Gift vid första ögonkastet 2024

Jag tyckte också att framför allt kompisen tog på Niklas på ett sätt som i alla fall inte skriker "bara vänner", men huruvida det faktiskt innebär en önskan om något mer eller inte kan vi förstås omöjligt veta. Men i så fall handlar det väl om bisexualitet än homosexualitet för Niklas del.

Så jag håller delvis med dig @Thera men lägger ingen värdering i det, och tyckte att därför din smiley kändes lite märklig i sammanhanget...

Att Nicklas och kompisen har en NÄRA vänskap syns lång väg. Men kompisen tog ju även upp att Nicklas betytt mycket under en mycket svår tid för honom. Så det låter som ev psykisk ohälsa som Nicklas hjälpt kompisen med.
Det kan ju inneburit många kramar och hålla om (kramar) medans kompisen mått dåligt. Och det är ju inte något konstigt? Det gör jag med oavsett könet på den nära vännen som man hjälper.

Kompisens sexuella inriktning kan ju vara vad som helst, medans Nicklas oavsett tidigare relationer ser sej själv som heterosexuell just nu, och helt klart sökte till programmet som heterosexuell. Han låg ju och "dagdrömde" om hur Ninni kommer in med deras 2 gemensamma barn och grattar honom i framtiden. Så han har ju sin syn på framtiden "klar" i vart han vill vara.

Jag tyckte också att framför allt kompisen tog på Niklas på ett sätt som i alla fall inte skriker "bara vänner", men huruvida det faktiskt innebär en önskan om något mer eller inte kan vi förstås omöjligt veta. Men i så fall handlar det väl om bisexualitet än homosexualitet för Niklas del.

Så jag håller delvis med dig @Thera men lägger ingen värdering i det, och tyckte att därför din smiley kändes lite märklig i sammanhanget...

Du menar 😬-smileyn?

Det var i alla fall inte riktat mot någons läggning utan snarare mot det jobbiga i att ha gift sig på tv och så plötsligt inser man att man är kär i sin polare.
Oavsett kön.

Varför skulle det vara tramsigt?
Av den anledning jag skriver. Och för att det är rätt rövigt att hinta att vänskap mellan två män är bögit.
Varför skulle någon gå igenom hela den processen som Niklas gjort om han och polaren var ett par?
De verkar snarare väldigt trygga i sin vänskap som kan uttrycka sig som de gör och krama om varandra.
Givetvis ska någon tolka det som ”bögigt”.

Av den anledning jag skriver. Och för att det är rätt rövigt att hinta att vänskap mellan två män är bögit.
Varför skulle någon gå igenom hela den processen som Niklas gjort om han och polaren var ett par?
De verkar snarare väldigt trygga i sin vänskap som kan uttrycka sig som de gör och krama om varandra.
Fast vaddå "bögigt"? Jag blev också paff över deras beteende mot varandra och hade blivit precis lika förvånad om två tjejkompisar interagerade på det sättet. Eller två kompisar av olika kön. Jag tror absolut att Niklas är kär i Ninni och inte i sin kompis, men jag förstår förvåningen. Jag reagerade som sagt också. Men det där beror väl på vad man själv är van vid i sina kompisrelationer kanske. 🤷‍♀️ Det gav intryck av mer/annat än vänskap, även om det säkert inte är det. Tycker jag då. 😅

Fast vaddå "bögigt"? Jag blev också paff över deras beteende mot varandra och hade blivit precis lika förvånad om två tjejkompisar interagerade på det sättet. Eller två kompisar av olika kön. Jag tror absolut att Niklas är kär i Ninni och inte i sin kompis, men jag förstår förvåningen. Jag reagerade som sagt också. Men det där beror väl på vad man själv är van vid i sina kompisrelationer kanske. 🤷‍♀️ Det gav intryck av mer/annat än vänskap, även om det säkert inte är det. Tycker jag då. 😅
För mig är det helt naturligt att två väldigt nära vänner kramar om varandra.
Jag kramar mina nära vänner så (om de är personer som är bekväma med det) oavsett kön. Jag är 50+ och ingen har misstolkat det för kärlek hittills.

Men alltså?

Vem har sagt nåt om bögigt? Den enda är du.

Om exempelvis Adam hade agerat på liknande sätt mot en tjejkompis hade jag reagerat likadant. Man undrar ju vilka som sitter på fördomarna här? Förmodligen de som ens får detta att handla om sexuell läggning.

Dessutom, alla har inte tvåsamhet som norm, vissa kan faktiskt bli kära i fler än en person vet du..

För mig är det helt naturligt att två väldigt nära vänner kramar om varandra.
Jag kramar mina nära vänner så (om de är personer som är bekväma med det) oavsett kön. Jag är 50+ och ingen har misstolkat det för kärlek hittills.
Kramar om - absolut, inga konstigheter! Det var inte det jag reagerade på - det var hela deras interagerande med varandra som andades mer än vänskap, i min värld. 🤷‍♀️ Men som sagt så tror jag inte att det är så.

Men alltså?

Vem har sagt nåt om bögigt?

Om exempelvis Adam hade agerat på liknande sätt mot en tjejkompis hade jag reagerat likadant. Man undrar ju vilka som sitter på fördomarna här?!

Dessutom, alla har inte tvåsamhet som norm, vissa kan faktiskt bli kära i fler än en person vet du..
Det är väl ändå fördomsfullt att anta att någon är kär i någon för att de har ett djupt samtal och kramar om varandra länge?
Åter igen så känns det jäkligt märkligt att gå igenom hela den här processen om man inte sökte tvåsamheten som norm.
Söker man något annat är man nog medveten nog att vara väldigt öppen med det för allas skull.

Men hey, du får ha din teori.

Det är väl ändå fördomsfullt att anta att någon är kär i någon för att de har ett djupt samtal och kramar om varandra länge?

Är det fördomsfullt? Jag måste missuppfattat syftet med tråden, jag trodde i min enfald att detta var en tråd där vi just gissade och spekulerade kring tv-deltagares känslor, men det var tydligen bara ok om det gällde vissa par.

För gud förbjude om någon visar sig vara bi, ha känslor för fler än en eller råkar gilla sin kompis lite extra. 🤦🏻‍♀️

Magnus instagramkonto är också lite udda - vilken annan människa med katt - eller något djur - har ett konto utan EN enda bild på eller åtminstone tillsammans med katten/djuren? Utan ALLA inlägg består av foton på honom själv? Inte någon annan människa eller djur eller natur. (Eller mat, som Elsa. :D) Nu kanske är det en sådan katt som har "ett eget" konto med bara bilder på katten. Men ändå.

Nu fick katten vara med med en egen bild på stories! Storartat. Men kattbilden kompenserades omedelbart med ännu en selfie. Ifall någon vinkel var kvar o-fotad efter de första 400.

Du menar 😬-smileyn?

Det var i alla fall inte riktat mot någons läggning utan snarare mot det jobbiga i att ha gift sig på tv och så plötsligt inser man att man är kär i sin polare.
Oavsett kön.

Ja, det var den som jag menade. Även om jag också tycker att det som visades KAN innebära att minst en av dem är kär i den andra, så kan man inte dra slutsatsen att det faktiskt är så. Jag tycker att du drar lite väl stort på det.

Om det var någon kärlek som syntes så tycker jag att den snarare låg hos kompisen. Niklas respons såg jag lika gärna handla om en väldigt snäll kille som inte vill låta sin kompis göra något som skulle kunna bli dumt på TV. Att han pratar om Ninni t ex, klassiskt för att på ett tydligt men inte dissande sätt förklara för den andre var hans intresse ligger.

Men jag håller med dig om att andra här drar för stora växlar på kön här, det som visades handlar inte om det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka