Vi som pluggar del VII

Jag är dödstrött av att både plugga och jobba men måste sätta mig och leta vetenskapliga artiklar ikväll utifrån en insamlingsmetod och en analysmetod som ska ha en tydlig teorianvändning. Orkar egentligen inte men måste hinna få feedback på det , vi kommer att få skriftlig handledning. Så jag kan sätta igång och skriva på måndag senast då har jag tre semesterdagar. Är nödvändigt att få svar på detta denna veckan känner jag.

Klarade tentan! Himla skönt att kunna släppa det då nästkommande tentor är om en månad.

Tyckte jag var lite finurlig som valde bort att skriva en stor tenta dagarna före den jag nu skrev (som också är hyfsat stor) i januari. Omtentatillfället för den stora tentan ligger dock dagen efter tentan för delkursen jag läser nu (om en månad). Så hur jag än hade gjort blir det två tentor på en gång men det får lov att gå det med :)

Fått tillbaka svaret på inlämningsuppgiften om anknytningsteorier idag, man kunde antingen bli underkänd eller godkänd , jag klara den och blev godkänd 👌👍

Nu väntar jag bara på betyget från lek-tentan som jag skrev 14/1 (första tillfället), är den godkänd så är hela höstterminen avklarad 👌

Vilket då innebär att även förkunskapskraven inför höstterminen 22 (termin 4) är uppfyllda, förkunskapskraven är helt avklarade kurser i termin 1 + 2, och såklart godkänd VFU. 🙏👏🍀

På måndag är det seminarium om lek som didaktiskt verktyg 🛠.

Blir lite störd av en grej. Uppgifter där jag känner mig nöjd med det jag gjort ligger jag och svajar mellan C och A på olika delar. Medans uppgifter där jag känner att meeh jag är inte så nöjd men jag kan inte göra bättre, där får jag A rakt igenom. Jag får feedback på allt så jag vet ju varför jag inte helt når upp men det gör mig väldigt osäker på det jag levererar.

Börjar bli lite smått frustrerad över att jag hela tiden hittar nya obligatoriska moment jag behöver göra men inte fått info om. Det beslut jag fått om vad som motsvarar vad i studieordningsbytet är rätt översiktligt skrivet. Typ ”denna gamla delkurs motsvaras av moduler ur XX (ny delkurs)” men inte vilka moduler.

Informationen jag får från delkursledarna är ofta ofullständig och ibland stämmer den inte alls så det blir mycket eget grävande. Idag fick jag av en slump info om att jag behöver göra 5 moment jag inte visste om :meh:

Mitt schema fram till sommaren är fullproppat så det knakar i sömmarna men det är bara att försöka trycka in lite till… hade jag inte varit så envis hade jag gjort en del parallellt med exjobbet i höst istället. Vill dock hemskt gärna få jobba som tillförordnad i sommar och då måste allt vara klart. Jag ger dock inte upp i första taget så jag får helt enkelt kämpa vidare och hoppas att det lyckas :nailbiting:

Nu har jag fått veta vart jag ska ha praktik i denna kurs, nämligen i Skara. Så nu letar jag boende i närheten där och det var inte sådär superlätt ändå. Åtminstone inte till rimligt pris.

Står och väger lite mellan två alternativ.

1; 22 min från arbetsplatsen. Liten stuga med kök, TV, internet, tvättmaskin, toalett, dusch, grill osv. 23 kvadrat, 7300 kr.
2; 42 min från arbetsplatsen. Lägenhet med kök, TV, internet, egen toalett och dusch, tvättmaskin, 54 kvadrat. 4300.

Det lutar åt alternativ 1. Det av två anledningar. Det verkliga priset på alternativ 2 blir högre eftersom det kommer gå åt mer diesel. Jag är inte van att arbeta 8 timmar/dag och det kan nog vara skönt att komma "hem" så fort som möjligt när arbetsdagen är slut.

Båda ställena har MYCKET bra betyg. Men att lägga nästan 1,5 timme på att resa när jag kanske inte behöver känns lite saftigt.

Hur hade ni andra tänkt??

Nu har jag fått veta vart jag ska ha praktik i denna kurs, nämligen i Skara. Så nu letar jag boende i närheten där och det var inte sådär superlätt ändå. Åtminstone inte till rimligt pris.

1; 22 min från arbetsplatsen. Liten stuga med kök, TV, internet, tvättmaskin, toalett, dusch, grill osv. 23 kvadrat, 7300 kr.
2; 42 min från arbetsplatsen. Lägenhet med kök, TV, internet, egen toalett och dusch, tvättmaskin, 54 kvadrat. 4300.

Det lutar åt alternativ 1. Det av två anledningar. Det verkliga priset på alternativ 2 blir högre eftersom det kommer gå åt mer diesel. Jag är inte van att arbeta 8 timmar/dag och det kan nog vara skönt att komma "hem" så fort som möjligt när arbetsdagen är slut.

Båda ställena har MYCKET bra betyg. Men att lägga nästan 1,5 timme på att resa när jag kanske inte behöver känns lite saftigt.

Hade jag haft råd med alternativ 1 (vilket jag antar eftersom det är ett alternativ) så hade jag valt det utan tvekan, mest för att det är en liten stuga och inte lägenhet och att det betydligt kortare resväg :)

Har har cirkus 40min till jobbet och tycker inte att det är ett problem men går kostnaden på ett ut med bränsle hade jag valt det närmare alternativet.

Har har cirkus 40min till jobbet och tycker inte att det är ett problem men går kostnaden på ett ut med bränsle hade jag valt det närmare alternativet.
Jag tänker att den stora skillnaden är att du är van vid att jobba, jag är inte det.
O andra sidan så kommer jag inte ha något att göra efter jobbet direkt heller.

Om det är till våren nu så hade jag definitivt valt alternativ 1 under förutsättning att ekonomiska förutsättningar finns såklart. Skönt med uteplats och kunna grilla hade jag tyckt iallafall 😀 men allt handlar ju om personliga preferenser såklart. Dessutom kort resväg är alltid en prioritering jag gör personligen.

Om det är till våren nu så hade jag definitivt valt alternativ 1 under förutsättning att ekonomiska förutsättningar finns såklart. Skönt med uteplats och kunna grilla hade jag tyckt iallafall 😀 men allt handlar ju om personliga preferenser såklart. Dessutom kort resväg är alltid en prioritering jag gör personligen.
28/2-11/3 är det, så visst finns det chans att det kan bli lite vårkänsla ändå.

Gud så svårt! Jag vill hellre ha det dyrare - men det känns svårmotiverat när det är 2500 kr dyrare (räknar bort lite pga soppan), det är rätt mycket pengar för en student ändå. Jag har råd egentligen, men...

Restiden kan ju också vara nedvarvning men även det är ju högst individuellt 😊
Jo absolut. Jag varvar ner på parkeringen istället. Sitter ofta kvar i bilen i 15-20 min efter att jag har stängt av den. Min sambo brukar skratta åt mig :rofl:

Jag har fått världens bästa praktikplats.
Idag pratade jag med en ansvarig i telefon. Hon hade en farbror som kanske hade en tom lägenhet och en anställd som har haft en övernattningslägenhet som nu är mammaledig. Hon skulle kolla med dessa om de kunde tänka sig att låna ut för en mindre summa till mig :love::love::love:

Sen vet vi såklart inte om det lyckas - men bara att tänka tanken och vara hjälpsam och fråga säger mycket tycker jag!

Sitter och läser en rapport från Alnarp som bör vara korrekt men som innehåller så mycket fel att man blir alldeles trött. Två tabeller som föreställer olika saker har samma figurnr, grammatiken är inte korrekt på flera ställen, men det konstigaste är i sammanfattningen där olika nyckeltal listas som % av totalkostnad. 88,5%, 11,5% och 17,7%. Det går ju inte? Det blir intressant att diskutera detta på kommande föreläsning.

Jag har fått världens bästa praktikplats.
Idag pratade jag med en ansvarig i telefon. Hon hade en farbror som kanske hade en tom lägenhet och en anställd som har haft en övernattningslägenhet som nu är mammaledig. Hon skulle kolla med dessa om de kunde tänka sig att låna ut för en mindre summa till mig :love::love::love:

Sen vet vi såklart inte om det lyckas - men bara att tänka tanken och vara hjälpsam och fråga säger mycket tycker jag!
Skara är alltid bäst! 😎 jag vet knappt vilka jag känner där längre men hälsa från mig ändå! :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 026
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?