Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Åh grattis amalia. Gillar namnet Felicia. Har oxå funderat på det. Menmin sambo valde Ebba.
GRATTIS!!!!

*kl*

Stort grattis till Amalia med familj!! :bump:

Men fräckt att tränga sig före i kön... ;)

Fast Amalia trängde sig väl inte före? Hon skulle ju ha 15/10 och fick ju då...eller om det blev 16/10. Vet inte vilken tid hon födde.... ;)

GRATTIS, RIA, Japanesen och Amalia!!! (Hoppas jag inte missade någon nu- i så fall, GRATTIS ni med!, det har ju ploppat ut en massa bebisar här i tråden på sistone :)).

Nu har det äntligen landat lite här hemma och jag har tid för att slänga in en bild på Isabelle :love:

24198095.jpg

Det kommer säkerligen fler sen i den fasta bildtråden :)

Fast Amalia trängde sig väl inte före? Hon skulle ju ha 15/10 och fick ju då...eller om det blev 16/10. Vet inte vilken tid hon födde.... ;)

Eftersom Amalia fortfarande är på bb och snusar bebis svarar jag i hennes ställe. ;)

Felicia föddes 20.38 den 15:e, dvs på BF så att gå före i kön vet jag inte om det var.

//Alice

Knapplånar mig själv för lite klag...

Idag är jag på BF+8 och ingen bebis verkar vara i antågande. Det här börjar kännas rätt segt nu :crazy:
Ska gå ut om en stund och se om lite mockning och höbalslyftande kan hjälpa lite på traven :D

Jag drömde inatt. I drömmen låg jag i sängen men vaknade, och bebisen sparkade i magen, jag lade handen emot för att känna och jag känner foten helt tydligt, jag håller kvar handen, tills jag inser att jag kan ta tag om helt foten! Jag har fött en bebis i sömnen! Hade inte varit helt fel om man vaknat upp bredvid en bebis idag på riktigt. :D

Magen har sjunkit lite, så det går faktiskt att andas nu, men har börjat få förvärkar istället. Att jag jobbar som jag gör (16-19, hemma vid 20) gör ju att de sätter igång sent på kvällen dock, vet inte om grannarna kommer att älska mig så mycket i fortsättningen om jag ska börja bada varje kväll framåt midnatt. :angel: Tur att vi bor längst ned iaf. :p

BF-17 idag...

Åh... GRATTIS till Cassic_bambi. :bump::love::bump::love:

Vilken liten plutt, trots att hon gick över tiden så länge. :D

Ja han va liten när han kom, inte så kort men inte speciellt tung om man säger som så men det har han tagit igen med råge nu iaf =D Fina små underbara bullkinder o en gullig dubbelhaka börjar på att frodas :love: På sin 10 dagars koll, då BVC-damen kom hem o hälsade på hade han gått upp från 3095g som var födselvikt och från 3045g som var hemgångsvikt till 3585 gram!

Ska bli spännande o se vad som hänt tills på Tisdag då vi har nästa BVC besök =)! Han äter o växer så jag redan ser skillnad på honom!

Och idag fyller vi 2 veckor, hur sjukt är inte det, hur fort går tiden?!

Grattis.

Hoppas allt gick bra...

Vilken mysig bild när dina grabbar sover..

Tack =D Ja allt gick bra, lite stressigt med sugklocka o så, men det gick bra i helhet =)

Tack, det är en av mina favoriter, tycker den är så himla fin :) ( kanske inte så konsitgt men ändå )

Delvis kl

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till er alla, vilka underbara små skatter ni fått:love:

Ett stort grattis till er andra som fått bebis under tiden jag varit på bb!

Vad bra att alice skvallrade, tänkte berätta lite snabbt...

Vi åkte in på tisdag efter att i två timmar klockat värkarna som kom regelbundet, dock var de inte så starka. Jag var uppe i stallet på morgonen för att mocka och göra klart och sedan var jag förstås tvungen att plocka i diskmaskinen och dammsuga, för det kan ju inte se ut hur som helst när man ska ha katt och hundvakt :D

Vi var inne på sjukhuset vid 15 och det visade sig att jag då var öppen 3 cm så det blev till att vara kvar.

Em och kvällen kom med starkare värkar och lustgas;) men det hände inget mer än så. Därför beslutade barnmorskan för att stoppa upp mina värkar så att vi kunde sova under natten. Skönt med lite sömn!

På förmiddagen hade jag öppnat mig lite mer och barnmorskan stimulerade livmodertappen så att slemproppen gick. Vid tolv var jag öppen 5 cm och de tog då hål på fosterhinnan. Vid fem var jag öppen 8 cm och därefter kom kraftiga värkar. Fick ryggbedövning och värkarna fortsatte och kom tätare och tätare. Öppnade mig sedan snabbt och fick krystvärkar, men lilla tösen hade inte kommit ner i bäckenet ordentligt så det dröjde till 20.20 innan jag fick lägga mig på förlossningssängen och ÄNTLIGEN börja krysta.

På 20 minuter var vår Felicia ute och jag fick beröm av barnmoskan för att jag var så bra på att krysta och ta instruktioner för hur jag skulle rikta kraften!

Här kommer några bilder, nyss hemkommen.

24224343.jpg

24224316.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare