Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Du behöver inte känna någon, bara ha ett nummer att skicka ett sms till :)

Ta mig om du vill, 0738 15 25 10

Och jag ska dit idag. Fast är det överburenhetskontroll "redan" ? Är inte det när man passerat 14 dagar? Det trodde jag?! Isf kanske det är min överburnhetskoll idag då? Spännande :laugh:

Här där jag bor är det överburenhetskontroll på BF+14.. Det blir på en lördag för mig så då får jag gå dit på fredag istället.. Sen om allt är bra så får jag vänta tills på onsdagen innan jag sätts igång..

Vart ska du på kontroll idag då? Din vanliga BM? Spec MVC? Förlossningen?

Ja vi har verkligen sega barn i magen! haha.. Dom vill INTE ut.. Jag skyller på att jag har en pojke i magen och han fattar inte vart och hur han ska komma ut! haha

Här där jag bor är det överburenhetskontroll på BF+14.. Det blir på en lördag för mig så då får jag gå dit på fredag istället.. Sen om allt är bra så får jag vänta tills på onsdagen innan jag sätts igång..

Vart ska du på kontroll idag då? Din vanliga BM? Spec MVC? Förlossningen?

Ja vi har verkligen sega barn i magen! haha.. Dom vill INTE ut.. Jag skyller på att jag har en pojke i magen och han fattar inte vart och hur han ska komma ut! haha

Ja såklart, logiskt ;) Ja jag har inte hört ngt alls om igångsättning el så, så jag får se vad som sägs :)

Jag ska bara till vanliga BM.

Ja jag känner verkligen inget alls, har knappt ens haft sd's de senaste 2 dagarna, bara någon ett par ggr per dag :cool: O bebbe e pigg o glad o lever loppan stund om!

Haha, nej, fortfarande gps-fria bebisar i denna moderna tid, ouppdaterade standard barnupplagor får vi som det verkar ;) hihi.

Åh vad avis jag är på er som kommer att få ha er bebis så snart! Har hela 36 dagar kvar till BF, men nu börjar det faktiskt kännas att det är relativt snart iaf. Borde börja öva mer på min profylax bara, men jag är så dålig på att komma ihåg det. :p

Ja såklart, logiskt ;) Ja jag har inte hört ngt alls om igångsättning el så, så jag får se vad som sägs :)

Jag ska bara till vanliga BM.

Ja jag känner verkligen inget alls, har knappt ens haft sd's de senaste 2 dagarna, bara någon ett par ggr per dag :cool: O bebbe e pigg o glad o lever loppan stund om!

Haha, nej, fortfarande gps-fria bebisar i denna moderna tid, ouppdaterade standard barnupplagor får vi som det verkar ;) hihi.

Ja jag har hört att det är barnupplagan 2009 som får inbyggd gps.. Vi får sista årgången utan. haha..

Min BM ville inte träffa mig mer.. haha..
Jag va där i 40+3 sen ville hon inte träffa mig igen förrän jag hade fött!

Du får passa på idag o fråga när du ska på överburenhetskontrollen! Hur många dagar får ni gå över i Stockholm?

Av vad jag hört får man gå över max fjorton dagar. Att de sätter igång det efter det.

Ja vi har försökt förklara för vår vilket håll den ska, både pratat med STORA BOKSTÄVER och genom att puffa lite försiktigt neråt. Men det biter inte på:confused::crazy:. Trögbebis;).

Idag har vi varit ute och åkt bil på lite guppiga grusvägar, sambon gjorde även några häftiga inbromsningar (tyngdlagen ni vet). Jag fick ju sammandragningar men inget som höll i sig. Suck.:angel:

Nej, men de flesta som sett min mage har ju gissat på pojke så...
Det gjorde alla på mig också, när jag väntade min första...
Till o med operationssköterskan sa "visst är det en liten pojkmage" innan de gjorde kejsarsnittet på mig...
Så jag blev väl ganska skapligt förvånad när det tittade ut en tjej.... :D

Av vad jag hört får man gå över max fjorton dagar. Att de sätter igång det efter det.

Ohh va lyxigt med max 14 dagar!!! Här i Örebro är det 18 dagar som gäller! Men man ska väl vara glad, på vissa platser får man gå över 21 dagar!

Ohh va lyxigt med max 14 dagar!!! Här i Örebro är det 18 dagar som gäller! Men man ska väl vara glad, på vissa platser får man gå över 21 dagar!

:eek: Till oss sade de att det var 14 dagarsom var "norm" för tillfället, för att det ofta inte är bra för barnet att ligga kvar längre. Men de måste ha rätt täta kontroller om man går över så mycket som 21 dagar?

Min kollegas tjej fick gå över en månad... i Stockholm.. Håll tummarna jag slipper

:eek: Till oss sade de att det var 14 dagarsom var "norm" för tillfället, för att det ofta inte är bra för barnet att ligga kvar längre. Men de måste ha rätt täta kontroller om man går över så mycket som 21 dagar?

Hur det är där man får gå 21 dagar vet jag inte alls.
Men här går man till specMVC dag 14 och om allt är bra kommer man tillbaka varannan dag för att kolla så allt är bra. Sen om man inte kommit igång före dag 18 så sätts man igång.. Men jag antar att det är samma där man får gå 21 dagar.. Här säger dom att det är värre för bäbisen om man sätter igång mamman och att man som längst kan vänta till dag 18.. Men alla verkar ju tycka olika!

Jag skulle gärna sättas igång på BF+14 om jag fick! :-)

Ja jag har hört att det är barnupplagan 2009 som får inbyggd gps.. Vi får sista årgången utan. haha..

Min BM ville inte träffa mig mer.. haha..
Jag va där i 40+3 sen ville hon inte träffa mig igen förrän jag hade fött!

Du får passa på idag o fråga när du ska på överburenhetskontrollen! Hur många dagar får ni gå över i Stockholm?

Hehe, säkert dom där i Marsklungan, den håller ju på o växer enorm i hela min omkrets + här på buke o överallt annars =P

Ok, lite skönt el vad man ska säga ;) Jag gillar inte min BM riktigt men hon vill då ha tillbaks mig =) Men jag har inte fått datum för igångsättning ännu och det vill jag ha om han inte dyker upp innan helgen!

Jag vet inte faktiskt, missade min tid idag så frå fråga nästa gång jag ska dit =P

Hihi, det känns inte speciellt nära hära ;) har gått över 10 dagar idag o än så längre gottar han sig kungligt i min mage den lille sonen :D Jag känner inte ett smack av att det är närstående på G ens...Men det drar väl igång med buller o brak med lite hjälp av startkablar när de blir inbokade ;)

Å jag hoppas det :), då är det fredag som gäller för mig isf =D Med lite tur :D

Men jag har fått den uppfattningen om att det skiljer sig lite från mottagning till mottagning här i sthlm, i Sollentuna där jag går vet jag inte ännu som sagt hur många dagar.

Hur det är där man får gå 21 dagar vet jag inte alls.
Men här går man till specMVC dag 14 och om allt är bra kommer man tillbaka varannan dag för att kolla så allt är bra. Sen om man inte kommit igång före dag 18 så sätts man igång.. Men jag antar att det är samma där man får gå 21 dagar.. Här säger dom att det är värre för bäbisen om man sätter igång mamman och att man som längst kan vänta till dag 18.. Men alla verkar ju tycka olika!

Jag skulle gärna sättas igång på BF+14 om jag fick! :-)

+ cassic_bambi

Det var när jag var på Huddinge de sa det, att först kollar de efter en vecka att barnet mår bra o det finns fostervatten och sånt, och efter 14 dagar sätter man igång. På dem där lät det som att det var så man gjorde överallt, men tydligen inte. :p Tror att det var i anti-BM-tråden här på buke som någon skrev att efter omkring 14 dagar så blir moderkakan mycket sämre och allt blöir sämre överlag och att det var därför de vill sätta igång efter 14 dagar. Men det kan jag inte lova, är ju inte ens säker på vart jag läste det. :p

Åh, jag längtar tills jag får en egen bebis att snusa på, sjukt avis på er som snart snart är där. Även om det inte känns så för er nu! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar