Alla läser där, inklusive läraren. Men även på direkt fråga till läraren har jag inte fått svar på.Ok, tolkade "skolans chatt" som om det var någon allmän chatt för hela skolan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla läser där, inklusive läraren. Men även på direkt fråga till läraren har jag inte fått svar på.Ok, tolkade "skolans chatt" som om det var någon allmän chatt för hela skolan.
Kolla så du inte fått med mellanslag på slutet när du kopierat in, då blir svaret fel om du inte skrivit med mellanslag.Jag går bet på att använda tjänsten. Jag har kopierat in alla svenska namn och vetenskapliga namn men när jag sedan gör en övning så säger den att jag svarat fel fast jag svarat rätt.
Det var inte det som var felet. Det visade sig att systemet är skiftlägeskänsligt. Jag får alltså inte skriva Syringa Vulgaris utan det ska vara Syringa vulgaris.Kolla så du inte fått med mellanslag på slutet när du kopierat in, då blir svaret fel om du inte skrivit med mellanslag.
Ja, vilket också är korrekt stavning. Vi får avdrag för felstavningar om vi slarvar med gemener och versaler.Det var inte det som var felet. Det visade sig att systemet är skiftlägeskänsligt. Jag får alltså inte skriva Syringa Vulgaris utan det ska vara Syringa vulgaris.