Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Jag har familj som bor precis i närheten och skulle vara här på högst två minuter, så det är inte så farligt som det låter. Hade nog åkt tidigare om jag var ensam i en stuga mitt ute i skogen med lång väg till närmaste hjälp. :p

Åh tack för berättelsen!
Jag kissade i duschen en hel vecka tror jag, sen sköljde jag med en 2-liters pet-flaska men satt i toastolen. Till sist vågade jag mig på att kissa utan vatten och det gick bra så länge jag böjde mig framåt = näsan i golvet. För jag hade stygn längst ned på en blygdläpp nämligen. Så fort stygnen försvann sved det inte längre, det tog 1½ vecka och gud så skönt att kunna kissa normalt! Jag syddes lite bara, måste vara hemskt att ha många stygn och dessutom ytliga, vilka jag slapp.

Nu har vi en skrikig Valle hemma. Vi kör Sempers magdroppar och Minifom, men den är svår att komma ihåg före varje amning... From idag skippar jag också alla mjölkprodukter för att se om det hjälper. Det är kvällarna som är jobbiga, då ska han tröstas och bäras på olika sätt i timmar. Manduca-selen är det bästa sättet vi har än så länge. På nätterna sover han 5-7 timmar i sträck tack och lov!

Jag har en vattenflaska som jag sköljer med de flesta gångerna - fötterna är torra som fnöske efter all tid i duschen. (Dock älskar Loke ljudet av duschen, så bara han är mätt kan man duscha fast man passar honom, det är bara att lägga honom på mattan i badrummet så ligger han där och lyssnar när man står och duschar. Börjar han lessna så börjar jag sjunga, då kan han lyssna ett litet tag till, lagom så man får av sig tvålen :p). Är sydd rätt mycket (tycker jag iaf), men emellanåt kör även jag med näsan i golvet för att inte torka ut det fullständigt. Dock funkade det inte idag när vi var i köpcentret och Loke satt i bärsjalen, då vågade jag inte böja mig framåt så mycket. :p Det svider inte när jag kissar när jag hoppas över att skölja, men man känner att det blir irriterat efter ett tag. Får nog skölja ett tag till.

Surt bara att man inte kan sova pga att det kliar när Loke sover som en prins nätterna igenom, vaknar endast för att äta, och då är det bara att kasta fram tutten och somna om. :p Helt övertygad om att han kommer sluta sova om nätterna lagom tills kliet gått över, men så är man ju pessimist också. ;) Nu har jag testat att sova på mage igen :love: men det funkar inte jämt, basketbollen på magen har avlösts av två handbollar i brösthöjd, de är inte heller bekväma att sova på. :p

KL

Jag "skriver härmed in mig" i den här tråden med, då vi har 4 veckor och tre dagar kvar till beräknat datum. Nu tror jag att det blir minst en vecka tidigare då vi räknade själva och jag är 100% säker på ÄLdatum. Vi får väl se, jag längtar efter förlossningen nu, är tung som en övergravid flodhäst, med humör som en tiger med tandvärk och stubin kortare än en skinnskalles huvudhår..... stackars min sambo säger jag bara...

Jag hade också svårt att sova pga att jag var öm, vred och vände på mig men hittade aldrig en bra ställning. Nu är det bara brösten som ömmar ibland, har provat flera ggr att sova på mage men det går ju ändå inte! Fasen! :D

I duschen idag smorde jag in brösten med mandelolja och masserade rejält, det blev mycket mycket bättre! Faktiskt både i brösten och bröstvårtorna. Jag har sluppit få dem såriga, tack gode gud. Jag har varvat med amningsnapp från början (han fick inte tag) och övergår mer och mer till att köra utan. Därför tror jag mina bröstvårtor har fått härda sig i långsam takt, det gör inte ont att amma. :) Men lite besvärligt är det, han får ibland inte tag alls så jag har nappen nära tillhands varje gång. Nu blir det varannan gång med, varannan gång utan ungefär.

Nu har jag testat att sova på mage igen :love: men det funkar inte jämt, basketbollen på magen har avlösts av två handbollar i brösthöjd, de är inte heller bekväma att sova på. :p

Eller hur! :D Som jag längtade efter det, sista veckorna kan man ju bara sova på sidan! Men det tog skitlång tid innan jag kunde sova på mage igen. (dessutom var det inte så skönt som jag mindes :p)

Aj jag fick oxå sy, mej fick dom klippa,så det blev 3stygn.Men det sved inte när jag skulle kissa.....skönt! Men sitta och gå,ja det gjorde sååå ont. Tog ca 2veckor innan det försvann. Kändes som en hel evighet.
Ville ju så gärna gå med min bebis i barnvagnen och visa hela världen, med det fick ju vänta ett tag..
Tiden går och Ebba är nu 2mån:love:

Tack för alla gratulationer:) Ska ordna in bild snart så ni får se vilken guldklimp som jag och min sambo bakat:love:

Ja är det inte fantastiskt:love: Trodde man ju aldrig då vi stog i stallet med våra framtidsplaner med hästarna, och nu har man sålt båda hästarna och har en son istället, 1000 gånger mer värt vill jag lova:love:

Här kommer en liten uppdatering, i söndags kl halv tolv så åkte vi in till förlossningen med ca 4 minuter mellan värkarna. Fick akupunktur, lustgas och epidural och klockan 17.02 kom äntligen bebis ut. Han vägde 4205 och var 53 cm lång och hade mycket hår på huvudet.

Sen så blev jag ihop sydd, de var tvungen att klippa lite. Kännde mig relativt fräsh men sen när jag skulle ut til duschen å kissa så svimmade jag. Det gjorde jag även vid försök två. Blev då tappad på urin och fick köras upp i säng till BB. Där blev jag tappade på urin en gång till, och eftersom det var så mycket och att jag fortfarande inte kunde resa mig så blev det kateter. Var helt sängliggade till på tisdagen:(
På torsdagen när vi skulle ta och åka hem så fick jag jätte ont i magen och fick göra en gyn undersökning och då visade det sig att jag fått en infektion. Doktorn tyckte jag skulle stanna en dag till, så att antibiotikan börjat verka. Så på fredagen fick vi äntligen åka hem med bebis, antibiotika och kateter...

Nu mår jag relativt bra, har varit ute på första promenaden idag, och på måndag får jag ta bort katetern:)

Bebis är helt underbar, äter och sover mest:love:

Grattis till alla er som fått!!

Grattis grattis grattis! Det är ju så mysigt med en alldeles liten liten...

Undersköterskan kom in flera gånger när jag skulle försöka kissa i duschen efteråt, hon sa att det var för att kolla att jag inte svimmat för det är visst inte så ovanligt. Jag kunde inte kissa, fick dricka en kanna vatten och 30 minuter till på mig. Kunde för livet inte kissa då heller, försökte alla möjliga trix men icke. De fick tappa mig med kateter igen, precis som i början av krystarbetet. Men jag slapp ju ha den i hela tiden!

Mys på nu! :laugh:

Tack alla som grattat!

Återkommer senare med bilder o förlossningsberättelse. Förlorade rätt mycket blod efter förlossningen pga en blödning så jag är rätt så matt fortfarande...

Vad har hänt med tråden, är det inga som ska ha snart?
Det är ju så spännande när det kommit nya inlägg här!

Diana: Uppdatera dig i Alla gravida-tråden, så du kommer med i min lilla statistikuträkning jag ska göra i slutet av året!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar