Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som ska ha snart...

Jo det är ju helt klart att allt blir sämre när man går över.. Moderkakan ger ju upp till slut osv.. Och det märks ju tydligt efter 14 dagar när alla verkar gå på kontroll ofta om dom inte blivit igångsatta innan dess..

Men att man gör en överburenhetskontroll efter en vecka har jag aldrig hört talas om då man inte räknas som överburen förrän efter 14 dagar. Men som du skriver alla sjukhus verkar ju ha en egen norm för vad som är bäst.. Det gäller ju verkligen att kolla upp hur dom gör på sitt eget sjukhus så man har lite koll..

------------------

Cassic_Bambi: Missade du din tid? Min BM bokade min kontroll när jag va där sist.. Du borde ju få en tid nästa gång du ska dit.. Men hon kanske gillar dig så mycke att hon vägrar släppa iväg dig.. hihi..

------------------

1337: 1 månad?? Oj stackars tjej!! Jag tycker det börjar bli lite väl jobbigt på BF+9 idag! Vet du om bäbisen va stor när den väl kom ut??

Jo det är ju helt klart att allt blir sämre när man går över.. Moderkakan ger ju upp till slut osv.. Och det märks ju tydligt efter 14 dagar när alla verkar gå på kontroll ofta om dom inte blivit igångsatta innan dess..

Men att man gör en överburenhetskontroll efter en vecka har jag aldrig hört talas om då man inte räknas som överburen förrän efter 14 dagar. Men som du skriver alla sjukhus verkar ju ha en egen norm för vad som är bäst.. Det gäller ju verkligen att kolla upp hur dom gör på sitt eget sjukhus så man har lite koll..

Jag kan ha fel, lyssnade inte så där supernoga, jag hade inte tänkt gå över tiden alls. :angel: Men det är vad jag har för mig. Så länge de har koll när man går över, så att bebisen mår bra där inne så kommer den nog när den är redo. :)

Det kan vara någon annan kontroll man gör efter en vecka, som sagt har jag inte riktigt koll, men har för mig att de vill kolla efter en vecka. Äh, den dagen, den sorgen, så länge man har koll när man står mitt uppe i det är det nog lugnt. :)

Magini: Den vägde nånstans runt 4-4,5, inget märkvärdigt. Deras BM ville helst att den skulle sättas igång av sig självt (tredje barnet), men tydligen ville inte banret ut ( en pojke btw) :D

Fortfarande hemma.. :( Lugnade ner sig lite på dan, nu ikväll satte det igång igen. Har 3-8 min mellan nu. Tog 2 alvedon för en stund sen, ska vänta en stund å se vad som händer. Tänker inte åka in en gång till för att bli hemskickad. Hoppas verkligen att det inte ger sig nu, kommer inte orka med en förlossning om jag ska ha så här ont innan..

Jag har 5 min mellan nu, regelbundna. Började strax före 5, då va det 12 min emellan.
Får se vad som händer

BF -1 idag

Senast ändrad av en moderator:

Heja, heja:bump::banana:.

Jag hade regelbundna, ganska onda värkar igår kväll, ca 10 minuter emellan i 2-3 timmar, men de gav sig efter jag gått och lagt mig, och nu är det lugnt igen:mad:.

Ska till MVC-sköterskan nu idag, men hon kan ju ändå bara kolla blodtryck och hjärtljud.
Så jag får väl satsa på överburenhetskontrollen på torsdag, då ska vi in till förlossningen.
Här ska man egentligen ha den kontrollen i v 41+3, men det blir ju två dagar senare för mig, för de hade inga tider tidigare.

Vilka segstartade bebisar! Hoppas det drar igång ordentligt för oss alla snart…
Själv är jag på BF-10 idag och skulle inte ha något emot att föda barn typ… nu? Men jag har inte känt att något varit på gång alls, och vad jag vet är Lillebror fortfarande rörlig. Jag jobbar sista dagen idag, och hoppas på att slippa gå hemma alltför länge och vänta sedan.

------------------

Cassic_Bambi: Missade du din tid? Min BM bokade min kontroll när jag va där sist.. Du borde ju få en tid nästa gång du ska dit.. Men hon kanske gillar dig så mycke att hon vägrar släppa iväg dig.. hihi..

Ja, jag skulle vart upp o kollat lite blodtryck o urin o så bara o lyssan fosterljud, men bebsi är så pigg ochy jag var upp på sjukan i lördags o kollade så det va lugnt, jag hade tappat bort lappen med vilken tid jag skulle varit där :o

Men jag ska dit imorn o kolla det ovanstående bara, mest för att få det gjort, det känns skönt o kika lite även om jag känner att jag mår bra o bebis är pigg o så! Och förmodligen blir jag igångsatt på Fredag om han inte kommer innan! Så det verkar ju vara 14 dagar som gäller här, jag skulle max få gå tills den 4 Oktober men det är ju en lördags så hon trodde på Fredag!

Nu blev jag lite nervös haha, vet inte varför för en helt vanlig förlossning som kommer av sig sj är jag inte det minsta lilla dugg nervös över? Märkligt!

Har varit till MVC nu, allt var bra, hjärtljuden var jättefina, mitt HB och blodtryck var bra o.s.v.:)

Jag har gått upp 1 kg till på 1 vecka:crazy:.

Frågade hur länge man brukar få gå över här, MAX 3 veckor sa hon.

Ska ju in på kontroll till FL i övermorgon, och efter det ska man gå dit minst varannan dag tills förlossningen sätter igång ELLER man blir igångsatt.

Cassic_bambi: spännande att du senast kommer ha bäbis på fredag!!! :D
Förstår att du är nervös ang en igångsättning. Då vet man ju så exakt när det kommer att dra igång.. Bättre att inget veta så man får ta det när det väl kommer.. :-)

---------------------

Luna10: Skönt att allt va bra! Får se vad dom säger på förlossningen då!! Dom kanske sätter igång dig med då! :-) hihi..

---------------------

1337: Hoppas du är inne o föder nu!!!!

---------------------

Egen uppdatering nu då...

I morse vaknade jag av värkar.. exakt 10 min mellan dom.. Så vid kl.7 kunde jag inte ligga kvar i sängen längre.. Det gjorde för ont.
Har suttit i soffan sen dess med värkar.. Dom va ner på 5-7 min sen försvann dom en halvtimma för att sen komma tillbaka. Då låg dom på 7 min ganska regelbundet i några timmar igen för att sen försvinna igen en timme så då hann jag få mig lite sömn.
Sen kom dom tillbaka o nu är dom regelbundna på 9 min.. Jag hoppas och håller tummarna för att det är på riktigt nu! Ont gör dom iallafall! :)

Ja, jag hade hellre fått igång det den vanliga vägen ;)

Men men =)

Spännande, jag har lika tidsintervaller som du med mina förvärkar men min gör inte ont alls... Men börjar bli drygt o gå med hunden för det är bra kraft i dom :laugh: Hejja, hejja, kanske e på g med för din del :D

Åå då är du o jag lika där då, jag har svällt helt enormt o det syns jättemkt i ansiktet nu bara de 2 sista veckorna :crazy: Ser verkligen tjock ut nu överallt utom p bebismagen, innan såg man inte alls vart de + 20 kilona satt sig på mig men nu har det bara sagt fluff :o

Skönt att allt var fint o bra med er :)!

Ja, jag hade hellre fått igång det den vanliga vägen ;)

Du kan fortfarande få igång det självmant!!

En kompis skulle bli igångsatt igår morse klockan 8. Meeeeen, klockan 7 gick vattnet hemma o värkarna kom igång ganska snart efter! :-) Så allt kan hända!

En kompis skulle bli igångsatt igår morse klockan 8. Meeeeen, klockan 7 gick vattnet hemma o värkarna kom igång ganska snart efter! :-) Så allt kan hända!

Haha, ja då satsar jag på det :idea: Jo det är klart allt kan hände o det är ju faktiskt bara tisdag idag! Och det kan ju ta både tid o gå snabbt som attan när det väl tar fart =)

Precis som för min mamma näre lillasyster föddes. Skulle vara på BB för igångsättning kl 7, men lillasyster föddes redan kl 04.20 den dagen ;)

:rofl:

Finns det något annat tillfälle man sätter en glad smiley i samband med ett konstaterande att "det gör ont" :angel:;)

Hahaha.. Jag hoppas inte att det finns någon annan stanns! hahaha! Man blir ju lite skadad av dethär! :-D

Hur går det för dig?

Jag hade också regelbundna värkar med ca 10 minuter emellan under 2-3 timmar igår kväll, gjorde hyfsat ont, men gick att uthärda med hjälp av värmedyna på korsryggen. Men de försvann efter jag gått och lagt mig.

Idag har jag bara haft enstaka värkar, mest vid ansträngning.

På MVC idag sa dom att när man börjar få regelbundna värkar, om än svaga, så lönar det sig att vara uppe och röra sig så mycket som möjligt, då är det större chans att de håller i sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar