Jag tycker också produktionen (och experterna) är otroligt oansvariga. Varför försätta personer som uppenbarligen inte är bekväma med att vara fysiska med varandra i den situationen från början?
I övrigt är jag mest förvirrad av Hector och Magnus. Det känns som att Hector är besatt av fysisk beröring och närhet och därför har Magnus blivit helt blockerat. Å ena sidan känns Magnus helt ointresserad, inte bara det fysiska utan han är ju direkt otrevlig i allt som visas. Varför vara med i programmet om man har så snäva preferenser och gränser. Han känns ju inte öppen för att lära känna Hector på något plan. Å andra sidan, varför respekterar varken Hector eller experterna Magnus gränser? Det är ju otroligt kontraproduktivt att försöka pressa fram intimitet och attraktion om man inte känner sig bekväm.
Har man inte varit på retreat, oavsett vad det kallas, så har jag full respekt för att man inte innan förstår vad det innebär. Jag har själv erfarenhet av att delta i övningar och sammankomster med en av ledarna som var med i programmet (i jobbet dessutom!). Det blir lätt väldigt djupt och personligt och vem som helst kan bli ett känslomässigt vrak utan att se det komma innan. Stor respekt till dom som fullföljde övningarna, jag hade aldrig någonsin ställt upp på det i TV, ännu mindre hållit ihop det. Också respekt till dom sa "tack, men nej tack."