Gift vid första ögonkastet 2024

Jag retar ihjäl mig på Elsas engelska som slängs in här och var. Och på ett allvarligare plan tycker jag hon gnäller rätt så friskt på mannen som jag tappat namnet på. Gnäller på att han inte ställer frågor men när han gör det vill hon antingen inte prata om det eller så avfärdar hon med "jag vet inte" och låter det vara där. Känns som att hon inte klarar att ta relationen djupare och stöter bort istället.

Selma och Andreas (?) verkar hittills funka. Jag hade blivit galen på Selmas flams dock, vattenkriget på spa hade eventuellt varit en dealbreaker för mig, jag gillar inte folk som inte följer regler, eller ännu värre, inte SER reglerna 😂🙈 men han verkade funka ihop med det. Jag tycker han verkar väldigt trevlig, får se om det håller i sig eller om det dyker upp dåliga sidor.

De andra paren tycker jag hittills är ganska ointressanta. Gayparet har noll kemi förutom att de kanske gillar varandras kroppar, och de andra har nästan så mycket kemi att det blir trist.

Elsa och Adam när de pratar i sängen - röd flagg på henne! Hon dömer, fultolkar och vänder det till hans fel? Han tar upp att det är tråkigt att hon inte besvarar hans frågor utan bara sätter punkt. Det är som att hon inte kan hantera det och tar det som kritik. Hon kan ju ta lärdom av det och tänka på det, för att få bättre flyt i konversationen. Nä jag stör mig otroligt på henne. :nailbiting:

Elsa och Adam när de pratar i sängen - röd flagg på henne! Hon dömer, fultolkar och vänder det till hans fel? Han tar upp att det är tråkigt att hon inte besvarar hans frågor utan bara sätter punkt. Det är som att hon inte kan hantera det och tar det som kritik. Hon kan ju ta lärdom av det och tänka på det, för att få bättre flyt i konversationen. Nä jag stör mig otroligt på henne. :nailbiting:
Ja! Ser slutet av senaste avsnittet nu (hade inte sett klart när jag skrev ovanstående) och Adam tar upp precis det jag reagerade på. Tycker hon reagerar riktigt dåligt, hon kastar skit på honom rätt ofta (iaf vad som visas) men när han tar upp en grej så blir hon sur direkt. Nä jag tror inte på dom och hon framstår som ganska omogen...

Ja! Ser slutet av senaste avsnittet nu (hade inte sett klart när jag skrev ovanstående) och Adam tar upp precis det jag reagerade på. Tycker hon reagerar riktigt dåligt, hon kastar skit på honom rätt ofta (iaf vad som visas) men när han tar upp en grej så blir hon sur direkt. Nä jag tror inte på dom och hon framstår som ganska omogen...
Ett beteende som hon har blir snabbt toxiskt i en relation.
Led med Adam när hon direkt gick till angrepp och vände hans försök till dialog mot honom.
Har levt i en sån relation där all dialog förminskades, förfulades eller vändes mot mig och det är jäkligt mindfuckande efter ett tag.

Jag förstod aldrig vad han ville ha sagt egentligen. Och inte heller vad hon gick igång på :confused:
Kändes som det blev bråk för absolut ingenting.

Sen var det intressant den där runda stugan eller vad det var. Såg så mysigt ut :D
Var det tyg på väggarna?

Ja, jag med, jag klarar knappt av att se programmet för att jag stör mig.

Jag förstod aldrig vad han ville ha sagt egentligen. Och inte heller vad hon gick igång på :confused:
Kändes som det blev bråk för absolut ingenting.

Sen var det intressant den där runda stugan eller vad det var. Såg så mysigt ut :D
Var det tyg på väggarna?
Hon klagade tidigare på att han aldrig frågade något.
Så han tog afterski som ett exempel på att när han frågar så får han inget svar/motfråga. Men han formulerade sig lite luddigt och krångligt.
Men hon brydde sig inte om att lyssna in eller be honom förtydliga. Noll tålamod.
Istället tolkade hon det som att det var viktigt för honom att hon hade en favvolåt. Det var en respons och ett samtal han försökte få till.
Jag förstår Adam, det blir svårt att lära känna någon som inte bollar något tillbaka i någon form.

Hon klagade tidigare på att han aldrig frågade något.
Så han tog afterski som ett exempel på att när han frågar så får han inget svar/motfråga. Men han formulerade sig lite luddigt och krångligt.
Men hon brydde sig inte om att lyssna in eller be honom förtydliga. Noll tålamod.
Istället tolkade hon det som att det var viktigt för honom att hon hade en favvolåt.
Jag förstår Adam, det blir svårt att lära känna någon som inte bollar något tillbaka i någon form.
Det verkar så tillgjort och konstigt mellan dem hela tiden. Lär nog separera kommande avsnitt.
Det här med att fråga blir också konstigt. Borde komma naturligt och inte på beställning. Det är väl ingen anställningsintervju de är på 😅

Efter att ha sett senaste avsnittet kan jag konstatera att jag hellre hade hängt med den ökände talaren på pajparets bröllop än Elsa & Selma. Sjukt jobbiga människor, på helt olika sätt.

Haha samma här! Selmas verkar maniskt skräckslagen för någon typ av allvar, hade aldrig stått ut med henne i en relation. Elsa = kommentar överflödig. Hon har lite jobb med sig själv att göra så att säga.

Tycker synd om Adam som försöker. Tycker inte alls Elsa är rättvis och verkar inte som hon klarar ta nån kritik. Är lite sorgligt att Adam säger typ "Alltså fan vad dum jag är, varför sa jag sådär för?" Tycker inte alls det var tokigt sagt, men hennes reaktion? Wow!

Andreas tycker jag verkar väldigt fin. Är osäker om han kommer stå ut med Selmas flamsande i längden dock. Kanske, kanske inte.

Pajparet är ju inte så spännande att se på... Men det verkar som att de är bra för varandra så håller tummarna för dem.

Tycker att Hector verkar härlig. Magnus lite stelare. Tror inte att det kommer hålla mellan dem tyvärr.

Elsa & Adam: de hamnade så snett. När Adam tog upp det där han frågat på karaoken, vilken den mest skruvade låt hon kunde tänka sig var, så hade hon bara blåst av honom, hon hade inte velat fundera en sekund över om det fanns ett svar. Och jag kan tänka mig att han menade att det där var symtomatiskt, att hon ofta är så snabb med att bara avfärda honom. Men nu blåste hon av honom igen och taggade upp och då gjorde han misstaget att säga "men du säger ju att jag aldrig ställer några frågor". Det var garanterat inte en fråga om fyllekaraoke han menade men han blev så nervös att han slängde ur sig det där. Och sen körde ´de praktfullt i diket med Elsa bakom ratten.

Och när han säger att han känner sig fysiskt bekräftad så säger hon Nej vad konstigt det är du inte. För tusan, snälla hoppa av redan i nästa avsnitt. Eller quit som Elsa förmodligen skulle säga.

Sen, pajparet: Där har vi väl verkligen någon som inte ställer frågor. Tjejen berättar om sina svåraste saker, att nära vännen dog och att hon varit så mobbad och han bara Mm. Åh. Vad fint att du berättar - eller vad han nu sa. Var det hårt klippt eller ställde han inte en enda jävla fråga? Hur gammal var du när vännen gick bort? Vad dog hon av? Hur kändes det när det hände? Mobbingen, hur kändes det, fick du nåt stöd av lärare, av föräldrar? Gick det bättre i din nya skola? osv

Vore jag hon skulle jag känna mig fullständigt ignorerad just då. I stället tycker hon att han tog emot det bra. Det håller säkert livet ut för dem, ingen av dem verkar kräva något som helst av den andre.

Och Selmas skratt ekar förmodligen fortfarande i Leninbadet på Hotell Gästis i Varberg. Jag har gillat henne hittills men här blev jag jättetrött.

Elsa & Adam: de hamnade så snett. När Adam tog upp det där han frågat på karaoken, vilken den mest skruvade låt hon kunde tänka sig var, så hade hon bara blåst av honom, hon hade inte velat fundera en sekund över om det fanns ett svar. Och jag kan tänka mig att han menade att det där var symtomatiskt, att hon ofta är så snabb med att bara avfärda honom. Men nu blåste hon av honom igen och taggade upp och då gjorde han misstaget att säga "men du säger ju att jag aldrig ställer några frågor". Det var garanterat inte en fråga om fyllekaraoke han menade men han blev så nervös att han slängde ur sig det där. Och sen körde ´de praktfullt i diket med Elsa bakom ratten.

Och när han säger att han känner sig fysiskt bekräftad så säger hon Nej vad konstigt det är du inte. För tusan, snälla hoppa av redan i nästa avsnitt. Eller quit som Elsa förmodligen skulle säga.

Sen, pajparet: Där har vi väl verkligen någon som inte ställer frågor. Tjejen berättar om sina svåraste saker, att nära vännen dog och att hon varit så mobbad och han bara Mm. Åh. Vad fint att du berättar - eller vad han nu sa. Var det hårt klippt eller ställde han inte en enda jävla fråga? Hur gammal var du när vännen gick bort? Vad dog hon av? Hur kändes det när det hände? Mobbingen, hur kändes det, fick du nåt stöd av lärare, av föräldrar? Gick det bättre i din nya skola? osv

Vore jag hon skulle jag känna mig fullständigt ignorerad just då. I stället tycker hon att han tog emot det bra. Det håller säkert livet ut för dem, ingen av dem verkar kräva något som helst av den andre.

Och Selmas skratt ekar förmodligen fortfarande i Leninbadet på Hotell Gästis i Varberg. Jag har gillat henne hittills men här blev jag jättetrött.
Håller verkligen med om Elsa och Adam! Jag förstår verkligen vad han menade men förstår också att han helt backar när hon blir så defensiv med en gång, hon verkar ju inte ens vilja försöka förstå vad han menar.

Håller verkligen med om Elsa och Adam! Jag förstår verkligen vad han menade men förstår också att han helt backar när hon blir så defensiv med en gång, hon verkar ju inte ens vilja försöka förstå vad han menar.
Jag kunde lite lite grand irritera mig på att han inte sjöng ut och förklarade vad han faktiskt menade, när hon frågade om det så stakade han sig bara. Men samtidigt: @Fetaost uttryckte det på pricken: hon vände hans försök till dialog mot honom. Och det är förfärligt att vara i underläge i ett gräl, man tar sig liksom inte upp. Gräl måste vara jämbördiga annars blir det obehagligt.

KL

Det här om att Magnus (?) reagerade på att Hector inte haft nåt förhållande trots att han var 40. Det tycker jag inte är konstigt alls, alltså att han reagerade. Magnus tänkte väl som jag, att har man inte haft det så beror det på nån hangup hos en själv, inte på de som passerat i ens trassliga kärleksliv. Jag har själv en trasslig förhållandehistorik men jag klandrar ingen annan än mig själv för det. Och jag tänker att Magnus nog tänkte Hm, undrar om han har problem i relationer som han kommer att få även med mig?

Jag har så himla svårt för Elsa, vad är det för våp…Vem är så gammal och inte kan vara ifrån sina föräldrar.. Förra avsnittet ge för sig men såg två på rad. Sedan bråket på kvällen, tala om att överreagera. Han känner nog av att han är mer intresserad än vad hon är och hamnar därför i underläge.

Jag kunde lite lite grand irritera mig på att han inte sjöng ut och förklarade vad han faktiskt menade, när hon frågade om det så stakade han sig bara. Men samtidigt: @Fetaost uttryckte det på pricken: hon vände hans försök till dialog mot honom. Och det är förfärligt att vara i underläge i ett gräl, man tar sig liksom inte upp. Gräl måste vara jämbördiga annars blir det obehagligt.

KL

Det här om att Magnus (?) reagerade på att Hector inte haft nåt förhållande trots att han var 40. Det tycker jag inte är konstigt alls, alltså att han reagerade. Magnus tänkte väl som jag, att har man inte haft det så beror det på nån hangup hos en själv, inte på de som passerat i ens trassliga kärleksliv. Jag har själv en trasslig förhållandehistorik men jag klandrar ingen annan än mig själv för det. Och jag tänker att Magnus nog tänkte Hm, undrar om han har problem i relationer som han kommer att få även med mig?
Jag läste i nån av kvällstidningarna på nätet en intervju med Elsa och Adam. Tydligen hade de press på sig från teamet att de skulle göra sin läxa som de fått av experten. Adam försökte börja med att lyfta hur han saknade en motdialog och tog det här exemplet från afterskin.
Han förklarade att han kände sig pressad att få igång samtalet och att situationen var stel och konstlad. Så det var nog därför han svamlade som han gjorde.

Sen, pajparet: Där har vi väl verkligen någon som inte ställer frågor. Tjejen berättar om sina svåraste saker, att nära vännen dog och att hon varit så mobbad och han bara Mm. Åh. Vad fint att du berättar - eller vad han nu sa. Var det hårt klippt eller ställde han inte en enda jävla fråga?
Det där påminner mig om en utbildning jag gick på. Det handlade om samtal, hur man bekräftar och visar att man lyssnar. Vi fick en knasig och rolig rollspelsövning där vi skulle göra så många fel som möjligt som lyssnare. Pajkillens agerande skulle ha platsat där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka