Vi som sitter hemma på Nyårsafton

Sv: Vi som sitter hemma på Nyårsafton

Här blir det oxå maränger och glass och tidigare idag drack jag varmchoklad med mini marshmallows :love:

Vi har hunnit med middag iallafall så får hoppas sambon piggnar till lite!

Jag har börjat göra maränger nu :bump:
Förvånansvärt tyst är det här också... Undrar om folk verkligen vet att det är nyårsafton idag.

Skönt att det är tyst hos dig :) Här börjar jag misstänka att folk tagit fel på tiden... (För klockan är väl inte tolv än?) :eek:

Här har det skjutits sen säkert 20.00 (bor mitt i stan) min hund är tack och lov döv och hör därmed ingenting :D

Nu skiter jag i den här sjukdomen, jag ska gå iväg till min bästis och fira med hennes familj :love:

Jag sitter också hemma.. helt ensam.. och tycker att det är skit tråkigt!! =/
Men vad gör man..?! (hänger på buke..) mahaha..

Hej!

Vi är hemma ikväll. Ingen av oss orkade bege oss ut någonstans, så vi äter hemmagjord pizza och gosar med varann i stället :-).

Superskönt!

/Lavinia

Jag sitter också hemma fast ensam, gillar inte riktigt nyår och känslan det ger. Jag "firar" genom att titta på julavsnittet av Downton Abbey istället. Det har blivit min egen tradition, titta först på DA och sen fyverkerier från balkongen. :)

24 istället för 60? ^^ Låter som att marängerna blev lagom stora. :D

Här är också en som är hemma. Misslyckades med nyårsplaner i år, mina vänner antingen jobbar eller hade hunnit planera in annat när jag kom på att det blir ett nyår i år också.. Åt mat med familjen tidigare ikväll innan föräldrarna åkte iväg och tittade sedan på Jönssonligan. Nu har jag just skjutsat in min bror till stan, så nu blir det en Bondfilm uppkrupen i soffan med lite kex och sånt. Här vräker regnet ner så jag måste säga att det faktiskt är ganska skönt att vara hemma, även om det är lite tråkigt att inte få fira tolvslaget med någon.

Måste för övrigt säga att jag blivit ganska förvånad över hur mycket raketer ni tycks skjuta i Sverige. I trådarna om rädda hundar/hästar verkar det ju som att folk skjuter hela december nästan? Här i Finland säljs raketer bara dagarna innan nyår och det är bara tillåtet att skjuta mellan 18 och 02. Och jag måste säga att folk i allmänhet följer det mycket bra (åtminstone i mina trakter).

Stora maränger är bättre maränger! Har du smaksatt dom med något?

Japp, helt perfekt storlek :D Hoppas att de blir klara fort i ugnen nu! Jag kollar till dem med jämna mellanrum och byter plats på plåtarna eftersom jag kör med två plåtar och det ska man tydligen inte göra.

Och Cili, de är inte smaksatta med något alls, hade inget att smaksätta med, men jag ska nog fotografera dem när de är klara så får ni här i tråden bli avundsjuka ändå ;)

Måste för övrigt säga att jag blivit ganska förvånad över hur mycket raketer ni tycks skjuta i Sverige. I trådarna om rädda hundar/hästar verkar det ju som att folk skjuter hela december nästan? Här i Finland säljs raketer bara dagarna innan nyår och det är bara tillåtet att skjuta mellan 18 och 02. Och jag måste säga att folk i allmänhet följer det mycket bra (åtminstone i mina trakter).

Här i år har det varit förvånansvärt lugnt, men tidigare år så har det börjat säljas (och skjutas) i november någon gång, med en klar ökning av smällandet runt jul och nyår såklart. I mitten av januari brukar det lugna ner sig och i mitten av februari brukar man höra de sista rejäla smällarna.

KL
Sitter också hemma. Var bjuden på fest i Luleå men icke existerande kollektivtrafik imorgon gör att jag stannar hemma då vi får kusinbesök från Skåne imorgon. Jag är en jäkla snäll kusin :p

Btw.. Kan man äta en bit brieost som öppnades nån gång förra veckan? Jag är så grymt sugen på ost och kex kvällen till ära :p

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 511
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
513
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 384
Senast: Lingon
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar