Det beror helt på. Ibland kan jag sitta 5,6 timmar i stöten, och ibland blir en timme för tuff. Beror på vilket skick hjärnan är i för dagen.
Idag hade jag tänkt plugga massor men jag fick exakt noll gjort. Lider av hjärntrötthet efter en långvarig depression så jag måste försöka lyssna på kroppen. Nu pluggar jag ”bara” till USKA och på 50% så är inte jättemycket eller ”omöjligt”. Får uppgifter var 14
e dag när vi har skoldag, sen har vi tills nästa skoldag på oss att göra dessa uppgifter så det känns lugnt att skippa en planerad pluggdag.
Jag är iallafall äntligen klar med anatomi och fysiologi!
Den var jobbig faktist… Har avklarat den, social omsorg 1 och funktionsförmåga och funktionsnedsättning hittills och har fått A i slutbetyg på alla tre. Jag som trodde att jag knappt skulle bli godkänd… Nu har vi startat upp omvårdnad, och man blir ju lite manisk när man lyckats fått bara A hittills i betyg, jag vill ju inte börja sänka betygen nu…
Men känner mig ovanligt omotiverad just nu, sjukt trött och behöver sova en stund mitt på dagen på lediga dagar och huvudet är inte med. Hade covid för ett par veckor sen, kanske det som ligger kvar och gror..
Pratade med läraren sist iallafall och fick så fina ord, att jag var en mycket klok kvinna och hon frågade om jag hade funderingar på att bli något mer efter jag är klar som USKA, för hon såg att det fanns massor av potential i mig. Känns väldigt roligt att höra, speciellt eftersom grundskola och gymnasiet var extremt tufft för mig. Trodde som sagt att detta aldrig skulle gå vägen, att börja plugga igen. Var inte alls sugen på det, men kände att det är dumt att tacka nej till gratis utbildning när jag inte hade någon utbildning alls. Kommer nog dock stanna vid USKA som det känns idag.
Nu har jag MYCKET kvar så ska absolut inte ropa hej än. Är inte färdig USKA förens till våren 2024, så först då visar det väll sig om jag klarar av att bli det ens…