Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Åh nu blir jag helt tårögd igen! Visst är det helt fantastiskt? Och se vilket underverk som kom ut! :love:

Ja visst är hon. Mamma har tagit fram bilder från när jag var nyfödd och hon är rätt lik mig.

*kl*

Idag är det BF+12 och ingenting händer. Jag var hos barnmorskan igår och fick tid för överburenhetskontroll på fredag eftermiddag. Ev. blir jag även igångsatt då om förutsättningarna är bra. Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir bebis i helgen om inte annat... för den här gossen verkar INTE ha för avsikt att komma ut på eget initiativ :crazy:

Tack för peppningen! Ja, snart kommer han ut vare sig han vill eller inte :D

Hur går det, nåt nytt för dig?
Brukar de sätta igång på BF+14 där du bor, alltså imorgon eller vad tror du händer?

Hur går det, nåt nytt för dig?
Brukar de sätta igång på BF+14 där du bor, alltså imorgon eller vad tror du händer?

Nu är vi hemma igen från överburenhetskontrollen. Tyvärr blev det ingen igångsättning idag, som jag hade hoppats, utan jag får i värsta fall vänta till måndag. Anledningen var att det inte var tillräckligt moget för att bara ta hål på hinnorna så att vattnet går, utan att de skulle få sätta igång från början med gel för att mjuka upp livmodertappen - och det fanns det inte tillräckligt med resurser till idag. :crazy:

Vi fick göra ultraljud och titta på den "lille" i alla fall, han beräknas väga 4,4 kg :eek: Så det ska bli spännande att se hur det går att få ut honom :cool:

Läkaren gjorde i alla fall en hinnsvepning, så i bästa fall kan den göra att förlossningen kommer igång av sig själv.

kl

Var hos BM idag, huvudet är liiite lite ruckbart, så den har nästan fixerats. (Nähä, det kände jag inte när vi körde dit, ville ligga ner i förarsätet, men man ser inte så bra då. :angel:). Och gjorde ett UL och det är konstaterat att bebisen ligger med huvudet nedåt iaf *puh*. Har haft mer förvärkar idag på jobbet iaf, hoppas på att det inte är några förvärkar utan riktiga, men sådan tur ska man väl inte ha. :p Just nu räknar jag med BF + 14, igångsättning och 4dagarsförlossning... Kan ju knappast bli värre, inte sant? :cool:

Bri: Hoppas verkligen det sätter igång av sig själv nu! :bump: (peppdansen för höggravida, bara en hoppade gubbe. ;))

Kan lugna dig lite med att min dotter (snart 6 månader, jösses vad tiden går) vägde 4420g när hon föddes (BF+12), och det var absolut inga problem alls att få ut henne (3 krystvärkar sen var hon ute)

Håller tummarna att du snart får snosa bebis

PEPPDANS!!!!!! :banana::banana::banana:

Min son beräknades väga mellan 4.5 och 5 kilo. tack och lov vägde han "bara" 4.2. Och det var inte värre att klämma ut honom än att klämma ut hans storasyster som vägde 2.2 !

Tack cirkus och boccia för lugnande ord - det behövde jag höra!! :)

Ingenting har hänt under natten, förutom att jag inte kunnat sova trots sömnmedel som jag fick med mig igår. Jag har pratat med förlossningen idag igen på morgonen och de ska återkomma om ifall jag kan få komma in idag för igångsättning.

Ishtar > Jag är själv lite osäker på exakt vad hinnsvepning är för något, men jag tror att man med fingrarnas hjälp försöker frilägga fosterhinnorna och "reta" igång förlossningen på så sätt.

Hur går det för dig?

Själv sitter jag hemma med förvärkar, de har börjat komma mer och mer nu... Hoppas att det blir av snart, trött på att vänta! Och så börjar det bli tuuungt...

Har du slutat jobba än, eller går du fortfarande halvtid?
Jag jobbar min sista dag idag och det är helt rätt beslut. Hela helgen har jag haft värk i ljumskar, höfter, sittben och ländrygg/korsrygg (vet inte exakt rätt benämning, men längst upp i rumpan). Långa varma duschar och vetevärmare har det blivit varje dag och imorse fick sambon ta hundarna för jag stapplade bara runt hemma. Så jag är väldigt glad att jag beslutade för att idag är sista dan!

Om jag legat ned får jag ont i höften för jag ligger på sidan, om jag är ute och rör mig får jag ont pga det. Så, vad är det tänkt att jag ska göra egentligen?

Svårt att sova kom också i helgen, inte bara att jag vaknar och går upp typ 5 ggr per natt för så har det varit hela graviditeten, utan att jag vaknar och kan inte somna om. :devil: Blir förbannad! Men det är nog en bra förberedelse antar jag.

Nu 2 veckor kvar till BF. :bump:

Nej jag jobbar fortfarande, planen är att jag ska gå min sista dag nästa måndag, den 3e. Jobbar bara fyra dagar den här veckan iaf, så det ska nog vara lugnt, skönt med långhelg. :) Jobbar ju bara tre timmar om dagen så det är rätt lugnt. Det värsta är att man ska orka diska och laga mat hemma också. :p

Vad jobbigt att du har så ont, din stackare! Jag har bara dessa :devil: förvärkar som bråkar med mig, jobbigt när de kommer när man stressar till tåget (ja, dvs då vaggar jag i något högre tempo än jag vaggar vanligtvis. ;)) eller liknande. Men lysande tillfällen att träna på profylaxen, så ska väl inte klaga. Tycker det känns mest när man ska försöka vända sig i sängen, det är mitt ständiga gissel.

Har också haft problem med att kunna somna om, låg vaken ett par timmar häromnatten, inatt sov jag faktiskt bra (ja, bortsett från de där fem toabesöken såklart. ;)). Men skönt att det är sista dagen idag, då kan du vila under dagarna sen, då gör det inte så mycket om du är vaken om nätterna.

Har fått min gungstol nu, är jättemysigt att sitta i den om nätterna när man har svårt att sova. Rekommenderas. :D

Drömde om bebisen inatt, den sparkade jättestarkt, det var så man kunde ta tag om hela foten genom magen. Man såg precis hur foten såg ut, tycker den kan komma ut nu så man kan mysa med den. :love: Är sjukt kramig för tillfället, det har säkert med hormoner att göra. :p

(Mitt bidrag till SM i smileys, vad säger ni?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar