Gift vid första ögonkastet 2024

Hatar att svt inte visar gamla säsonger! Just tacoparet hade jag velat introducera min sambo för :love:
Jag var sååå skeptisk till Tacoparers matchning. Jag tyckte det lät så tunt att bli ihopmatchade för att båda längtade efter familj och gillade tacos. Sånt som intressen, humor mm som gör att man verkligen väljer varandra presenterades inte alls. Men de hittade ju verkligen varandra.

Undra om årets pajpar kan bli nya tacoparet?

Jag var sååå skeptisk till Tacoparers matchning. Jag tyckte det lät så tunt att bli ihopmatchade för att båda längtade efter familj och gillade tacos. Sånt som intressen, humor mm som gör att man verkligen väljer varandra presenterades inte alls. Men de hittade ju verkligen varandra.

Ja jag med! Och det var väl lite issues med boende och olika stadier i livet också vill jag minnas. Och så går de och blir gulligaste ever istället?! :love:

Det blir bannemig alltid tvärtom för mig. Förra året trodde jag på alla utom Rosanna och, öh, vad han nu hette. Och ja, vi såg ju hur det gick :laugh:

Varför säger de vinterbröllop när det är mars? Är det inte vår då? När jag läste att det skulle vara vinterbröllop i den nya säsongen såg jag snö och vinter framför mig. Vårbröllop tycker iaf jag hade passat bättre.

Det är väl bara att klä på sig? Det finns mängder med skitsnygga vinterkappor.
Jomenvisst men varför kommer kvinnorna i sommarkläder med dåligt tillpassade ytterjackor och killarna i liknande underbara vackra dalainspirerade jackor? Inget roligt, känns som om männen stöttas mer redan. Min känsla.

Så här långt verkar det väldigt lovande ju! Bara awkward med kompisens tal, dels i sammanhanget att det sprids långt utanför de närvarande plus sammanhanget att han har noll koll på vem bruden är och vilken "humor" hon och hennes närmaste uppskattar. Och att det kändes inte ens som brudgummens "humor", bara att han själv ville vara i centrum. Vilket komplett magplask. Men som sagt jättefin kemi mellan brudparet och känslan att de båda verkligen vill detta.

Annars hoppas jag på allihop denna säsong! Så fin och innerlig sång från Hector, Jimmies förra året kändes redan från start alldeles för mycket, men detta kändes bara som värme och öppenhet. Hade varit så himla roligt om det äntligen blev ett lyckat gaypar, det har varit så många gånger som bristen på attraktion fällt alltihop direkt.

Hektor och Magnus- Vårt favvopar! Jag älskar Hektor so far. Hoppas stenhårt på dem. Men vad var det där med att folk skulle se på när de badade ?O_o

Ninni och Niklas- Pajparet. När kompisen höll talet drog min sambo en filt över huvudet och sa ”Nej, nej, nej” :bag: Opassande och så himla fel. Paret ifråga-de kan nog få det att funka. De känns sådär supersnälla båda två.

Elsa och Adam- Dehär tror jag på. Båda är glada, energifulla, gillar kul och har tydligt tycke för varandra. Vi kom på att köpt en del pizzor av en av gästerna.

Selma och Andreas- nja. De känns inte alls på samma energinivå. Någonting med det här paret haltar.

Hektor och Magnus- Vårt favvopar! Jag älskar Hektor so far. Hoppas stenhårt på dem. Men vad var det där med att folk skulle se på när de badade ?O_o

Ninni och Niklas- Pajparet. När kompisen höll talet drog min sambo en filt över huvudet och sa ”Nej, nej, nej” :bag: Opassande och så himla fel. Paret ifråga-de kan nog få det att funka. De känns sådär supersnälla båda två.

Elsa och Adam- Dehär tror jag på. Båda är glada, energifulla, gillar kul och har tydligt tycke för varandra. Vi kom på att köpt en del pizzor av en av gästerna.

Selma och Andreas- nja. De känns inte alls på samma energinivå. Någonting med det här paret haltar.

Håller med om Selma och Andreas. Jag tror de faller pga hennes osäkerhet och hennes "såhär ska det vara och jag ändrar mig inte"...

Så konstigt att de genomför vigseln utomhus, tycker jag. Grabbarna har fått supersnygga dalainspirerade rockar och kvinnorna har fått välja tunna vackra sommarklänningar som de måste skyla med dåligt planerade ytterplagg. Vilken kvinna vill gifta sig i ytterkläder? Så avtändande? Att känna sig obehaglig första dagen och försöka hålla god min i elakt spel. Vem kom på den idén, dvs att gifta sig utomhus i november?
Det var väl inget fel på ytterplaggen? Efter att ha läst detta förväntade jag mig typ helly hansen-dunjackor.

Det var väl inget fel på ytterplaggen? Efter att ha läst detta förväntade jag mig typ helly hansen-dunjackor.
Hade de gift sig i Älvdalen så hade orange Helly Hansen varit helt rätt 😉

För sjukt många år sen var jag på en hopptävling i Älvdalen. Man såg vilka som var från hemmaklubben. Vita ridbyxor och Helly Hansen. Jag trodde de hade kavajen inunder och skulle ta av Helly Hansenlurver innan de red in men icke.

För mig känns hon all over the place och inte så närvarande. Stissig. Kan bero på hur det är filmat och klippt.
De pratade om att hon hade en tendens att överanslysera och jag tyckte det märktes när han sa det där om vinet.
Fast det är ju inte alls samma sak som inlägget om att hon är "så här ska det vara och jag ändrar mig inte".

En del personer blir så där speedade under stress och allmänt ohanterliga situationer, eller om de har klippt fram den sidan av henne.

Runt fotograferingen och när de satte sig till bords, arbetade hon för att hitta ett läge att kunna vara lugnare i, som jag tolkade det. Jag tyckte att hennes grepp med att dra ut hans stol var ganska genialt

Fast det är ju inte alls samma sak som inlägget om att hon är "så här ska det vara och jag ändrar mig inte".

En del personer blir så där speedade under stress och allmänt ohanterliga situationer, eller om de har klippt fram den sidan av henne.

Runt fotograferingen och när de satte sig till bords, arbetade hon för att hitta ett läge att kunna vara lugnare i, som jag tolkade det. Jag tyckte att hennes grepp med att dra ut hans stol var ganska genialt
Mitt svar var om osäkerheten. Jag uppfattade ditt inlägg som att du frågade om både osäkerheten och ”mitt sätt”.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka