du mår bra, och att du snart har bebis att snosa:)

Har precis ätit god fisksoppa till sen middag. Bebisen rör sig hela tiden, har varit vild hela kvällen. Inga värkar precis men under middan hade jag lite ont 4 ggr, men de kom inte som värkarna gjorde förut. Alltså att den stegrar, når en topp och långsamt mattas av. Nu ska vi ut och gå en promenad i det trista höstvädret *brrrrhhhh* så jag inte har varit stilla hela dan.

Smärtan känns bara längst ned i livmodern, men förut kände jag hur sammandragningen började i livmoderns topp och gick nedåt och där kom smärtan. Det är intressant att analysera, har ju inte så ont utan kan verkligen känna efter, det är häftigt!

Har precis ätit god fisksoppa till sen middag. Bebisen rör sig hela tiden, har varit vild hela kvällen. Inga värkar precis men under middan hade jag lite ont 4 ggr, men de kom inte som värkarna gjorde förut. Alltså att den stegrar, når en topp och långsamt mattas av. Nu ska vi ut och gå en promenad i det trista höstvädret *brrrrhhhh* så jag inte har varit stilla hela dan.

Smärtan känns bara längst ned i livmodern, men förut kände jag hur sammandragningen började i livmoderns topp och gick nedåt och där kom smärtan. Det är intressant att analysera, har ju inte så ont utan kan verkligen känna efter, det är häftigt!

Vilken otroligt häftig upplevelse det måste vara!!!
Skönt iaf att du mår bra. Jag håller tummarna för att ni får bebis inatt!
Ja brrrhh, verkligen trist väder, men skönt att du orkar att promenera.

Lycka till nu! Jag håller alla tummar och tår för er!

Promenerade 25 min sent igår kväll. Gick och la mig vid midnatt och värkarna kom igen och höll i sig HELA NATTEN. Andra timman klockade sambon och de var väldigt regelbundna, 9-11 minuter mellan varje mellan kl 1-2. Jag somnade mellan alla sen och jag tror att det höll i sig hela natten, men säkert längre emellan på morgonkvisten. De gjorde inte så himla ont men sådär så jag fick flåsa lite.

Nu på morgonen inte mkt, molande mensvärk som kommer starkare då och då. Men inga värkar direkt. Därför har vi gått ned till centrum och handlat sen har jag joggat i trapphuset också! :D Och fikat budapeststubbe. :d

Det verkar ju vara på g för dig, hoppas bebisen bestämmer sig för att komma ut snart!

Själv så vaknade 01:20 i natt å hade jätte ont i magen, det kom och gick i ca en timme. Efter det så sov jag bättre än vad jag har gjort på länge, vaknade dock kl 06 av bebisen hade hicka och att jag var jätte hungrig. Ska ta å gå en promenad sen och tvinga mig upp för alla trappor, så att bebisen fattar åt vilket håll den ska åt:)

Jag har en kompis som kommer hem den fjärde, hon bor i Umeå, som tycker att bebisen ska komma så hon hinner se honom innan hon måste åka tillbaka. Jag tyckte hon skulle komma lite senare, men jag tror hon ska en sväng till Stockholm innan hon kommer hit. Jag vill verkligen att hon ska hinna se honom, tror ni kan man skicka meddelande till bebisen på något sätt?

Nu har jag börjat få att det värker i ryggslutet, det har jag inte känt av tidigare. Lite förvärkar har jag ju haft länge, men nu tycker jag att de som är kommer kraftigare - förut var det så man kunde fortsätta gå när de kom, fast långsammare, men nu måste man stanna när de kommer. Kanske kanske kan vara något? Är just värken i ryggen som får mig att hoppas.

Hoppas att det kommer igång på riktgit för dig nu Ishtar! :) Låter ju så när du haft värkar hela natten. :)

Diana - jag har berättat för min bebis jättelänge att det är dags att komma ut nu, men hen lyssnar inte alls. Så jag har inga tips faktiskt! :(

Spännande att det händer grejer hos dig med!

Här har det sparkat igång lite igen, medans jag läste i tråden tidigare i eftermiddag. Värkarna kommer oftast så fort jag ställer mig upp, så jag försöker gå omkring härinne nu. Vi har tittat på en film och vi tänkte att jag skulle sitta och luta mig bak mot min kille och ha benen i typ skräddarställning. Men det funkar bäst om jag sitter som vanligt varvat med ligga på sidan, gå omkring och stå upp och vagga lite. De kom ungefär 10ggr med 10 min mellan, nu lite längre emellan och oregelbundet men ondare. Måste nu tvinga mig själv att inte spänna benen eller gnida fötterna mot varandra, utan bara slappna av i hela kroppen och andas djupt. Hoppas verkligen det fortsätter nu så det inte stannar upp ett halvt dygn igen!

Åh vad skönt att det börjar komma igång på riktigt nu! Hänt något mer sedan sist?

Hoppas verkligen att det kommer igång för mig med, det börjar nästan kännas som att det kanske kommer att bli någon gång iaf, förut har det mest känts som att det aldrig kommer att hända någonting. :p Men nu börjar det kännas som det kanske kanske kan vara något på G. :) Har jag tur kanske vi får vagga i takt där i korridorerna! :p

Vilken bukegrej det vore, Ishtar och Mammas på Huddinge samtidigt!
Det har fortsatt, inte regelbundet men värkarna lite ondare nu fast jag kan fortfarande prata under tiden t.ex. Svärmor tipsade om att gå när värkarna kommer, det har inte jag fattat utan har gått emellan dem och sen satt mig eller lagt mig i soffan för att andas igenom dem. Hon menar att de jobbar bättre om man går samtidigt, så nu kör jag på det. Har även börjat få lite ont i benen, typ växtvärk. :confused: Sååå mkt har jag inte gått omkring så det måste vara värkrelaterat.

Det kommer bli en intressant natt. Jag vill inte lägga mig för att värkarna inte ska stanna av, men jag vill ju lägga mig för att samla krafter. Så nog går vi i säng alltid.

Hade nästan hoppats att se att du inte var inloggad! Trode du skulle vara på bb nu lr så. Hoppas det kommer igång ordentligt snart. Verkar ju vara lite på g iaf.

Låter bra att ni lägger er, och försöker samla lite krafter för det som komma skall. Hoppas både du och sambon får lite vila, sen vet man inte när ni får vila nästa gång:)

Jo, för sover ni inte utan är uppe hela natten och det kör igång ordentligt imorrn bitti så lär du vara ruskigt trött, jobbigt om man inte orkar. Då är det bättre om du får ova lite och det kommer igång imorrn på dagen. Bättre att vara utvilad så att du orkar. :)

Haha, buke invarderar Huddinge, tufft! :D

Nu har det lugnat ner sig mer för mig, var ute hos svårföräldrarna på landet för middag och då var det riktigt jobbigt, spände och smärtade neråt, då trodde jag att det kanske fanns hopp, men efter en timmes sömn nu på kvällen känner jag mig förvånansvärt fräsch, men inte fan är man glad åt det. :p

Hade nästan hoppats att se att du inte var inloggad! Trode du skulle vara på bb nu lr så. Hoppas det kommer igång ordentligt snart. Verkar ju vara lite på g iaf.

Låter bra att ni lägger er, och försöker samla lite krafter för det som komma skall. Hoppas både du och sambon får lite vila, sen vet man inte när ni får vila nästa gång:)

Haha, nä inte jag heller! Bäbisen halloweenbusar med oss, mamma sa att det blir nog en lugn unge sån tid som den verkar ta på sig innan den slutligen kan bestämma sig. :D Den HAR ju sagt till att den vill ut eftersom slemproppen gått (eller vad det nu var i torsdags natt) och livmodertappen börjat utplånas.

Haha, ja nu är det bara att få den att bestämma sig för att gräset är grönare på andra sidan! :D

Ja men var du öppen såpass tycker då jag bebben borde komma ut väldigt snart:D annat vore ju bara konstigt:p

Här händer då ingenting som vanligt... Har kännt lite buffningar och hicka idag, några sammandragningar som vanligt men inget mer *muttrar*

Har varit barnvakt åt en sjumånaders idag, när han gallskrek i någon halvtimma förut ikväll (övertrött men ville inte sova) trodde jag att det skulle vara perfekt sätt att få igång det på. Jag menar - när man har någon som gallskriker så nära är det väl klart att man inte vill vara kvar i magen? :p Fast det funkade inte. :(

Jag är kvar hemma! :mad:

Heeela natten igen, började med 10 min emellan på kvällen. Sen när jag la mig vid halv tolv blev de starkare. Somnade mellan så hela natten är som ett töcken men skrev upp de flesta tiderna iaf. En hel timma kom de med 5 min mellanrum och gjorde ganska ont (men fullt uthärdliga). Då trodde jag att vi kanske äntligen skulle få åka in snart. Satte mig på huk i duschen för att vaska av mig lite och ut kom en seg slemgrej som jag fick DRA UT. :rofl: Den var typ beige, ja herregud. Sista av slemproppen/livmodertappen? Sen blev inte värkarna tätare än så, övergick till 7 minuter ett par timmar och nu när jag klev upp kom värkarna med 7-12 min mellanrum.

Nu när jag är uppe har jag haft 2 onda värkar, men långt emellan. :crazy:
Ska fota lite hundtäcken nu som jag sytt upp, hundmodeller på väg. Sen ska jag ringa in och höra vad de säger, kanske vore det bra att kolla hur öppen jag är och kanske har jag jävligt sega hinnor som helt enkelt måste tas hål på.

Min moster sa att alla hennes tre förlossningar gick sakta fram med lindriga värkar, men hon kom aldrig hela vägen fram. Det var pga en tjock hinna, hon var typ nästan helt öppen men det stannade av. Så alla gångerna har de fått ta hål och sen har bebisen kommit ut jävligt snabbt.

Åh din stackare! :( Jobbigt när det kommer igång så pass mkt och ändå inte händer något. Har du fått sova lite iaf, eller känner du dig trött fortfarande?

Själv har jag knappt sovit något inatt, inga värkar eller så, utan jag har bara legat halvvaken och dåsat typ. Hade varit bättre om det fanns en anledning till att inte sova, men sådan tur har man väl inte. Har packat halva listan nu iaf, packat den till förlossningen men inte till BB-väskan, orkar inte ta den just nu utan tar det ikväll om vi inte fått åka in då. :p Nu ska jag åka och byta olja på bilen (nåja - liksom med däckbytet - denna gång gör jag det inte själv, ska bara stå bredvid och underhålla pappa :p ).

Men ut och gå om du inte får komma in och kolla hur det ser ut, det värsta som kan hända är ju att det sätter igång. :)

Förlossningen tyckte jag kunde vänta. Om det inte kommer blod och bebis rör sig är det bara att avvakta. Slutar värkarna sådär har det inte kommit igång riktigt helt enkelt. De kommer på natten för att man ligger och vilar då, så frågan är hur mkt det hjälper att gå egentligen. Kanske ska göra antingen eller, ut och promenera + trappor samt ligga ned. INTE sitta vid Buke. :D

Ikväll får hundarna komma hem igen för det här verkar ju dra ut på tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar