Gift vid första ögonkastet 2024

Jag läste i nån av kvällstidningarna på nätet en intervju med Elsa och Adam. Tydligen hade de press på sig från teamet att de skulle göra sin läxa som de fått av experten. Adam försökte börja med att lyfta hur han saknade en motdialog och tog det här exemplet från afterskin.
Han förklarade att han kände sig pressad att få igång samtalet och att situationen var stel och konstlad. Så det var nog därför han svamlade som han gjorde.
Ja, det fick man ju se, när de fick den där läxan.
Jag läste också nån intervju där de berättade att de grälat redan när de kom hem till stugan. Så det var i sämsta möjliga stämning de gick och la sig och drog igång sin hemuppgift. 🙈

Det där påminner mig om en utbildning jag gick på. Det handlade om samtal, hur man bekräftar och visar att man lyssnar. Vi fick en knasig och rolig rollspelsövning där vi skulle göra så många fel som möjligt som lyssnare. Pajkillens agerande skulle ha platsat där.
Eller hur, jag tyckte att det var jättejobbigt att se! Men han kanske satt och förberedde fler skojiga fiskeskämt 🙈

Fattar inte hur hon kunde nöja sig med sån (brist på) respons.

Eller hur, jag tyckte att det var jättejobbigt att se! Men han kanske satt och förberedde fler skojiga fiskeskämt 🙈

Fattar inte hur hon kunde nöja sig med sån (brist på) respons.
Jag spekulerade om att de tunga erfarenheter hon berättade om kanske har gjort att hon känner sig bekräftad bara man inte är taskig, ungefär. Det var ju en helt tom respons hon fick, men en välment. Och att hon sas tror att det räcker.

Jag spekulerade om att de tunga erfarenheter hon berättade om kanske har gjort att hon känner sig bekräftad bara man inte är taskig, ungefär. Det var ju en helt tom respons hon fick, men en välment. Och att hon sas tror att det räcker.
Ja så är det nog. Plus kombinerat med att hon tycker om honom och verkligen vill att det ska funka.

Äntligen har jag sett ikapp!

Gayparet - Hector är alldeles för starstruck och kroppsfixerad. Han hade ju flertalet gånger tittat på Magnus Instagram redan innan de gifte sig, bara för att han är snygg. Tror inte att de kommer kunna ta sig förbi hans ytlighet.

Pajparet - trista? Stör mig på hans röst 🙈

Selma och Andreas blir bättre och bättre! Hon drar ut honom och han lugnar henne. Båda sakerna på ett positivt sätt! Om de inte fortsätter vara gifta så kommer det här nog vara mycket utvecklande för dem båda ändå.

Adam och Elsa började bra. Kunde känna med Elsa i hennes ångest när de kom till hans lägenhet och hon hade svårt att känna sig bekväm. Tycker att Adam gav henne utrymme på ett mycket bra sätt! Men sen har det gått utför. Hon är så osäker på sig själv att hon bara letar fel i honom. Och han försöker verkligen göra som hon vill och säger, men vad han än gör är det fel. Tycker synd om honom!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka