Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Testade du tvättmaskinen?
Ja det gjorde jag, dock bara på 800 varv/minut, kanske borde ha vridit upp till 1100?;)

Har jag berättat om min nutellahemlighet?
Nej, tror inte det? Men jag är extremt allergisk mot nötter, speciellt jordnötter, så jag tror inte jag ska testa det. Iofs kanske en anafylaktisk chock kan sätta igång saker och ting, men det är väl inte bästa utgångsläget för en förlossning direkt....:crazy:

hehe nä det lät inte som nån bra idé då.... Testa hellre 1100 varv då :D

Ska man sitta på maskinen under tiden eller räcker det att stå brevid & titta på :confused:;)

De förra ägarna till vårt hus har spänt fast våran tvättmaskin med spännband i golvet, är det en sån vild maskin man behöver för att få igång en förlossning :)

Senast ändrad:

Haha. Det funkade för mig i alla fall! (att äta mängder alltså, då kom Sam!)

Men man ska inte ta det allt för seriöst, för jag hade en hälsosam vana att äta Nutella med sked ur burken under ungefär hela graviditeten!

Alltså hjälper det ungefär lika mycket som alla andra kurer med ananas, sex, trapphoppande, svampplockande.... u name it. Den kommer när den kommer.

Haha. Det funkade för mig i alla fall! (att äta mängder alltså, då kom Sam!)

Men man ska inte ta det allt för seriöst, för jag hade en hälsosam vana att äta Nutella med sked ur burken under ungefär hela graviditeten!

Alltså hjälper det ungefär lika mycket som alla andra kurer med ananas, sex, trapphoppande, svampplockande.... u name it. Den kommer när den kommer.

Haha.. Äta nutella med sked direkt ur burken kan u kasnke locka ut vilken bäbis som helst! hahaha!

Tyvärr kommer den ju när den vill.. Den lilla jäkeln! hihi..

Annars kör jag visst "sockerchocksmetoden" ikväll.. Har bakat dumlekakor som jag glufsar i mig med gott samvete.. hihi.. :angel:

Det funkar säkert också! Vänta bara och se! Annars åt du säkert för lite så då får du äta lite till! ;)

Ikväll har jag varit duktig och ätit rostade frön, men jag har ju ingen bebis som ska ut!

Heja alla ja det blev nog jag som stod på tur. Hade BF på torsdag egentligen men lilla Ebba ville ut redan i måndags. Den 22/9.
Allt gick jättebra men fan vad ont det gjorde.:crazy:
Men när vår lilla Ebba väl kom efter 16tim så var all smärta borta.
Ska fixa en bild bild på underverket. Vägde 3470kg 0ch var 48cm lång....haha eller rättare sagt liten:p
:bump::banana:

GRATTIS!!!! :banana:

Cassic_bambi: Våra metoder kanske inte får ut någon bäbis men uj så gott för oss blivande mammor! hihi..

Åh vad roligt, STORT GRATTIS. :bump::bump:

Anade att det var på G då du inte varit här på flera dgr. :D

Och ja, visst gör det ont att föda barn...men som sagt, det som väntar efteråt gör ju att man kan göra om det om & om igen. :D:love:

Heja alla ja det blev nog jag som stod på tur. Hade BF på torsdag egentligen men lilla Ebba ville ut redan i måndags. Den 22/9.
Allt gick jättebra men fan vad ont det gjorde.:crazy:
Men när vår lilla Ebba väl kom efter 16tim så var all smärta borta.
Ska fixa en bild bild på underverket. Vägde 3470kg 0ch var 48cm lång....haha eller rättare sagt liten:p
:bump::banana:

Haha oj, det va en tung bebis...;)

Skämt åsido, stort grattis!

Här laddar vi med Herrgårdschips och äppelcider (alkoholfri såklart:)).
DSCF0144.jpg

Men det funkar ju tydligen inte heller.

Så idag har jag tvättat fönster, bara på insidan iofs. Det behövde ändå göras så...
Jag fick göra det på villkor att sambon stod och höll i mig när jag tvättade översta rutorna.:D

Mamma tipsade igår om ricinolja, någon av hennes bekanta hade tydligen provat det och det funkade. Men jag har för mig att jag hört att det inte är så jättebra att dricka som gravid, kommer inte ihåg varför dock.:confused: Någon som har provat?

Haha.. Nej inget verkar funka! Men alla goda metoder tycker jag är värda att prova! :)

Jag ska ta o storstäda här snart.. Men det är ju mindre kul så jag drar mig väldigt för att göra det! Ska nog ta lite glass först! hihi..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V