Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Luna10 hinner nog före oss åtminstonde mig

Det är nog tveksamt, här går det trögt....

Jag hade ju SD som gjorde lite ont med 7 minuter emellan igår kväll, sen gick jag och la mig och var helt säker på att inte få sova inatt heller, i så fall hade vi åkt in så jag hade fått en "sovdos".
Men jag somnade som en sten kl 23 och vaknade en gång vid 4, klockade några SD, 5-7 minuter emellan, somnade igen, vaknade när sambon for på jobb vid 7.30, somnade om och vaknade vid 9.30... Så inatt har jag sovit åtminstone:grin:.

Det tycks vara en envis bebis jag har i magen, h*n har det nog alldeles för bra där...:D

Tips på vad jag kan göra idag för att få lite fart :bump: på det hela? Ska nog åtminstone gå en till runda och kolla efter trattisar, en lite längre denna gång.

testa baka kanelbullar - det tar skitlång tid! (så bebben bestämmer sej för att komma ut mitt i alltihop när du jäser dem för andra gången ungefär!) :D

Tack för tipset:bow:, fler?

Har en tvättmaskin igång nu, ska försöka passa på och gå och sätta mig på den när den centrifugerar:angel:.

Hm, ja det finns ju ganska många husmorstips för att få det hela att sätta igång ordentligt. Gå i trappor, putsa fönster, ha sex, ta lavemang, dricka diverse mirakeldrycker osv.. du får väl beta av knepen ett efter ett :D

Gå i trappor,
Har foglossnng så det är inte så lyckat....:crazy:

putsa fönster,
Sambon vill helst inte att jag klättrar på stegar nu, speciellt inte när jag är ensam hemma, så det går också bort.

Ja om inte bebisen låg så lågt ner att det blev obehagligt så:(.

ta lavemang, dricka diverse mirakeldrycker osv..
De flesta mirakeldrycker går väl ut på att de är starkt kryddade och får igång magen? Vi äter i allmänhet rätt starkt kryddad mat, så det är liksom min mage van med redan... Kan ju prova att äta sambal oelek direkt ur burken eller nåt.:D

du får väl beta av knepen ett efter ett
Tack i alla fall!:bow:

Haha...ja vi har ännu fler i släkten som fyller i sep/okt osså...

14 sep - sambons syster
18 sep - mammas sambo
13 okt - sambons mamma

Så det är 7 födelsedagar att fira inom 1 månad. :D

Besynnerligt det där, hur födelsedagar tycks klumpa ihop sig!

28 december - sambons bror
7 januari - min bror
8 januari - kusinens man
13 januari - min mamma
29 januari - sambo (dessutom första beräknade datumet för bebis)
8 februari - sambons pappa
13 februari - BF för bebis...

Ja, sådär jätteekonomiskt direkt efter jul. ;)
Vi hade ju planerat en marsbebis för det tyckte vi verkade praktiskt ur födelsedagssynpunkt. Men det var ju innan vi visste att vi var så fertila.. ;) :angel:

Det var verkligen lugnt i den här tråden nu...har Luna åkt in tro? Hoppas. :) Ni andra då?

Här är det lugnt som vanligt..

Har dock gosat massor med en 4 veckors bäbis en bra stund idag så bäbisen i magen skulle bli avis men jag vet inte om det funkade.. haha..

Citat:
Ursprungligen postat av vindvissla
Haha jag tycker du ska testa tvättmaskinen, det kanske är riktigt skönt?

Jamen precis, det måste ju vara värt ett försök i alla fall. Glöm inte att meddela hur det gick sedan

Det hade ingen omedelbar effekt i varje fall.:)
Men det kanske tar en stund?
Kombinerat med 1 timmes skogspromenad så kanske....
Sen så åt jag en superstarkt chilikryddad kycklinggryta till lunch.

Får väl vänta tills ikväll, det är ju då det brukar sätta igång verkar det som.:cool:

*kl*

Här börjar det bli riktigt tungt. Har haft ont i korsryggen och frampå underlivet, förmodligen är det väl bebis som håller på att sjunka längre ner i bäckenet. Beställde chokladpudding och grädde från karln (måste ju ha ngt att trösta mig med :angel:) och han kommer hem med ett gäng färdiga från lidl som tyävärr inte smakar speciellt gott...

Funderar på om jag orkar åka och handla själv. Skönt att stallet redan är gjort idag...

*Kl*

cosmicqueen: kanske du har rätt angående fredag. idag kom det liiite liiite mer slemmis :D

men mina förvärkar är borta, har bara lite sammandragningar som knappt märks av nu :confused:

Det var verkligen lugnt i den här tråden nu...har Luna åkt in tro? Hoppas. :) Ni andra då?

Njae, här äre lugnt, och jag har skiittråkigt, måste hålla mig still o lugn då BM tror att jag ev. håller på o få havandeskapsförgiftning :grin: (Tack så mkt för att du stannar där inne extra länge älskade bebis :angel::cool:;) )

Mitt största nöje att vara ute o vandra med hund är indraget till korta turer bara:( Jag känner mig ju jättekry, så det är drygt, känns som jag kommer få en blodpropp el nå ist för jag bara kommer ligga stilla =P Kryp i benen redan!

Så jag har beställt ut han inatt! Vi får se hur det går med den saken, men jag förstår att det inte är så lätt o höra vad mamma säger där inne när man har vatten i hela öronen ;)

Vore det inte för detta nya besked så känner jag ingen brådska att klämma ut han om han vill snooza lite till, har en roligt shoppingtur med roligt sällskap inplanerad på fredag!

Jag åkte osså på början till havandeskapsförgiftning, 4 dgr innan Jesper föddes. Blev inlagd 1 dygn för observation. Och jag som har så svårt för att hålla mig lugn. :angel: Glad att Jesper kom så snabbt så jag slapp gå oroa mig över det...

Hoppas att det blir lika för dig, att bebben tittar ut snart. :bump:

Kul att höra att det finns fler som har tätt mellan födelsedagar i släkten. I min familj börjar det i november.

Kusin 5/11
Syster 19/11
Syster 20/11
Kusin 22/11
Syster 27/11
December lugnt, bara julafton.
Årets början hyffsat lugnt
Pappa 12/1
systerson 7/2
svägerska 16/2
farmor 18/2
mamma 4/3
svärfar 6/3
sen har vi lite körigt ett tag igen...
svärmor 16/4
min man 18/4
dotter 25/4 (beräknad till 17/4)
dotter 3/5 (beräknad till 21/4)
och sen jag 27/5

Sen tar familjens födelsedagsfirande sommarlov;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar