Vi som sitter hemma på Nyårsafton

Sv: Vi som sitter hemma på Nyårsafton

Jag och sambon är hemma. Ungefär som en vanlig vardagskväll. Vi köpte käk på grekiska kolgrillen (vilket jag älskar) och sen har vi inte gjort ngt särskilt alls. Jag tänker hålla mig uppe till tolvslaget i alla fall, fint med fyrverkerier och roligt att fota! :)

Det är verkligen mumsigt! :d Två av mina favoritsmaker, Estrellas Grillchips och Double hot chili och sourcream :D

*kl*

Jag jobbar min första nyårshelg i livet. har gjort 16-22 idag och gör 7-16 imorgon så jag är hemma och kramar katten ikväll, och det känns ganska så bra. Har ätit smörgåstårta från igår, mums! Strax ska jag försöka sova, men det är lite svårt med en granne ovanför som har nyårsfest (whats up med att spela samma låt på repeat i evigheter??). Ska nog kolla David Copperfield på svt play. Har ni sett Fröken Frimans krig? miniserie i 3 delar på svt. Underbar, längtar till imorgon då sista delen kommer ut.

Är också hemma, nada att göra. Eller om jag ska äta glass och dricka cider kanske... ;)

Kanske att jag ska dra ut till stan senare, eller om det bara blir en promenad.

Åh fota fyrverkerier. Det hade jag också velat göra! Du får helt enkelt dela med dig av bilder här sen!

Jag har jobbat till 22 så jag kommer förmodligen att sova vid 12-slaget om jag inte vaknar av alla raketer då.. Ska upp kl 6 i morgon och börja jobba kl 7 så inget partande för min del..

Är hemma med sambo och hundar, varav ena hunden är rejält skotträdd. Vi har precis avnjutit en ostbricka och varsin cider till, storfirande med andra ord :D
Ingen av oss är dock festprissar, utan vi är nöjda som det är.

1530528_10153636148700181_597677348_n.jpg

Tror inte det blir mer sockerchock än såhär :D

kl
Här är ytterligare en som sitter hemma.
Vägrar festa eller liknande då hunden inte är stabil med smällarna (detta är 4e året, 1a var helt lugnt, 2a panikslagen, 3e okej).
Dessutom har vi en kattunge och en adopterad katt hemma som vi (jag och sambon) inte vet reagerar ännu.

Vi har ätit entrecöte och klyftpotatis och nu har vi chips x2, skumtomtar, tutti frutti och geisha framme :D
Kunde varit värre ;)

Kl

Har jobbat från 14:30-21:00 + en timmes restid så jag har precis landat i soffhörnet med resten av familjen och vovvarna, ätit varma mackor och bordet är uppdukat med chips och godis ost och kex.

Hundarna våra är inte speciellt skotträdda och varken jag eller maken är några festprissar...

Lite tv tittande och sedan ut och fyra av lite raketer innan det är tack och god natt

Såg inte helt fel ut :d . Vi har inte ätit något speciellt. Byggde på stallet tills klockan helt plötsligt blev kvart i bingolotto, så jag skyndade ihop lite tacos och sen var det bra. Kanske knaprar på lite chips senare.

Har knappt funderat över något nyårslöfte, har lite dåligt samvete över att förra årets löfte inte blev av. Lovade mig själv att jag och herr långben skulle traggla oss igenom ett travprogram i dressyr innan året var slut... Men det blev massor av jobb samtidigt med att vi köpte nytt hus och en till häst, sen blev jag sjuk. Mitt huvud säger ursäkter ursäkter. Haft fullt upp :) Kanske borde lova om samma löfte?

Har sett första delen, asbra!

Blev middag med kollegorna. Fish and chips och ett glas vin. God mat och bra sällskap, nu ska jag somna till tvn.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 511
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
513
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 384
Senast: Lingon
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar