Gift vid första ögonkastet 2024

Tror inte att Elsa och Adam kommer hålla. Kanske kamerorna bidrar till det men de känns väldigt tillgjorda hela tiden.
Selma och Andreas verkar mest naturliga. De är också roligaste paret så här långt att följa. Håller det i sig så varför inte. Men gissar på att det då blir Andreas som flyttar. Långt avstånd till Malmö.

Jag gillar hur Andreas tänker "här kan jag vara mej själv", kan förstå hur det är att växa upp i en småstad med typ släkt och "alla känner alla", man kanske formas för mkt efter hur andra vill att man ska vara än den man ÄR.
Så nu när han fick chansen att "gifta sej och flytta" så blir han den han VILL vara.
Såklart kan Selmas personlighet "smitta av sej", för hon har definitivt visat en annan sida än från första avsnittet då hon verkade "njaeeejig" där man trodde hon skulle hänga upp sej på saker och inte kunna "släppa in honom".
För mej är dock Andreas för lik Jim (Jimmie) från förra säsongen att jag inte kan gilla honom så mkt (utseende mässigt, som tur är inte personlighetsmässigt, och JA jag är ansiktsblind :p )

Elsa kommer definitivt få Adam att tappa lusten totalt. Herregud. Hon verkade skitkul när giftermålet var, sen när de kommer "hem" blir hon en blöt trasa å grinar för allt ? VA ? En vuxen kvinna som inte kan va hemifrån ? Som tycker "du ser rik ut" är en KOMPLIMANG som är den bästa hon fått ? Som tycker att "du ser ut som Carolina Gynning" är en lika bra komplimang ? Herregud... Adam skulle gå genom eld och vatten för att göra henne glad, han är respektfull, "ska jag gå och köpa sushi så du kan prata ostört med Annie ?" "jag hade sönder hennes hårspänne då jag inte visste att dörren skulle ha sönder det, jag köper nytt" ... Asså va ? Killen är ett KAP (om än då ger dåliga komplimanger, men han verkar ju fattat vad hon går igång på som komplimanger)

Gay paret, Svårt att säga. Ligga i sängen och titta på BILDER av sin respektive å ge komplimanger på dem, när de literally ligger brevid varandra och har chansen att "gå vidare IRL" ??? Även om det såklart kan va en icebreaker och kanske bara "vad som visades" ? Svårt att säga.

Pajparet. Nuff said. De är match made in heaven. Sen kommer det säkert "vinklas in" någon STOR katastrof längre in i programmet som kommer göra att alla ba "va men jag trodde de skulle hålla för evigt" och såklart är det inget som har påverkat hur de känner för varandra, enbart för att "visa att kolla alla kan överleva oenigheter"...

Pajparet- De kommer nog få det att funka för båda känns som de kan anpassa sig extremt mycket och inte har några större önskemål eller krav. Tycker de är trista och ointressanta i nuläget att följa. De mest håller med varandra och verkar inte ha några djupare funderingar.

Adam och Elsa- Tycker Adam hanterar Elsas osäkerhet och ångest helt suvuränt. Men om hon fortsätter krisa så är frågan om han orkar. Hon känns lite osjälvständing.
Komplimangen om att hon såg rik ut tolkade jag som ett skämt dem emellan och inte som något seriöst.

Andreas och Selma- Selma verkar verkligen störtskön men väldigt högenergisk. Jag undrar om de verkligen kommer hitta balans i sina olika energiener. Men blir de superkära och uppskattar varandras olikheter kan det funka.

Hector och Magnus- Åh vad jag hoppas på dom för jag gillar Hector så mycket. Det hänger nog på Magnus om det kommer funka eller inte. Han kan nog vara lite mer fyrkantig än sin make. Men hittills verkar de har stort tycke för varandra och ha kemi.

Pajparet- De kommer nog få det att funka för båda känns som de kan anpassa sig extremt mycket och inte har några större önskemål eller krav. Tycker de är trista och ointressanta i nuläget att följa. De mest håller med varandra och verkar inte ha några djupare funderingar.

Adam och Elsa- Tycker Adam hanterar Elsas osäkerhet och ångest helt suvuränt. Men om hon fortsätter krisa så är frågan om han orkar. Hon känns lite osjälvständing.
Komplimangen om att hon såg rik ut tolkade jag som ett skämt dem emellan och inte som något seriöst.

Andreas och Selma- Selma verkar verkligen störtskön men väldigt högenergisk. Jag undrar om de verkligen kommer hitta balans i sina olika energiener. Men blir de superkära och uppskattar varandras olikheter kan det funka.

Hector och Magnus- Åh vad jag hoppas på dom för jag gillar Hector så mycket. Det hänger nog på Magnus om det kommer funka eller inte. Han kan nog vara lite mer fyrkantig än sin make. Men hittills verkar de har stort tycke för varandra och ha kemi.

Ja håller med!

Magnus verkar oroad över att Hector inte haft något förhållande innan men så som Hector reagerat varje gång de kommer på tal hade gjort, iaf för mig att de känns som ett ickeproblem. Tycker ändå Hector svarar väldigt självsäkert och lugnande.

Svårt att veta lite ibland hur stort något är för paren eller om det är produktionen som vill att de ska se större ut än vad det är.

Andreas fick väl nån insikt där att han och Selma bor väldigt långt ifrån varandra med..

Ja håller med!

Magnus verkar oroad över att Hector inte haft något förhållande innan men så som Hector reagerat varje gång de kommer på tal hade gjort, iaf för mig att de känns som ett ickeproblem. Tycker ändå Hector svarar väldigt självsäkert och lugnande.

Svårt att veta lite ibland hur stort något är för paren eller om det är produktionen som vill att de ska se större ut än vad det är.

Andreas fick väl nån insikt där att han och Selma bor väldigt långt ifrån varandra med..
Jag är väldigt osäker på vilken nytta man (eller ens nya partner) har av ens tidigare förhållanden? Jag har aldrig riktigt tänkt på det. Hur tänker ni andra?

Jag är väldigt osäker på vilken nytta man (eller ens nya partner) har av ens tidigare förhållanden? Jag har aldrig riktigt tänkt på det. Hur tänker ni andra?
Jag tänker att det är rätt viktigt, det säger ju mycket om vad man har med sig i bagaget, hur man hantera olika situationer osv. För mig är det tex en grön flagga på om man har bra relationer med ex och en röd flagga om man är ovän med flera av sina ex. Något pucko kan man ha i bagaget, men är alla ens ex puckon så finns det en stor gemensam nämnare.

Tänker inget om det. Möjligtvis att en partner med väldigt många förhållanden eller som påpekar att alla ex är ”the bad guy” kan vara grunden till problemet.
Skulle absolut inte höja på ögonbrynen för att någon haft få förhållanden.

Gud. Jag klev under täcket och bara "lalalala" under täcket till kompisens tal. Klarar inte av så mycket cringe. Man undrar om han drog igång bara för att få finnas på tv? Eller typ att han själv ville gifta sig med kompisen.

Jag tänker att det är rätt viktigt, det säger ju mycket om vad man har med sig i bagaget, hur man hantera olika situationer osv. För mig är det tex en grön flagga på om man har bra relationer med ex och en röd flagga om man är ovän med flera av sina ex. Något pucko kan man ha i bagaget, men är alla ens ex puckon så finns det en stor gemensam nämnare.
Ja, i det fall då det finns tidigare förhållanden. Då håller jag med.

Men när det inte finns? Han verkar ju inte tycka att det är för att han bara har träffat på puckon, tex. (Däremot har jag alltid - fråga mig inte varför, för jag vet inte - känt mig lite fundersam om någon har väldigt lite sexuell erfarenhet för sin ålder, men så tolkar jag honom inte heller. )

Ja, i det fall då det finns tidigare förhållanden. Då håller jag med.

Men när det inte finns? Han verkar ju inte tycka att det är för att han bara har träffat på puckon, tex. (Däremot har jag alltid - fråga mig inte varför, för jag vet inte - känt mig lite fundersam om någon har väldigt lite sexuell erfarenhet för sin ålder, men så tolkar jag honom inte heller. )
Jag skulle bli lite skeptisk vid INGA förhållanden alls vid den åldern. Få eller korta, ok. Men inte en enda?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka