Vi som ritar Bukes djur

Idag var det lite mera surf på hästforumen :p
20151116-201001-01.jpeg

@urkella - han ser lite ilsken ut :o men nä det var färgen i ögat som gick lite snett. Nöjd med manens färgläggning iallafall :D
20151116-200738-01.jpeg

@Barrel hade en jättesöt och fin julebild på dessa två och shettisen var bara för söt :love:
20151116-200523-01.jpeg

@CaisaLundblad - och hennes Iska som inte vet om hon är skimmel eller inte :angel::D men söt är hon ;)

HAHAHAHA! :rofl: SÅ perfekt bild på trollungen och alla heta diskussioner om vilken färg hon har. ;) Lika söt där som hon är i verkligheten! :love::love:
 
Jag postar en på-vägen-bild eftersom jag har en tendens att inte göra färdigt mina bilder om jag väl tar en paus (vilket jag borde göra nu, ska upp tidigt imorgon) :angel:
dsc_2460.jpg

Det här ska alltså bli @Killaloe s katt, om den nu blir färdig. Ritar med ritplatta i photoshop elements
 
Jag postar en på-vägen-bild eftersom jag har en tendens att inte göra färdigt mina bilder om jag väl tar en paus (vilket jag borde göra nu, ska upp tidigt imorgon) :angel:
dsc_2460.jpg

Det här ska alltså bli @Killaloe s katt, om den nu blir färdig. Ritar med ritplatta i photoshop elements
Wooooow! Så häftigt, jag lyckades aldrig bra med min ritplatta - inte samma känsla :p Pälsen ser verkligen ut att bli härlig :love:
 
Wooooow! Så häftigt, jag lyckades aldrig bra med min ritplatta - inte samma känsla :p Pälsen ser verkligen ut att bli härlig :love:
Och jag bara stör mig på att vanliga pennor inte har någon "ctrl+z"-funktion :D
I den där bilden har jag hittills bara använt fyra-fem färger med penselfunktionen till själva katten, och sitter och fixar nyanser och skuggor med burn/dodge-verktyget istället. Sen jag upptäckte den möjligheten har det blivit mycket enklare. Förut satt jag och ritade med mängder utav färger och försökte få det att smälta ihop snyggt. Känns som att jag utvecklats en del tack vare det där :)

Jag kan ju faktiskt visa två exempel från förr, för dom har koppling hit :D . Först ut är en häst som ägdes av @Sinfonie , den här är ritad 2011 (var sjutton tog tiden vägen?! jag trodde att den var sisådär 2 år gammal). Jag ledsnade på bilden innan jag fixat en vettig bakgrund och det sista med själva hästen.
168491_187618697924332_2958835_n.jpg


och så min egen (som figurerat här på forumet i viss mån för många år sedan) och hans hagkompis, ritad 2012:
423437_375706465782220_730906122_n.jpg

Den sista minns jag att @Lena Furberg skrev något fint om när jag visade den här på buke senast :)

Nu blev jag sugen på att pröva att teckna hästar igen (efter att jag gjort klart kattbilden då), får nog gå på jakt i bildtrådarna och leta upp ett lämpligt motiv :up:
 
Sådär ja. @Killaloe s katt. Synd bara att mycket av skärpan går förlorad vid uppladdning. Nästa gång ska jag välja ett motiv utan vitfläck, för det är svårt att få den att smälta in snyggt. Tappade likheten nånstans på vägen också, när jag trodde att jag kunde fortsätta utan att dubbelkolla på originalbilden hela tiden :angel:
killaloe.jpg
 
Hon blev jättesöt @cili med vita fläckar och konstnärliga tolkningar :love: det som förstörde skärpan mest var nog ändå att jag förminskade bilden från fotoprogrammet, laddade upp på FB, kom på att jag ville visa här, laddade ner från FB till mobilen och laddade upp igen på forumbilder :p Känns som lite väl många steg ;)
 
Hon blev jättesöt @cili med vita fläckar och konstnärliga tolkningar :love: det som förstörde skärpan mest var nog ändå att jag förminskade bilden från fotoprogrammet, laddade upp på FB, kom på att jag ville visa här, laddade ner från FB till mobilen och laddade upp igen på forumbilder :p Känns som lite väl många steg ;)
Syftade visserligen på att skärpan i min bild försvann när den uppladdades ;) Originalbilden var helt okej! :)
 
Syftade visserligen på att skärpan i min bild försvann när den uppladdades ;) Originalbilden var helt okej! :)
Äh, men vi skyller på min bild ändå tycker jag!

Som sagt, görfin och så kul att Galnis fick ett eget porträtt!

Rent generellt är jag så imponerad av er allihop som visar bilder i den här tråden! Så himla duktiga! :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 258
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Lång trådstart. Sammanfattning: jag mår dåligt och vill må bra igen. :( Ja, som rubriken säger. Jag har tappat gnistan. Livsgnistan...
2
Svar
36
· Visningar
8 860
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 426
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp