Gift vid första ögonkastet 2024

Men det är ju många fler! På den där återträffen som SVT visade så var det väl 5 el 6 par som hade barn och ytterligare några som höll ihop. 😳
Jag vet faktiskt inte, jag bara såg det där i nån artikel (som jag kanske läste slarvigt?) Jag har inte sett så många säsonger själv heller, brukar trilla ur i cirka avsnitt 4 där paren upptäcker att det inte räckte med nån som man åtminstone inte tyckte verkade motbjudande vid första ögonkastet - och allting blir tråkigt.

Såg Magnus Instagram. Den killen är iaf väldigt stolt över sin kropp. I stort sett bara bilder på hans kropp alt gymbilder. Väldigt ytligt.
Tror inte han har problem med komplimanger.

Nä det var lite det jag tänkte med. Kändes mer som Hector försökte peppa honom lite med komplimanger då som sagt Magnus själv verkar nöjd med sin kropp/utseende.

Hector jobbar i uppförsbacke och senast såg det ut som hans energi börjar ta slut att typ bära deras relation.

Har undvikit tråden för att undvika spoilers så jag är kanske lite sen på bollen nu, men... Jag förstår inte varför det är så konstigt att aldrig ha haft ett förhållande?

Jag träffade min sambo när jag var 35 och hade aldrig haft ett förhållande innan. Jag hade dejtat en del men det blev liksom aldrig rätt bara. När jag fallit för någon har det varit obesvarat och när någon fallit för mig har även det varit obesvarat. Hade jag inte mött min sambo på ett community så hade vi nog aldrig träffats, vi bodde ett par kilometer ifrån varandra men rörde oss inte i samma kretsar alls i övrigt och jag hade definitivt varit evig singel vid 40 jag också. Jag ser liksom inget konstigt i det? Sånt kan bero på något suspekt men kan lika gärna vara rent oflyt i just att hitta nån man får känslor för och som besvarar de känslorna.

Ang Magnus så har hans utseende stört mitt fokus så jäkla länge - han är så jävla lik nån men jag har inte kunnat sätta fingret på vem. Förrän nu! Han är ju en lite äldre och mycket skäggigare Filip Berg!
19447190.webp

Jag tycker coacherna är lite knepiga.
Flummiga kanske? Och varför säger ingen åt Elsa att sluta bete sig som en idiot?
Det kanske de gör men inte framför kameran? 😉

Jag tycker också att serien är jobbig att titta på men SNÄLLA - gäller alla! - kom ihåg att det är riktiga människor ni kommenterar. De skådespelar inte, det är deras riktiga liv och äkta reaktioner och känslor. Och jag tycker inte man kan kräva att deltagarna på förhand ska förstå helt och fullt hur det kommer att kännas att vara med i detta program och veta om de kommer orka med det eller inte. Jag själv är mest tacksam att de deltar eftersom jag tycker det är ett intressant och lärorikt program på det stora hela :)

Har undvikit tråden för att undvika spoilers så jag är kanske lite sen på bollen nu, men... Jag förstår inte varför det är så konstigt att aldrig ha haft ett förhållande?

Jag träffade min sambo när jag var 35 och hade aldrig haft ett förhållande innan. Jag hade dejtat en del men det blev liksom aldrig rätt bara. När jag fallit för någon har det varit obesvarat och när någon fallit för mig har även det varit obesvarat. Hade jag inte mött min sambo på ett community så hade vi nog aldrig träffats, vi bodde ett par kilometer ifrån varandra men rörde oss inte i samma kretsar alls i övrigt och jag hade definitivt varit evig singel vid 40 jag också. Jag ser liksom inget konstigt i det? Sånt kan bero på något suspekt men kan lika gärna vara rent oflyt i just att hitta nån man får känslor för och som besvarar de känslorna.

Ang Magnus så har hans utseende stört mitt fokus så jäkla länge - han är så jävla lik nån men jag har inte kunnat sätta fingret på vem. Förrän nu! Han är ju en lite äldre och mycket skäggigare Filip Berg! Visa bifogad fil 156147
Men va?! De är ju inte alls lika 😂

Det kanske de gör men inte framför kameran? 😉

Jag tycker också att serien är jobbig att titta på men SNÄLLA - gäller alla! - kom ihåg att det är riktiga människor ni kommenterar. De skådespelar inte, det är deras riktiga liv och äkta reaktioner och känslor. Och jag tycker inte man kan kräva att deltagarna på förhand ska förstå helt och fullt hur det kommer att kännas att vara med i detta program och veta om de kommer orka med det eller inte. Jag själv är mest tacksam att de deltar eftersom jag tycker det är ett intressant och lärorikt program på det stora hela :)
Jag försöker iaf kommentera snällt.

Nu har jag sett senaste avsnittet.
Parhelg på Retreat. Själv kan jag inte tänka mig nått värre.

Adam och Elsa- Wow, Elsa kom till en massa insikter och en snällare sida av henne kom fram. Stort av henne. Bara ett ”du gör fel” till Adam.
De verkar hitta varandra så smått. Men jag tror inte det räcker hela vägen.

Selma och Andreas- Selma verkar ha ett riktigt kaos och nått trasigt i sig som hon behöver jobba på. Jag tyckte hon drog på väldigt stora växlar när hon blev irriterad på Andreas. Han kunde nog ha formulerat sig hur som helst och det hade inte landat rätt ändå.

Ninni och Niklas- perfekta matchningen.

Magnus och Hector- Katastrof. Vad gör ens Magnus där? På vilket sätt hade han tänkt försöka som han säger? Om det är reatreatövningar i sig som han känner påtvingade så borde han säga det. Han viste väl vad som väntade på ett reatreat? Han verkar ta allt väldigt seriöst och saknar helt lekfullhet.
Hector, packa väskan, ring en taxi och åk hem. Gå ut och festa med dina vänner och glöm tråk-Magnus.

Selma och Andreas- Selma verkar ha ett riktigt kaos och nått trasigt i sig som hon behöver jobba på. Jag tyckte hon drog på väldigt stora växlar när hon blev irriterad på Andreas. Han kunde nog ha formulerat sig hur som helst och det hade inte landat rätt ändå.
Ja av det vi fick se tolkade jag det bara som att han ville visa att hon inte skulle känna sig pressad av frågan, hon har ju tidigare sällan öppnat sig av det vi fått se, men det kan ju vara något vi inte fick se som hände i den situationen.

Ja av det vi fick se tolkade jag det bara som att han ville visa att hon inte skulle känna sig pressad av frågan, hon har ju tidigare sällan öppnat sig av det vi fått se, men det kan ju vara något vi inte fick se som hände i den situationen.
Vi uppfattade det också som att han inte ville pressa henne att svara. Vilket han ju också sa.

Jag kan förstå Magnus i att det var en asjobbig och pressande övning. Jag hade inte heller velat göra det med att ta på varandra sådär. Som beordrat liksom.

Nu har jag sett senaste avsnittet.
Parhelg på Retreat. Själv kan jag inte tänka mig nått värre.

Adam och Elsa- Wow, Elsa kom till en massa insikter och en snällare sida av henne kom fram. Stort av henne. Bara ett ”du gör fel” till Adam.
De verkar hitta varandra så smått. Men jag tror inte det räcker hela vägen.

Ninni och Niklas- perfekta matchningen.

Magnus och Hector- Katastrof. Vad gör ens Magnus där? På vilket sätt hade han tänkt försöka som han säger? Om det är reatreatövningar i sig som han känner påtvingade så borde han säga det. Han viste väl vad som väntade på ett reatreat? Han verkar ta allt väldigt seriöst och saknar helt lekfullhet.
Hector, packa väskan, ring en taxi och åk hem. Gå ut och festa med dina vänner och glöm tråk-Magnus.
Håller med! Skönt att Elsa visade en annan sida, nu gick det att förstå henne mer!
Jag tycker så synd om Hector, kan till viss del förstå Magnus i att det var jobbiga övningar (jag hade hatat hela upplägget), men han hade ju kunnat försöka lite, eller uttrycka sig på ett annat sätt.

Tyckte också det var överdrivet av Selma, jag hade absolut kunnat uttrycka mig som Andreas, jag undrar lite hur länge han kommer stå ut. Sen verkar det ju ändå ha löst sig, men hon verkar ju verkligen ha vissa svårigheter med att öppna upp sig.

Men Hector fattar ju ingenting? Jag hade inte velat ta på min sambo sen 10 år i det där sammanhanget, det hade bara med övningen och platsen att göra, inte med personen i sig liksom. Hector kan verkligen inte förstå att Magnus känner samma sak. Påtvingad närhet är aldrig bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka