Vi som ritar Bukes djur

Jag är långt ifrån att vara nån expert, men jag tycker om att skissa hästar. Någon här som vill lägga ut bild på sin häst?:)
 
Fick möjligheten att få måla av @cili ´s katt Lillfisk. Blev en digital målning som tog ca 2,5 h att få klar. Tack @cili för bilden :)

dqf2p9uxbab2p8rzg.jpg
 
@Asko Eftersom bilden på Alladin blev så fin (har originalet hemma och en inplastad kopia på hans skåp) så undrar jag - målar du hundar också?
Jag matchar mina djur, hehe. :love:https://www.facebook.com/photo.php?...0142014393013.329818.646643012&type=3&theater
alternativt denna https://www.facebook.com/photo.php?...0142014393013.329818.646643012&type=3&theater
Vet inte vilken som är bäst att utgå från men nr 1 är helt klart min favorit. 2:an är fin också såklart, där är hon unghund.
Om inte Asko vill ge sig på det kanske någon annan känner sig insprierad? Kanske @Navell :)
 
Senast ändrad:
@Estivuz ! Jag målar gärna av första bilden. Är det ett oljeporträtt du är ute efter eller vilket typ av medium hade du tänkt dig? Har några porträtt som står på kö nu men kan absolut ta mig an detta framöver om du vill?
 
Här kommer en liten work in progress bild på en oljemålning som jag håller på med. Ikväll blev det middag ute på stan så tiden sprang iväg en aning. Hoppas på att kunna färdigställa detta portätt i morgon. Det som är kvar är fortsatt detaljarbete så som ögon och mer gräs :)

32mt5xl52u85pc0zg.jpg
 
@Estivuz ! Jag målar gärna av första bilden. Är det ett oljeporträtt du är ute efter eller vilket typ av medium hade du tänkt dig? Har några porträtt som står på kö nu men kan absolut ta mig an detta framöver om du vill?
Jag skulle bli oerhört glad!:bow: Olja blir kanon, du kan ju det där, väldigt fina målningar. .
 
@Asko Eftersom bilden på Alladin blev så fin (har originalet hemma och en inplastad kopia på hans skåp) så undrar jag - målar du hundar också?
Jag matchar mina djur, hehe. :love:https://www.facebook.com/photo.php?...0142014393013.329818.646643012&type=3&theater
alternativt denna https://www.facebook.com/photo.php?...0142014393013.329818.646643012&type=3&theater
Vet inte vilken som är bäst att utgå från men nr 1 är helt klart min favorit. 2:an är fin också såklart, där är hon unghund.
Om inte Asko vill ge sig på det kanske någon annan känner sig insprierad? Kanske @Navell :)
Jag skulle absolut kunna försöka men nu när @Navell har ställt upp kanske inte..? :o
Jag gör dock inte mina (som du vet) i olja, men har inga kunder i kö :laugh:

@Navell jag är störtimponerad av dig! :eek:
:love: Vilka fina målningar! Jag nöjer mig med färgpennor, olja är en lite för svår nivå för mig :o Får jag fråga vad du målar på? Ser inte ut att vara canvas?
 
@Asko Du får jättegärna också göra, jag vet ju hur bra du är! O även om ni båda gör kommer jag inte jämföra er eftersom som sagt ni målar på helt olika sätt och med olika medel, det går ju inte att göra en jämförelse på det. Båda kommer säkerligen bli väldigt fina, det är jag övertygad om!
 
@Asko Du får jättegärna också göra, jag vet ju hur bra du är! O även om ni båda gör kommer jag inte jämföra er eftersom som sagt ni målar på helt olika sätt och med olika medel, det går ju inte att göra en jämförelse på det. Båda kommer säkerligen bli väldigt fina, det är jag övertygad om!
Jag ska försöka ta den andra bilden :D så får du åtminstone två olika bilder :up:
Valpis :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 258
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Lång trådstart. Sammanfattning: jag mår dåligt och vill må bra igen. :( Ja, som rubriken säger. Jag har tappat gnistan. Livsgnistan...
2
Svar
36
· Visningar
8 860
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 426
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp