Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag ska dit idag. Fast är det överburenhetskontroll "redan" ? Är inte det när man passerat 14 dagar? Det trodde jag?! Isf kanske det är min överburnhetskoll idag då? Spännande
Här där jag bor är det överburenhetskontroll på BF+14.. Det blir på en lördag för mig så då får jag gå dit på fredag istället.. Sen om allt är bra så får jag vänta tills på onsdagen innan jag sätts igång..
Vart ska du på kontroll idag då? Din vanliga BM? Spec MVC? Förlossningen?
Ja vi har verkligen sega barn i magen! haha.. Dom vill INTE ut.. Jag skyller på att jag har en pojke i magen och han fattar inte vart och hur han ska komma ut! haha
Ja såklart, logiskt Ja jag har inte hört ngt alls om igångsättning el så, så jag får se vad som sägs
Jag ska bara till vanliga BM.
Ja jag känner verkligen inget alls, har knappt ens haft sd's de senaste 2 dagarna, bara någon ett par ggr per dag O bebbe e pigg o glad o lever loppan stund om!
Haha, nej, fortfarande gps-fria bebisar i denna moderna tid, ouppdaterade standard barnupplagor får vi som det verkar hihi.
Luna10, vet du vad som bor i din mage?
Ja vi har verkligen sega barn i magen! haha.. Dom vill INTE ut.. Jag skyller på att jag har en pojke i magen och han fattar inte vart och hur han ska komma ut! haha
Det gjorde alla på mig också, när jag väntade min första...Nej, men de flesta som sett min mage har ju gissat på pojke så...
Av vad jag hört får man gå över max fjorton dagar. Att de sätter igång det efter det.
Ohh va lyxigt med max 14 dagar!!! Här i Örebro är det 18 dagar som gäller! Men man ska väl vara glad, på vissa platser får man gå över 21 dagar!
Till oss sade de att det var 14 dagarsom var "norm" för tillfället, för att det ofta inte är bra för barnet att ligga kvar längre. Men de måste ha rätt täta kontroller om man går över så mycket som 21 dagar?
Ja jag har hört att det är barnupplagan 2009 som får inbyggd gps.. Vi får sista årgången utan. haha..
Min BM ville inte träffa mig mer.. haha..
Jag va där i 40+3 sen ville hon inte träffa mig igen förrän jag hade fött!
Du får passa på idag o fråga när du ska på överburenhetskontrollen! Hur många dagar får ni gå över i Stockholm?
Av vad jag hört får man gå över max fjorton dagar. Att de sätter igång det efter det.
Hur det är där man får gå 21 dagar vet jag inte alls.
Men här går man till specMVC dag 14 och om allt är bra kommer man tillbaka varannan dag för att kolla så allt är bra. Sen om man inte kommit igång före dag 18 så sätts man igång.. Men jag antar att det är samma där man får gå 21 dagar.. Här säger dom att det är värre för bäbisen om man sätter igång mamman och att man som längst kan vänta till dag 18.. Men alla verkar ju tycka olika!
Jag skulle gärna sättas igång på BF+14 om jag fick! :-)