Vi som ritar Bukes djur

Mera teckningar!

20160902-002312-03-01.jpeg

Här är Allan som ägs av @Estivuz - det var från ett foto där han hade grimma så jag fick gissa lite vad som låg under grimman men det blev faktiskt riktigt bra då :D

20160902-004110-01.jpeg

Här är fina Iska som ägs av @CaisaLundblad - hon är mörk så det är en annorlunda utmaning men det är kul att testa :D Lite kul att bläsen var ovanligt lätt att rita för att vara så omformlig.
 
20160901-230329-01.jpeg

En till bild på @RedHyuuga s tant i utbyte av ett nördföremål :D
Jag blev rätt nöjd med färgeffekten i den här då fotot hade en del kontraster och solljus. Men bruna hästar är nog det knepigaste som finns :laugh:
Den är så FIIIIIIN,:love::love::love::love: men jag kan inte låta bli och undra vad det är med brunt som gör det så knepigt? :p
Nördföremål är det bästa som finns. :up:
 
Mera teckningar!

20160902-002312-03-01.jpeg

Här är Allan som ägs av @Estivuz - det var från ett foto där han hade grimma så jag fick gissa lite vad som låg under grimman men det blev faktiskt riktigt bra då :D

20160902-004110-01.jpeg

Här är fina Iska som ägs av @CaisaLundblad - hon är mörk så det är en annorlunda utmaning men det är kul att testa :D Lite kul att bläsen var ovanligt lätt att rita för att vara så omformlig.

Haha, gud vilken fin bild på trollet! :love: Ser nästan inte ut som ett troll alls! :D:heart
 
Den är så FIIIIIIN,:love::love::love::love: men jag kan inte låta bli och undra vad det är med brunt som gör det så knepigt? :p
Nördföremål är det bästa som finns. :up:
Man skulle kunna tro att brunt borde vara hur lätt som helst :rofl: Men det är svårt att få till nyanserna i färgen så att det ser levande ut och inte så platt ut. Jag har minst fyra färgpennor med olika nyanser av brunt och då räknar jag inte med de gråskaliga pennorna O_o Brun päls kan vara förvånansvärt nyanserat i färgen också :cautious:
 
Bara ritat ett bukedjur än, vet inte om användaren är så aktiv här längre (?) @Turali s (hoppas du inte har nåt emot att jag postar dem) fina dalmatinertant som tyvärr inte lever längre. Men jag är stolt över bilderna, första i blyerts den andra i akryl. Just den bilden har stor mening då det blev som en avskeds/minnestavla.

lilo_portrait_by_kibani.jpg


11079992_872517012791962_6559130551750995263_n.jpg

Fina, och jag blev helt tårögd av dikten.
 
Men vad glad jag blev att mötas av detta på förmiddagen! TACK! :love::love::love:Vilken otroligt fin bild av Allanballan. :) Vadan detta? Eller du kanske väljer lite random bukedjur och ritaar om jag förstått det rätt? :D ÅH vad fin. Är det ok om man lägger upp den på typ FB? Skulle lätt kunna ha den som bild på hans skåp i stallet om jag får? Självklart med ditt namn som tecknare!
Vilken bild ritade du av? Och vilken talang du har! Hur kom det sig att du fick för dig att rita våra småttingar? :)
 
Senast ändrad:
Men vad glad jag blev att mötas av detta på förmiddagen! TACK! :love::love::love:Vilken otroligt fin bild av Allanballan. :) Vadan detta? Eller du kanske väljer lite random bukedjur och ritaar om jag förstått det rätt? :D ÅH vad fin. Är det ok om man lägger upp den på typ FB? Skulle lätt kunna ha den som bild på hans skåp i stallet om jag får? Självklart med ditt namn som tecknare!
Vilken bild ritade du av? Och vilken talang du har! Hur kom det sig att du fick för dig att rita våra småttingar? :)
Varsågod :D Jag kan t.o.m skicka den till dig, den är så liten att den får nog plats i ett vanligt kuvert - ca en halv A4.
Ja jag surfar lite runt här och ritar av de djur jag möter på ibland. Jag älskar att teckna och är bäst på att teckna av saker, inklusive djur. Och då tänkte jag att om någon skulle finna det värt att beställa en av mig så skulle det kanske vara här :o:angel: Men jag är ju inte en känd konstnär eller nåt så det blir mera av en symbolisk peng då :p
Bilden var från en av åringstrådarna där ni är ute på promenad (och hälsade på kor om jag minns rätt), han hade dock grimma och flugskydd på fotot så det blev lite konstnärlig frihet också :D
 
Jag har äntligen startat en sida på Facebook för mina teckningar och framtida möjliga beställningar! :banana: Det känns nästan som ett riktigt företag :eek::nailbiting::D
Ni som har Facebook får gärna gilla och dela :angel:
Länken finns på min profil här eller sök på miiaskonst :D

Men det går såklart bra att beställa något av mig genom buke istället för fb också ;)
 
Jag har äntligen startat en sida på Facebook för mina teckningar och framtida möjliga beställningar! :banana: Det känns nästan som ett riktigt företag :eek::nailbiting::D
Ni som har Facebook får gärna gilla och dela :angel:
Länken finns på min profil här eller sök på miiaskonst :D

Men det går såklart bra att beställa något av mig genom buke istället för fb också ;)
Ritar du katter med? :angel:
 
Jag har tidigare tecknat mycket, men har nu gått över till akvarell för att kunna få en mer "färdig" tavla än just tecknat i gråskala. Men vad använder du när du ritar @Asko Akvarellpennor ? :)
Väldigt fina bilder, inspirerande !
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 258
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Lång trådstart. Sammanfattning: jag mår dåligt och vill må bra igen. :( Ja, som rubriken säger. Jag har tappat gnistan. Livsgnistan...
2
Svar
36
· Visningar
8 860
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 426
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp