Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

*kl*

Nu äntligen börjar jag känna saker som kan tyda på att det kan vara på gång... (bara för det så lär det dröja någon vecka till:D)

Har molande värk i korsrygg och som mensliknande värk, sitter i ett tag och släpper sedan för att komma tillbaka.

Märkte även när jag tryckte på magen precis under brösten och nedåt att bebis sjunkit ner rejält! För några dagar sedan var jag stenhård och nu kändes det alldeles mjukt en bit ner, så bebis är på väg åt rätt håll i alla fall!

:banana::banana:

Låter som om du har värkar, eller iaf förvärkar. Hoppas att det är nära nu för din del. :banana::banana:

Ja hoppas det! Har legat i soffan med vetekudden.

Nu ska jag och sambon pallra oss iväg till stallet för att slänga åt hästarna kvällsmat, får se hur det går :)

Har svårt att sova...

Får som mensliknande värkar som håller i sig cirka 30 sekunder åt gången. De kommer relativit oregelbundet, alltifrån mellan 10 minuter till mellan 20-60 minuter.

Tur att blivande pappan kan sova gott i alla fall:D

Det trycker på nedåt och känns som om jag vill gå på toaletten och bajsa, men kommer förstås ingenting:p

Ja, vi får se hur det utvecklar sig.

Precis så hade jag med...dom kom med allt mellan 3-45 minuters mellanrum och höll på i runt 40 sekunder. Började vid 1.30 på natten, vi ringde förlossningen på morgonen och åkte in vid 9 tiden. När dom kollade mig vid 10.30 så var jag öppen 3-4 cm. Jag trode att det var falskt alarm iom att värkarna var så oregelbundna, men icke. :)

Hoppas att du osså har åkt in. Håller tummarna. :bump::bump:

Åh, vad spännande!!!!

Hoppas inte du loggar in på msn idag, utan att du är på bb och föder en underbar liten bebis!!! :banana:

Heja bebben!!!

//Alice

:o Har inte åkt in ännu, tycker inte att värkarna är så våldsamma. Känns mer som hederlig mensvärk när det kommer...

Sambon är orolig förstås och tycker att jag ska ringa in och fråga...

Känns mindre när jag är uppe och rör på mig, lägger jag mig för att vila så kommer de tätare och känns mer.

oh precis så hade jag först o efter ngn timma var de lika onda vad jag än gjorde. Sen gjorde det mer ont mot ljumskar och höfter..

slemproppen hade släppt dagen innan och under dagen, så fick jag en täckenblödning (el hur det nu stavas) innan dett började på allvar. Vattnet gick aldrig

Lycka till!!!!!!!!

Tack tack!!

Har varit i kontakt med förlossningen nu (mest för att stilla makens oro) och hon tyckte att jag kunde vara kvar hemma så länge jag kände att smärtan var uthärdlig.

Hon sa även att värkarna brukar komma mer regelbundet innan det är dags, men att jag var välkommen in om jag tyckte att det börja bli jobbigt.

Tack tack!!

Har varit i kontakt med förlossningen nu (mest för att stilla makens oro) och hon tyckte att jag kunde vara kvar hemma så länge jag kände att smärtan var uthärdlig.

Hon sa även att värkarna brukar komma mer regelbundet innan det är dags, men att jag var välkommen in om jag tyckte att det börja bli jobbigt.

:bump: nu ä man ju nyfiken på em som bor i magen.

NU HAR JAG ÄNTLIGEN FÅTT MIN LILLA ADRIAN :bump:

Åkte in 12 oktober 17.00 och var ute 13 oktober 07:04..

Han vägde 3270 gram och är 50 cm lång, skriver mer när jag kommit hem :)

*kl*

*skvallrar lite*

Fick ett sms i natt!

Amalia och sambo fick en liten Felicia igår kväll! :love: :bump::bump::bump:

Ett STORT GRATTIS till hela familjen! :love:

//Alice

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare