Vi började med Elsa och Adam: Jag mår dåligt av Elsa. Hon triggar mig för hon påminner så mycket om mitt ex. På morgonen kör hon silence treatment när Adam åter igen försöker nå fram till henne. I soffan avbryter hon honom, kör både victum blaming och gaslightning.
Jag känner igen mig i Adam. Han blir så glad när hon ger det minsta lilla. Som ett telefon efter att ha blivit klickad flera gånger.
När han köper blommor dizzar hon hans gest med att förlöjliga den med att säga att hon har skämtat om blommor hela dagen. Hon styr och han får nöja sig med vilket humör hon är på. De där höga topparna och djupa dalarna,
Osunt!
Fantastiskt bröllopsresa de fick föresten. Min hemby Orsa
Hector och Magnus: Magnus fortsätter vara stel och tråkig. Han verkar sakna humor och bara vara seriös. Tycker inte att man får någon kläm på vad han egentligen vill ha. Hector är tydlig med att han vill ha skämt, skratt, samtal, passion och närhet. Men Magnus känns lika grå och stel som han ser ut.
Fruktansvärd bröllopsresa. Fy för att bo så spartanskt på vintern. Tycker experterna bör läsa av paren lite innan de skickar iväg dem på bröllopsresan. Det enda pluset var hundspannet.
Pajparet- Supersöta, supersnälla, supertacksama, superförstående. Finns inte så mycket att säga om dem. Ska jag vara lite elak så får jag nästan könslan av att de inte har så mycket till egen personlighet utan kan anpassa sig efter behov för sin partner. Men båda är så snälla och gulliga att det blir nog inte ett problem.
Enda paret jag tror på i längden.
Andreas och Selma- Jag blir stressad av Selmas yvighet och kaos. Och lika snabbt som hon är högljud och yvig kan hon kasta om och bara stänga ner eller bli superkänslosam. Det är verkligen noll till hundra, gas, tvärnit.
Än så länge verkar det funka utmärkt med Andreas. Jag hoppas han är ärligt så förstående som han utger sig för att vara så att han inte är ”för snäll”. Jag fick intrycket av deras terapimöte av att han var den som fick bjuda till och nästan tvinga fram en form svar han hade svårt att ge för att Selma började krisa.
Allt skräp och bajs hon hade under soffan