Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Åh vad roligt, STORT GRATTIS. :bump::bump:

Anade att det var på G då du inte varit här på flera dgr. :D

Och ja, visst gör det ont att föda barn...men som sagt, det som väntar efteråt gör ju att man kan göra om det om & om igen. :D:love:

Ja känslan när bebisen kommer upp på magen går inte att beskriva i ord.:love:
Fick sy tre stygn som dom nog har sytt lite för hårt så det svider och stramar,kan knappt sitta:crazy:
Ska till MVC på måndag och fixa till det...bara hela helgen kvar med sveda, vill ju så gärna gåmed min vagn

GRATTIS :bump: :bump: :bump:
Nu börjar ju bebisarna ploppa ut på löpande band i den här tråden :)

Du ser ju glad ut ändå :D

ricinolja är ingen jättehöjdare, googla på det men jag tror att det kan sätta våldsam fart och ge jättesmärtor i tarmen samt att kroppen kanske inte alls är beredd på att pluppa bebis. (fast om den inte är det nu så vet jag inte när hahah) Hoppas chipsen och cidern hjälper för dej!

Mamma tipsade igår om ricinolja, någon av hennes bekanta hade tydligen provat det och det funkade. Men jag har för mig att jag hört att det inte är så jättebra att dricka som gravid, kommer inte ihåg varför dock.:confused: Någon som har provat?

För det kan sätta fart på allt alldeles för fort, på förlossningen där jag födde kan man få lavemang, men de ger de där i så fall. En i min grupp frågade om hon inte fick ta det hemma och BM svarade då att det kan få en VÄLDIGT fart av lavemang.

ricinolja är ingen jättehöjdare, googla på det men jag tror att det kan sätta våldsam fart och ge jättesmärtor i tarmen samt att kroppen kanske inte alls är beredd på att pluppa bebis. (fast om den inte är det nu så vet jag inte när hahah) Hoppas chipsen och cidern hjälper för dej!

Ok, så då struntar jag väl i ricinoljan då.;)

Chipsen och cidern hjälpte nog inte nämnvärt, men det blir ju lite roligare att vänta då i alla fall:D.

Förvärkarna blir ju kraftigare för varje dag, men de är ju inte regelbundna öht...:(
Så nu tänker jag inte börja hoppas på att det är på G förrän de kommer med 3 minuter emellan....:mad:

Tvättade ju fönster igår men har 2 st kvar ännu, så det ska jag försöka med idag. Bara nedre rutorna dock, får inte klättra upp ens på en kökspall när sambon inte är hemma.:D

Hoppas du får komma igång snart...

Själv har jag haft väldsamma (för?-) värkar inatt, "mensvärk" både fram och bak och inte sovit en blund, men idag är allt som vanligt igen.. Förutom att jag är tröttare än tröttast då.

Kan det va nåt tecken kanske?

Ja så har jag ju haft i 2 veckor nu, så jag kan nog inte inge något hopp tyvärr...

Varje gång det kommer en kraftigare värk så hoppas man bara att det ska hålla i sig och komma en till, men icke....:(

BF+7 idag:crazy:.

Har du nån tid hos bm? De brukar väl sätta ett datum för igångsättning?

Hejar lite extra på envisa Lunabebisen!

Jag har tid hos BM 2.10, då ska det beslutas om eventuell igångsättning.
Men det är ju fritt fram att åka in tidigare om man börjar känna sig dålig eller orolig för bebisen. Men det gör jag inte än så länge, bebis är väldigt aktiv och det är ju trots allt inte alldeles ovanligt att gå 1-2 veckor över tiden som förstföderska.

Men förvärkarna skulle jag gärna slippa, när dom nu ändå inte verkar göra nån nytta....:mad:

Förvärkarna tränar ju dig så att din förlossning sen går jättesnabbt och smärtfritt! :idea:

Jag tror det är 90% av alla kvinnor som föder +-2 veckor från bf, så snart kommer den nog ska du se! Vad provar du idag?

Hejja bebis! Jag har flera kompisar som faktiskt blivit igångsatta mer eller mindre och de har gått 2 veckor över tiden!

Idag provar jag nog ingenting, är jättetrött efter att ha haft förvärkar hela natten sen 22 igår kväll... Somnade väl vid 1 nångång, vaknade hela tiden av förvärkarna, var tvungen att gå upp och äta vid 6.30 för jag var så hungrig, gick sen och la mig igen och sov till och från till 8.30 ungefär.
Ska försöka vila idag bara.

Förvärkarna eller vad det nu är håller fortfarande i sig, bara de kunde ta i på riktigt nån gång...:crazy:

Håller tummarna för dig Luna10

Här är det 100% stilltje:/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar