Vi som ritar Bukes djur

Måste förtydliga så ingen tror att det är jag som ritat. Verket är gjort av den amerikanska konstnären Raven O´Keefe.
rescuet.jpg
Som även gjort
biglogo.jpg

Samt en annan med liknande siluett där texten, "rescue, just do it" syns i siluetten i svart o vitt, tyvärr finns inte den bilden kvar på nätet.
 
Med vårens föl så spirar även lusten till att teckna :love: så jag tänkte lägga in dem här utifall ni vill se :o

20160512-135527-01.jpeg

Fuxar är bland de svåraste att färglägga, måste hitta bättre färger. Men den här sötnosen kunde jag inte motstå :love:
Ägs av @Maja_Kandi som väntade länge på sitt fina föl :D:love:

20160512-135546-01.jpeg

Jag har dock blivit bättre på de bruna! :up: Även om de tar tid :p Men den här var så söt att det var svårt att motstå.
Den här vilden ägs av @Vingra :love:

20160512-135554-01.jpeg

Isabellor är de lättaste att färglägga :angel: men fotot var så himla fint på det här söta paret :love:
Ägs av @Gabby_Ossi

20160512-135636-01.jpeg

Det här är ju egentligen inte ett föl :o men han var så fin på sin bild så att jag ville försöka iallafall.
Ägs av @urkella
 
Med vårens föl så spirar även lusten till att teckna :love: så jag tänkte lägga in dem här utifall ni vill se :o

20160512-135527-01.jpeg

Fuxar är bland de svåraste att färglägga, måste hitta bättre färger. Men den här sötnosen kunde jag inte motstå :love:
Ägs av @Maja_Kandi som väntade länge på sitt fina föl :D:love:

20160512-135546-01.jpeg

Jag har dock blivit bättre på de bruna! :up: Även om de tar tid :p Men den här var så söt att det var svårt att motstå.
Den här vilden ägs av @Vingra :love:

20160512-135554-01.jpeg

Isabellor är de lättaste att färglägga :angel: men fotot var så himla fint på det här söta paret :love:
Ägs av @Gabby_Ossi

20160512-135636-01.jpeg

Det här är ju egentligen inte ett föl :o men han var så fin på sin bild så att jag ville försöka iallafall.
Ägs av @urkella

Nejmen!!! :love: :love: Vad fiiiin! Vad duktig du är!
 
Med vårens föl så spirar även lusten till att teckna :love: så jag tänkte lägga in dem här utifall ni vill se :o

20160512-135527-01.jpeg

Fuxar är bland de svåraste att färglägga, måste hitta bättre färger. Men den här sötnosen kunde jag inte motstå :love:
Ägs av @Maja_Kandi som väntade länge på sitt fina föl :D:love:

20160512-135546-01.jpeg

Jag har dock blivit bättre på de bruna! :up: Även om de tar tid :p Men den här var så söt att det var svårt att motstå.
Den här vilden ägs av @Vingra :love:

20160512-135554-01.jpeg

Isabellor är de lättaste att färglägga :angel: men fotot var så himla fint på det här söta paret :love:
Ägs av @Gabby_Ossi

20160512-135636-01.jpeg

Det här är ju egentligen inte ett föl :o men han var så fin på sin bild så att jag ville försöka iallafall.
Ägs av @urkella
Åh vad roligt :) lilla skitmonster :D
 
Jättefina bilder @Asko
Om du vill prova måla av en krullig hund erbjuder jag gärna en bild eller två på vår lagotto. Eller om du vill öva på en gul labbe ;)
 
Ville bara skicka ut en liten uppmuntran (eller vad man ska kalla det?) till @RedHyuuga med en bild på sin fina tant :D
20160704-011741-01.jpeg

Det var en utmaning! Att brunt kan vara så svårt fattar jag inte men jag tror att jag lyckades ganska bra till slut ... efter typ tre-fyra lager :rofl: Men tanten hade en sådan fin färg att jag ville våga mig på den, puh! :angel:
Finns definitivt rum för förbättring men ganska bra ändå. Speciellt tränset var knepigt :wtf: till slut så smackade jag på en mörk färg som döljer de flesta misstagen, så går det också att göra! :angel:
 
Ville bara skicka ut en liten uppmuntran (eller vad man ska kalla det?) till @RedHyuuga med en bild på sin fina tant :D
20160704-011741-01.jpeg

Det var en utmaning! Att brunt kan vara så svårt fattar jag inte men jag tror att jag lyckades ganska bra till slut ... efter typ tre-fyra lager :rofl: Men tanten hade en sådan fin färg att jag ville våga mig på den, puh! :angel:
Finns definitivt rum för förbättring men ganska bra ändå. Speciellt tränset var knepigt :wtf: till slut så smackade jag på en mörk färg som döljer de flesta misstagen, så går det också att göra! :angel:
OMG!!

I think I'm in love with you~ :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Naaaaaw va söt, lilla tanten.
Jag kan själv inte ens måla med sådana färger, riktigt häftigt och snyggt gjort. Du överraskade mig verkligen. Tack för en trevlig och glad överraskning.
glomp.gif
glomp.gif
glomp.gif
glomp.gif
glomp.gif
 
OMG!!

I think I'm in love with you~ :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Naaaaaw va söt, lilla tanten.
Jag kan själv inte ens måla med sådana färger, riktigt häftigt och snyggt gjort. Du överraskade mig verkligen. Tack för en trevlig och glad överraskning.
glomp.gif
glomp.gif
glomp.gif
glomp.gif
glomp.gif
Awwww, ville muntra upp dig lite :D så varsågod! Skönt att du gillar färgerna, de var mera knepiga än vad jag hade trott :laugh: men färgen brun har en egenskap att smyga upp sig bakom en ... :cautious:

Den är typ lika stor som en A5 så den är inte så stor, men för en liten symbolisk summa kan jag skicka den till dig om du vill ha den :)
 
Bara ritat ett bukedjur än, vet inte om användaren är så aktiv här längre (?) @Turali s (hoppas du inte har nåt emot att jag postar dem) fina dalmatinertant som tyvärr inte lever längre. Men jag är stolt över bilderna, första i blyerts den andra i akryl. Just den bilden har stor mening då det blev som en avskeds/minnestavla.

lilo_portrait_by_kibani.jpg


11079992_872517012791962_6559130551750995263_n.jpg
 
Bara ritat ett bukedjur än, vet inte om användaren är så aktiv här längre (?) @Turali s (hoppas du inte har nåt emot att jag postar dem) fina dalmatinertant som tyvärr inte lever längre. Men jag är stolt över bilderna, första i blyerts den andra i akryl. Just den bilden har stor mening då det blev som en avskeds/minnestavla.

Såg inte det här inlägget förrän nu, är inte inloggad så ofta :o (Jag bor i princip på buke, men skriver sällan någonting själv ;)).
Älskade Tant Brun, helt okej att posta fina målningar av henne :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 258
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Lång trådstart. Sammanfattning: jag mår dåligt och vill må bra igen. :( Ja, som rubriken säger. Jag har tappat gnistan. Livsgnistan...
2
Svar
36
· Visningar
8 860
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 426
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp