Gift vid första ögonkastet 2024

Hector har sagt i de två senaste avsnitten att även han brottas med att känna attraktion.
Jag upplever inte honom som besatt av fysisk beröring. Mer att han vill utforska om attraktion kan väckas genom fysisk beröring.
Här är han och Magnus totalt olika. Märkligt att experterna missat en så fundamental grej.
Nej, det är han kanske inte. Jag kanske uppfattar det så för att det (nästan) är det enda som varit i fokus i programmet. Men just att fortsätta ta upp attraktionen, fysisk beröring och "tjata" om att de måste försöka, det förstår jag blir en blockering hos Magnus.

Nej, det är han kanske inte. Jag kanske uppfattar det så för att det (nästan) är det enda som varit i fokus i programmet. Men just att fortsätta ta upp attraktionen, fysisk beröring och "tjata" om att de måste försöka, det förstår jag blir en blockering hos Magnus.
Ja coacherna har verkligen gett dem märkliga råd i det här att försöka ha fysisk beröring när det tar emot så. Jag hade också blivit anti och känt att jag gjorde våld på mig själv om jag inte fick ta det i min takt.

Det hade varit bättre att de fått rådet att skippa intimitet helt och försöka lära känna varandra utan krav ist.

Enligt Hectors instagramlive så hade han och Magnus före retreaten pratat ut om att de båda saknade attraktion till den andre, men att Magnus då sa sig vilja fortsätta trots det. Vilket framstår som ganska konstigt utifrån det man ser av hans beteende de senaste avsnitten, hela hans tjuriga intryck är ju som att han mer eller mindre tvingats kvar under någon form av hot och mot sin vilja.

Och att retreatgrejen slutade med att stackars Hector drog ut i skogen (efter scenen med Magnus anklagande) för att han inte stod ut att vara där längre. Med hela kamerateamet efter sig tills han blev insläppt hos Elsa och Adam som tog hand om honom och lät honom sova i deras stuga. :(

Läste en intervju på Expressen där båda uttalade sig.
Det verkar ha framgått tydligt att retreatet var en parhelg där det skulle komma parövningar.

Sen var mycket bortklippt. Bla så hade det funnits andra övningar där man bla skulle se på varandra. Även detta hade Magnus vägrat.

Ja varför åkte Magnus dit?

Läste en intervju på Expressen där båda uttalade sig.
Det verkar ha framgått tydligt att retreatet var en parhelg där det skulle komma parövningar.

Sen var mycket bortklippt. Bla så hade det funnits andra övningar där man bla skulle se på varandra. Även detta hade Magnus vägrat.

Ja varför åkte Magnus dit?
Jag kan förstå att man väljer att inte göra vissa övningar. Men hans sätt att bete sig så kyligt och avvisande. Det handlar ju inte ens då om att han har svårt med konceptet utan han har svårt för sin partner som han verkar mer avsky än något annat.
Jag undrar lite vad som har hänt som vi inte fått se. För visst fanns det attraktion från bägge hållen de första två avsnitten.
Upplever att Magnus inte är helt ärlig och då bli kylig istället.
En oerhört dålig matchning.

Magnus instagramkonto är också lite udda - vilken annan människa med katt - eller något djur - har ett konto utan EN enda bild på eller åtminstone tillsammans med katten/djuren? Utan ALLA inlägg består av foton på honom själv? Inte någon annan människa eller djur eller natur. (Eller mat, som Elsa. :D) Nu kanske är det en sådan katt som har "ett eget" konto med bara bilder på katten. Men ändå.

Hector verkar ju vara världens gulligaste, jag vill vara hans kompis 😍
Mitt första intryck av Magnus som stel och tråkig håller i sig. Bara kliv av istället 😅

Paj-paret, perfect match so färre!

Elsa och Adam, mycket bättre efter senaste avsnittet. Tidigare tyckte jag bara extremt synd om Adam.

Selma och jag är extremt lika bortsett från att jag är mer organiserad och gillar att städa.
Annars är det samma kaos och oförmåga att vara seriös. Så länge jag får leka och skratta är allt toppen, är det allvar och djupt blir jag lika sluten, tyst och obekväm.
Så jag känner verkligen med henne där.

Magnus instagramkonto är också lite udda - vilken annan människa med katt - eller något djur - har ett konto utan EN enda bild på eller åtminstone tillsammans med katten/djuren? Utan ALLA inlägg består av foton på honom själv? Inte någon annan människa eller djur eller natur. (Eller mat, som Elsa. :D) Nu kanske är det en sådan katt som har "ett eget" konto med bara bilder på katten. Men ändå.
Hahaha jo det är faktiskt lite konstigt 😂

Ja, jag tycker i allmänhet att selfie-späckade konton är ganska konstiga, men här är ju samtliga bilder poserande och utan minsta lilla leende eller humor eller något alls för att göra det lite glatt och inbjudande.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka