Gift vid första ögonkastet 2024

Jag blev också lite fascinerad över en del andra matchningar som är gjorda. Bara att passa ihop en person som väldigt gärna vill ha barn med en som är osäker på det känns som en dålig matchning. Det är ju inte en del som går att jämka om.

Nu har jag också kollat både Hectors och Magnus instagram och det räcker ju att kolla där för att ana att de kanske inte är en superbra matchning. Antingen är experterna helkassa eller så visade Magnus en helt annan sida inför dem :confused:
Eller hur. Att dom delar intressen mm. absolut. Men tittar dom ens vidare än så dessa så-kallade "experter"? Tänker på såna saker som hur dom är personlighetsmässigt, kärleksspråk mm? Hector behöver ju någon som möter han där han är, inte någon tråk-pelle som verkar ha en gren där solen inte skiner. Sen verkar Magnus instagram så sjuk märklig. Har dom ens tittat på den innan dom matchar ihop? Om en person bara har 118 selfies och inte bilder på någonting annat öht så undrar man lite om människan ifråga kanske mår helt bra och verkar extremt utseendefixerat? Tycker som andra i tråden att ha djur och inte ha en enda bild på dom på sin profil är märkligt. (eller någonting annat alls, men han kanske bara tittar i spegeln hela dagarna?). Alla intressen, ridningen, vänner etc? inget sånt alls. Märkligt.

Tänkte precis samma, blev så oerhört irriterad på Magnus. Varför ställer man ens upp på sånt program om man är så jäkla stel. Herregud. Tycker synd om Hector. Det måste göra ont att bli behandlat som skräp. Han är värt bättre. Magnus försöker inte ens. Skrattade när Magnus sa att om han skulle gjort om allt skulle han gjort annorlunda. AS IF. Han fick sååå många chanser och valde att vara dryg och ointresserad. Nä. Ogillar Magnus mer än Elsa vid detta läget. Tycker hon har betet sig illa och ogillat henne massor, men Magnus beteende är fan sjukt. Ställ inte upp på sånt program om man har väldigt specifika preferenser. Hector ser bra ut och verkar vara en rolig person. Så vad är problemet. Han gav det aldrig ens en chans. Oerhört tråkig person på alla sätt och viss.

Har haft en person i min närhet som påminner mycket om Magnus. (långt skägg med) Dock straight. Den personen hade så jäkla mycket problem som denna vägrade hantera och istället är denna personen totalt emotionellt uppstoppad och kan inte prata om saker, men stänger av totalt istället. Personen tog till alkohol istället och när denna slutade att använda alkohol kunna han inte längre vara social, utan började bete sig så konstigt. Avslutade flera vänskap med att ghosta folk. Så har väldigt svårt för den typen av människor.
Jag tyckte det var konstigt när Magnus (tror det var i näst senaste avsnittet) sa till Hector att han inte kände attraktion men att dom hade ”klickat”. Jag vet inte, men det där är inte min version av att klicka. 🤷‍♀️

Jag tyckte det var konstigt när Magnus (tror det var i näst senaste avsnittet) sa till Hector att han inte kände attraktion men att dom hade ”klickat”. Jag vet inte, men det där är inte min version av att klicka. 🤷‍♀️
Jag tänker att de kan ju ha klickat i början, men så blev det av en eller annan orsak "ick" för Magnus, och har den känslan slagit till så går det inte att få bort.

Jag tror att jag hade reagerat precis som Selma i den situationen när hon ville säga något. Jag är inte det minsta lik henne i övrigt, jag är lite långsam och småtråkig, inte alls så där fartfylld och flipprig.

Håller med! Det är så skört när man väl ska våga dela med sig och då kan ett enda ord eller gest som är lite avvisande göra att man helt tappat förtroendet för den andre personen.

Är det bara jag som tror det i själva verket är två homosexuella par med i programmet? Han som höll tal till brudgummen verkar ju dökär i honom. 😬

Jag tyckte också att framför allt kompisen tog på Niklas på ett sätt som i alla fall inte skriker "bara vänner", men huruvida det faktiskt innebär en önskan om något mer eller inte kan vi förstås omöjligt veta. Men i så fall handlar det väl om bisexualitet än homosexualitet för Niklas del.

Så jag håller delvis med dig @Thera men lägger ingen värdering i det, och tyckte att därför din smiley kändes lite märklig i sammanhanget...

Fast vaddå "bögigt"? Jag blev också paff över deras beteende mot varandra och hade blivit precis lika förvånad om två tjejkompisar interagerade på det sättet. Eller två kompisar av olika kön. Jag tror absolut att Niklas är kär i Ninni och inte i sin kompis, men jag förstår förvåningen. Jag reagerade som sagt också. Men det där beror väl på vad man själv är van vid i sina kompisrelationer kanske. 🤷‍♀️ Det gav intryck av mer/annat än vänskap, även om det säkert inte är det. Tycker jag då. 😅

Men 100%! Jag tänkte redan på bröllopet och talet att Niklas och kompisen antingen hade haft ihop det tidigare eller att kompisen hade önskat det.

Jag tycker det låter som att Niklas är/var öppen för andra typer av relationer än heterosexuella monogama relationer, eller iaf är/har varit öppen för andra typer av sex. Både det han sa på gymmet om att han gillar att titta på andra (om den andre är med på det) och på retreat helgen när han sa att han nog inte skulle säga nej till något hon ville göra med honom utan att det mer handlade om hur långt hon skulle vilja gå. Och talet från kompisen samt deras samtal på festen. Jag trodde han skulle nämna att han brukade vara på tantraretreat när han pratade om vilken typ av yoga han höll på med, tycker han har den viben

I övrigt så tycker jag Selma och Andreas är så himla fina, jag känner igen mig i Selmas otrygga anknytningsmönster och vet hur viktigt det är med en partner som är trygg under tiden man själv är kaos och jag ser mer och mer det hos Andreas. Jag tycker Andreas blir hetare och hetare ju mer jag ser hur trygg och icke-dömande han är mot henne.
Jag vet inte om det är nog för att relationen ska hålla mellan dem men tror hurusom att båda har växt väldigt mycket under serien. Om det inte håller kan jag se framför mig hur Andreas kommer komma ut relationen med mycket större självförtroende och kanske vara lite sugen på att dejta runt litegrann och få njuta av sitt nya självförtroende.

Adam och Elsa tror jag inte kommer hålla, jag tror att hon behöver en man med lite bättre självförtroende än Adam. Tror inte att Adam riktigt kommer kunna släppa känslan av att han behöver prestera i relationen och då kommer han inte orka bära relationen till sist. Stor risk att Elsa då går därifrån med ännu större ärr och rädsla för att vara sårbar i kommande relationer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka