Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Lycka till nu!! :bump:
(Såg förresten att det var ett bra tag sedan RIA skrev, bebisen är väl förhoppningsvis ute nu :D)

Här har det hänt grejjer :D

Vattnet gick inatt runt kvart i tolv, åkte in på förlossningen och fick göra rutin sakerna och nu sitter jag hemma och väntar på dessa jäkla värkar ska komma :D
Har som 1000 gånger mensvärk lite då och då om det inte gått igång innan måndag klockan 12 sså ska jag ringa förlossningen för igångsättning :bump:

Här har det hänt grejjer :D

Vattnet gick inatt runt kvart i tolv, åkte in på förlossningen och fick göra rutin sakerna och nu sitter jag hemma och väntar på dessa jäkla värkar ska komma :D
Har som 1000 gånger mensvärk lite då och då om det inte gått igång innan måndag klockan 12 sså ska jag ringa förlossningen för igångsättning :bump:

Hoppsansa! Heja, heja! :bump:

Tänkte fråga er..

Vattnet gick ju inatt och det vart ju blöta bindor efter blöta som man fick byta, men nu sen klockan 6 imorse så har vattnet nästan avtagit, blir ju inte blöt längre, är det meningen??

Ok, vad bra då slipper man vara orolig för det också..

Och så en till fråga :D

Jag har ju som sagt mensvärks liknande smärtor som kommer nu med 8-10 minuters mellanrum, är det dom här smärtorna man ska klocka?

Jag tycker nog att du kan klocka dem för i början när det sätter igång gör det inte speciellt ont utan det blir värre och värre.. ;) Jag har inte heller haft speciellt ont i början fast att de varit regelbundna (däremot har dessa varit mest förvärkar som hållit i sig till de riktiga värkarna kommit igång och då har det gått fort.. :grin:). Lycka till! Jag tycker verkligen det låter som det är pågång snart! Kul :D!

kl

Jag är i vecka 36 och har märkt flera förändingar idag, på samma dag! :confused: "Äntligen" börjar det kännas att man är gravid och att det faktiskt kommer att hända något stort om en månad cirka.

I morse hade jag första sammandragningen som gjorde lite, lite ont.
På förmiddagen fick jag första sparken mot revbenet som gjorde lite ont.
På eftermiddagen började det kännas ganska obehagligt när bebisen röjde runt därinne, har aldrig varit det tidigare. Det ilar kring blygdbenet/bäckenbotten av trycket nedåt och obehagligt upp mot magsäcken. Bebis börjar bli stor och stark tror jag!
Nu nyss fick jag mensvärk som har hållit i sig ungefär en kvart, aldrig haft förut.

kl

Har 23 dagar kvar. Haft lite förvärkar, men inte mycket. Har dock börjat med starkare järntabletter och har sjukt ont i magen ibland. Tror att det är tarmarna som protesterar, men kan vara förvärkar. Tycker dock att det kommer "bakifrån" i bäckenet. Det jag känner av är att bebisen börjar bli lite missnöjd med att den har så lite plats. Den trycker och spänner mer ofta, och nu står magen rätt ut direkt där revbenen slutar. Ska bebisen växa en gnutta mer måste den börja flytta sig neråt, det är ett som är säkert.

Tycker att det kittlas lite när bebisen ligger med huvudet ner mot bäckenet och hickar - är det bara jag som tycker det? Det liksom vibrerar i hela bäckenet. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA